Min rad och tankar:
1) 1, 4, 7
Heltäckt på dessa! Blue Rock lite övervärderad efter senaste insatsen och vissa hästar är bättre i årsdebut än andra starten. 1 eller 7 kan mycket väl ta spets och båda vill köra där!
2) 4, 6, 7, 8, 9, 10
Kontroll Broline och Allaballakaitoz är favorit och andrahandare. Kontroll Broline gick 14,5 senast men det var på Mikkeli så tar det med en stor nypa salt. Allaballakaitoz är en knepig häst och en sådan från spår 5 i volt går bort för mig som andrahandare. Har inte visat den rätta viljan i slutstriderna heller. Tar de 6 mest spelade efter dessa två!
3) 6 Alvena Pele
Har skrivit om denna tidigare. Värsta spetsmotbudet borta och jag ser ingen som vill trycka upp farten. Enda minuset är att han ska gå med framskor efter galoppen senast då banan var kass.
4) 3 Victoria Island
Stoeliten brukar vinnas från ledning eller dödens i en stor majoritet av fallen. K.L.M Prelong är streckad på 72% och felade senast utan anledning precis som hon gjort i 5 av de senast 14 starterna, inget jag spikar! Lägg därtill att hon går som bäst i ryggar. Jag ser två loppscenarion, Victoria Island tar ledning och K.L.M backas till andra-tredje ytter. Svårt att hinna fram på Örebro. K.L.M körs för spets och är inte som bäst och speedas förbi av vinnarhålets Victoria Island. Givetvis vore det bästa om K.L.M galopperade för då känns denna närmast klar!
5) 4, 5, 7, 8, 9, 10
Väldigt svårt lopp och går på feeling då jag inte är mycket för att heltäcka.
6) Mr Picolit
Spets och därifrån är det ingen som plockar ner honom. Gick 12,5 full väg senast, trivs med Åke och har två lopp i kroppen. Trivs dessutom på Örebro där han har vunnit 2/2.
7) 6, 8, 14
Tar den med bäst chans/värde på varje volt och hoppas det räcker. 1 av de senaste 9 gångerna har favoriten vunnit. Favorit blir Winning Love (42%) eller Spring Erom (44%).
324 rader/162 kr. V7!
Detta är utgångsraden. Nu åker jag till Örebro och klurar ut resten och hästar att lägga till på systemet efter värmningarna!