Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-21, 09:54   #1
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

2012-04-21 Barcelona - Real Madrid (Liga BBVA)



Datum: 2012-04-21
Tid: 20:00
Sport: Fotboll
Land: Spanien
Liga: Liga BBVA
Match: Barcelona - Real Madrid
Period: ft

Spel: Över 3.5
Insats: 3.00
Odds: 2.500
Bolag: Sportingbet

Motivering:
Dagens bästa spel hittar jag i Spanien, Barcelona - Real Madrid.

Hemmalaget saknar:
Villa Forward (15/5)
Abidal Försvar (1/0)
Fontas Försvar (22/0)

Bortalaget saknar:
Har inga skador men Özil är osäker till spel. (han var även dålig mot BM)

Barcelona har gått över linan vid 8 av de 10 senaste matcherna på hemmaplan.
Real har gått över linan vid 3 av de 5 senaste bortamatcherna.

Årets höjdpunkt är äntligen här, El classico när det är som bäst. ALLT står på spel idag och framförallt för Barcelona som har ordentlig press på sig idag.(Första gången?) Förlorar man idag så är ligan förlorad till Reals favör.
Jag tror att vi kommer få se ett real som kommer att gå ut och spela riktigt tajt centralt första ht.(lite likt chelsea senast) dock måste det sägas att reals omställningar är flera klasser bättre än chelsea.

Vid 3 av de 6 senaste El classico´s så har de spelat över linan, jag tycker mycket idag talar för många mål.

ÖVER 3.5 Mål spelas till 2.50 @ Sportingbet(finns på flertalet sidor) 3/5 units


Jenswpicks @ twitter
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 13:27   #2
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Tycker tvärtom dig här, inget av lagen har råd att förlora, men Real kan vara nöjda med ett kryss. Vi får se, men det känns som om det kan bli en tajt match med uddamålsseger eller 1-1/0-0
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 13:31   #3
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Tycker tvärtom dig här, inget av lagen har råd att förlora, men Real kan vara nöjda med ett kryss. Vi får se, men det känns som om det kan bli en tajt match med uddamålsseger eller 1-1/0-0
Fast får bara barca med sig ett x så är ligan körd för dem... Men vi får se!
Får barca ett snabbt mål tror jag det kan dra iväg målmässigt, men så länge real har x kommer det bara lira tajt och lita på sina omställningar.

Hursom kommer det att bli en grym match!

Senast redigerad av Jensw den 2012-04-21 klockan 13:36.
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 13:38   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 103
Sharp$: 80
Standard

Avstår nog från bet på denna match överhuvudtaget. Tycker den är mycket svårtippad.
Hipossum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 13:52   #5
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Blir en fantastisk spennende kamp hvor jeg tipper det vil være veldig intenst som vanlig i el classico. Har selv spilt noen kortspill i denne kampen:

Ogiltigt spel-ID: 937842


Ogiltigt spel-ID: 937841


Ogiltigt spel-ID: 937839



Så her blir det hvertfall bare å sitte å nyte kampen i kveld! Lykke til med spillene
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 16:13   #6
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Tycker tvärtom dig här, inget av lagen har råd att förlora, men Real kan vara nöjda med ett kryss. Vi får se, men det känns som om det kan bli en tajt match med uddamålsseger eller 1-1/0-0
Vadå inget av lagen har råd att förlora? Har du tagit med i beräkningen att ett eventuellt kryss är lika stor förlust för Barcelona som en förlust? Det enda som gäller är vinst och det har Pep uttalat sig om hela veckan. Samtidigt har både Xavi och Pep sagt att detta kommer bli det offensivaste laget någonsin kommer spela.

Men mycket av matchbilden hänger på hur Real Madrid ställer upp. Många tror att Mourinho kommer försöka sig på en Chelsea med en megadefensiv då nog alla vid det här laget har sett hur svårt det blev för Barca att ta sig igenom då. Däremot passar inte den spelstilen Real lika bra, och man brukar ha en filosofi att "bjuda upp till dans" i El Clasico, så jag tror det som vanligt kommer bli minst 3-4 mål.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 16:43   #7
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Vadå inget av lagen har råd att förlora? Har du tagit med i beräkningen att ett eventuellt kryss är lika stor förlust för Barcelona som en förlust? Det enda som gäller är vinst och det har Pep uttalat sig om hela veckan. Samtidigt har både Xavi och Pep sagt att detta kommer bli det offensivaste laget någonsin kommer spela.

Men mycket av matchbilden hänger på hur Real Madrid ställer upp. Många tror att Mourinho kommer försöka sig på en Chelsea med en megadefensiv då nog alla vid det här laget har sett hur svårt det blev för Barca att ta sig igenom då. Däremot passar inte den spelstilen Real lika bra, och man brukar ha en filosofi att "bjuda upp till dans" i El Clasico, så jag tror det som vanligt kommer bli minst 3-4 mål.
Inget av lagen har råd att förlora. Jag tror knappast att man kör all guns framåt och hoppas vinna med 6-3 från Barcas sida utan snarare kör på en försiktig linje.

Inte minst efter Chelseas uppvisning i veckan kan Real nog tro att det finns chans att kryssa eller vinna med uddamålet.

Inget spel för mig dock, tänker njuta av matchen.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 17:18   #8
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Oavgjort ikväll lär kännas som en förlust för Barca för då har man fortfarande 4p upp till förstaplatsen och Real Madrid har bara hemma mot Sevilla, borta mot Granada och hemma mot Mallorca kvar. Hur f*n ska man kunna tappa 4p på de tre matcherna

Ett riktigt bra livespel tror jag kan vara överspel om Real gör första målet och underspel om Barca gör första målet men det är bara tankar innan match. Jag har redan spelat på +0,75 på Real Madrid till 2.10
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 18:27   #9
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Real Madrid XI: Casillas; Arbeloa, Ramos, Pepe, Coentrao; Xabi Alonso, Khedira; Cristiano, Özil, Di María, Benzema

Barcelona XI: V Valdez, Alves, Mascherano, Puyol, Adriano, Busquets, Xavi, Thiago, Iniesta, Messi, Tello
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 18:44   #10
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Oavgjort ikväll lär kännas som en förlust för Barca för då har man fortfarande 4p upp till förstaplatsen och Real Madrid har bara hemma mot Sevilla, borta mot Granada och hemma mot Mallorca kvar. Hur f*n ska man kunna tappa 4p på de tre matcherna

Ett riktigt bra livespel tror jag kan vara överspel om Real gör första målet och underspel om Barca gör första målet men det är bara tankar innan match. Jag har redan spelat på +0,75 på Real Madrid till 2.10

Folk är riktigt insatta här märker jag Det återstå fyra omgångar så Real har även Athletic Bilbao borta. Det är förövrigt där det stora hoppet för Barca ligger om man Real ska tappa poäng. Riktigt tunga att möta på sin hemmaplan.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 18:46   #11
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Bästa spelet måste väl vara att Pepe tar ett kort om man får över 2 gånger pengarna. Den mannen har inte på en fotbollsplan att göra. Han är total idiot och går alltid in för hårt i alla närkamper. Någon som vet var jag kan hitta odds på det?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 18:46   #12
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Tror inte det blir någon dans på rosor när Real åker till Granada heller.
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 18:48   #13
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Bästa spelet måste väl vara att Pepe tar ett kort om man får över 2 gånger pengarna. Den mannen har inte på en fotbollsplan att göra. Han är total idiot och går alltid in för hårt i alla närkamper. Någon som vet var jag kan hitta odds på det?
Finns till 1.6 hos expekt... högre än så lär du inte hitta
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 19:24   #14
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Folk är riktigt insatta här märker jag Det återstå fyra omgångar så Real har även Athletic Bilbao borta. Det är förövrigt där det stora hoppet för Barca ligger om man Real ska tappa poäng. Riktigt tunga att möta på sin hemmaplan.
Miss av mig, ser det nu. Är det där det stora hoppet ligger för Barcelona så hoppas jag inte dem går efter statistik för Real Madrid har bara vunnit 14 av de senaste 15 mötena dem lagen emellan

och nu pratar vi om det blir oavgjort. Vinner Real Madrid är det plötsligt 7p... inte otänkbart med ledningen nu...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-04-21 klockan 19:26.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 19:44   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abber Visa inlägg
Finns till 1.6 hos expekt... högre än så lär du inte hitta
Skulle spelat det då. Han tar allt som oftast kort, men på förhand var väl 1.6 lite väl lågt. Men men. Han fick kort redan i första..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td