Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-10, 15:39   #1
Philjay

Philjays avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3799

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2012-05-14 FC Nordsj - OB (Danish Superliga)

Datum: 2012-05-14
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Danmark
Liga: Danish Superliga
Match: FC Nordsj - OB
Period: ft

Spel: FC Nordsj -1
Insats: 100
Odds: 1.95
Bolag:

Motivering:
Att Nordsjälland ligger i toppen av Danska Superligan är ingen skräll, men att de har chans på guldet när det återstår 3 matcher är för de flesta en skräll. Danska ligan har varit ganska tråkig på sistonde då det bara varit ett lag som varit kandidat till guldet, Köpenhamn.
I år återstår 3 matcher, köpenhamn har 2 relativt lätta mathcer kvar men även en väldigt svår som kan avgöra hela ligan, 3an midjylland borta.
Dvs om nordsjälland gör som de ska och vinner sina resterande 3 matcher så är guldet eventuellt deras.

Att man iår har lyckats med att ligga i topp beror mest på deras fina hemmaspel. på 16 matcher har de ett facit på 12-2-2, 26-9.
Truppen till matchen är ännu inte fastställd då det är 4 dagar till match, spelas måndagen den 14de, men årets trupp är bred, stark och skadefri!
Nordsjälland ligger inne på 5 raka vinster(bland annat mot köpenhamn hemma(1-0)), 3 av dem med mer än 1 mål.
Odense som är ett lag som brukar ligga i toppen av Superligan har krånglat rejält iår och frammförallt i slutet. 12(!) matcher utan vinst, varav 8a förluster.
Odense ligger 3de sist men med en teoretisk chans på att åka ut ligan, men då måste Lyngby, 6-3-20, vinna sina resterande 3 matcher (Odense - Lyngby möts i Odense omgången efter, där Odense kan säkra kontraktet). Så om Odense ska åka ner, ska det mycket till!

Att det blir vinst för nordsjälland är, i mina ögon, givet. raka 1an ligger på 1.5, vilket är lite för lågt för att slänga in en rek på. Så jag spelar -1 till 1.95, vilket jag tror som sämst ger pengarna tillbaka.

Edit: (Har blivit lite fel i mitt spread där spelen ligger som HT/FT den senaste tiden och eftersom jag låser alla spel så funkar det inte att ändra!)
Det som spelas är alltså -1 efter fulltid till 1.95, på bet365.

BoL om ni följer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+3), Fozho (+3), Overplayer (+5), j.houston (+1), BlackCobra (+3)

Senast redigerad av Philjay den 2012-05-10 klockan 15:42.
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat