Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-11, 21:16   #14
AbbeAce

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Tomas Uhrberg om Dannero..

V75-1: Calvados Crane har svarat för fem helgjutna insatser och blir hårt streckad tillsammans med Hard Cider. Normalt står segerstriden mellan dessa två men jag plockar också med Rano och Muskelmann G.T. Rano har ju överraskat förr och bland annat vunnit i Silverdivisionen över kort distans trots spår 12 före hårt betrodde Conrads Garland. Repris nu?!
V75-2: Drillbit Ås känns som ett riktigt ämne och hon är min vinnare men jag garderar flitigt. Donna Star leder länge, Flowstarter G tål grovjobbet och trots att de som står med 40 meters tillägg känns hopplöst borta streckar jag alla tre. Grabben Oscar kör ju Highland Strikes och de har ju varit fyra och tvåa i V75 på slutet.
V75-3: Rakas var klart till sin fördel senast i Finland och nu är det inte alls lika tufft motstånd. Över medeldistans går det inte att köra hur som helst, så en hypersnabb och lång spetsstrid kostar kraft till slut. Oracle och Yellow Eden är därför intressanta garderingar
V75-4: Sweeping Candy får min röst i ett lopp där det egentligen krävs många streck för att känna sig säker. Nu chansar jag och spikar.
V75-5: Lix Molyn har en tuff uppgift men Torbjörn Jansson är mycket rutinerad så visst kan det bli tredje raka. Turboson har blivit en snackhäst som många lyfter fram trots en usel resultatrad. Jag hänger på. Totalt fem streck.
V75-6: Nestor Gel har härdats i V75, får Åke Svanstedt som kusk för andra gången och mycket talar för att Åke kör till spets.
V75-7: Staro Dynamite vann direkt för Åke Svanstedt och nu är möjligheterna goda till andra raka segern. Jag tycker att Parkin är en bättre häst men spår ett var nog sämsta tänkbara. Henrik Svensson lär knappast få en lucka omgiven som han är av taktiskt drivna kuskar. Strecka också Belgrado och Ritano Freight.

Thomas system
V75-1: 1, 2, 6, 8. Res: 12-7.
V75-2: 1, 4, 5, 6, 11, 13, 14, 15. Res: 3-9.
V75-3: 2, 6, 8. Res: 10-1.
V75-4: 2 Sweeping Candy. Res: 9-3.
V75-5: 2, 10, 11, 14, 15. Res: 9-7.
V75-6: 3 Nestor Gel. Res: 11-7.
V75-7: 1, 2, 3, 7. Res: 6-4.
Systemet är på 1920 rader och det kostar 960 kronor. Om man också singelstreckar nummer 15 Lix Mollyn i avdeling 5 blir det systemet på 384 rader och det kostar 192 kronor
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat