Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-11, 14:08   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Wink

UPPSNACK V75 DANNERO 12/5


Tidiga Tankar
Första vinner väl Hard Cider från viklen position som eller? Tycker han såg fin ut. Lite orolig för 1an....

2a tycker att jag det ser svårt ut men Zandra C såg klart förbättrad ut senast kan ha fel..

tredje fattar jag inte riktigt,,kan det verkligen stämma att Rakas är så stor fav,,Tycker att korta häcken passar bättre
menmen

4e fyra raka och nu med Erik men så är det klass II här kan man nog hitta något guldkorn

Femte kallblod och mång tilläggslopp kan vad som hända

6e Cantab Sisu har väl mött värre dåligt spår men billigare Tycker han ska ha bra chans gillar dock Very Sober och OFV
men de passar också bättre på kort

Undrar om inte Åke håller ut Per i sista

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-11 klockan 15:20.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 14:51   #2
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1316
Standard

Calvados Crane vinner lätt i första bästa spåret bästa distansen jo allt talar väll för spets och slut, Åke måste ha tur att hitta rätt från sitt spår ser det som omgångens säkraste spik kanske inte så rolig men tror det är bara att slösa på streck att gardera den.

Andra loppet funderar jag på att gå ut och spika Flowstarter G tycker Drillbit ås är överstreckad Åkes vann lätt sist med mycket sparat 33% på den just nu är ju klart intressant.

Guld tror det räcker med 1,2,8 oracle tycker jag är lite bortglömd här mötte stentufft senast men gjorde det bra tror det är dags för den nu?

4:de Känns mycket öppet helmålar kanske

5:te Känns svårt det med Lome felix står ju bra inne men här behövs det fler streck

6:te Tar med Made at Home som hade allt sparat sist måste vara mer vaken nu Norberg, Kricken Cd ger jag chansen igen och hoppas han inte galopperar bort sig denna gång Åke upp på nestor blir intressant sen åker även skogans viktor med

7:de känns heltäckt på 1,2,3 där jag håller Parkin som första Häst riktigt fin i årsdebuten senast

Senast redigerad av haxx den 2012-05-11 klockan 15:35.
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 15:45   #3
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

det är nog så sant haxx, man gör det svårare än vad det är
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 15:46   #4
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 103
Standard

1) Tror att Hard Cider är en hårdare häst och avgör sida vid sida. 2 streck
2) Öppet lopp. Två roliga streck är Flicka Rigas(flög fram senast) och Ivory Lovely (lite intressanta ändringar)
3) Rakas på medel tror jag fungerar, får dämpa till 14. Spik.
4) Åke är stekhet nu!, chansspik för de djärva.
5) Någon från alla volter på min kupong, skrällvarning!
6) Dags nu för Kricken? Dock ingen spik. Made at home var draget förra veckan , nu i stället trots hårdare emot?
7) Tråkigt men jag tror som föregående talare att det är stängt på 1, 2, 3. Tror minst på favoriten 3 i nuläget.
MrWisdom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 18:06   #5
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

Nån som vet hur svanstedt rankar sina chanser?
10 sharps till den som vet
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 18:06   #6
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Klev inte ens på tåget igår. Trodde på omöjlig omgång och avstog helt med kommentarer, nu blev det ju inte så. Busenkelt förutom de 2 första. Wahlman säger jättejobb med Talmla. I grund och botten 100m bättre än Merger men inte kul att skriva något ibland.
Men det bästa med gårdagen var att en del av myglet kom upp till ytan och jättekonstigt att svanens hästar går som tåget när han kom hem från USA. Antar att grisfösarn går varm. Jättekonstigt att Jokso hade hästar hos svanen. Blev iof ett skjut på valla men frågan är hur länge Caponespelet trav får hålla på. Väldigt många lopp är redan klara på förhand men vissa liras det om för att det ska se bättre ut. Har alltid vart så och kommer alltid så att vara. Annars vinner bästa hästen 9 av 10 och då dör spelet pga det så det är bara att acceptera men det blir lite mera lotto än kunskap men Who cares. Det är kul och intressant iaf.Hårda ord utan fakta så skit i det.Bara lite off topic.
Till morgonsdagens omgång.
Redan i första ställer man en fråga man eller mus. Calvados eller cider. Hmmm , jaa är jag fjolla ,fruntimmer eller Beck. Hm. Jag tar ställning för Beck.
Andra verkar som om framvoltens 4,6 blir mkt betrodda men jag tycker att nr 15 möter precis ingenting om formen håller i sig.
3dje vore en klocka på Rakas spik på kort men medel och Yellow i startlistan som jag tror spöar rakas 9 av 10 på alla distanser utom kort.tveksam favorit
4e ser ut att få en entaktad utan speed som favorit. nr 9. Lite tveksam även där.
5e är öppet och fantastiskt kul. ska bli många på fotot.
6e tycker att 6an är totalt snestreckad,även 4an. Fel favorit.
Sista är inte helt lättlöst heller. Parkin med bättre spår hade vart min första häst. Nu vet jag inte . Lutar åt Belgrado.Jaguar Ruda är likt Harry Hay en häst som alltid gör gedigna lopp och tjänar pengar. Kommer nog sätta en liten slant på plats men tror inte på vinst.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 18:10   #7
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Nån som vet hur svanstedt rankar sina chanser?
10 sharps till den som vet
http://www.ebbes-travstudio.se/14441043
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3), sacro (+3), Robban (+10)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 18:45   #8
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Nån som vet hur svanstedt rankar sina chanser?
10 sharps till den som vet
Kommentarer på Åkes hästar från V75-guiden:
V75-1 Nr 8. Hard Cider - Åke Svanstedt:

Han var jättebra i årsdebuten med tanke på att han varit borta så pass länge. Normalt borde han tagit ett bra kliv på formstegen efter det loppet. Han har fått ett trist spår vilket gör att jag får ligga lite lågt på förhand. Han går som barfota runt om. Vi reser upp på fredag (läs idag) men övernattning är inga bekymmer för någon av våra hästar.

V75-2 Nr 11. Flowstarter G - Åke Svanstedt:

Har gjort en start för oss och då visade hon både bra styrka och rätt inställning. Möjligen är hon lite entaktad så det är nog ingen häst man sitter och kör snyggt med. Hon fortsätter att kännas bra i jobb så formen ska normalt sett vara minst lika bra som senast. Hon går barfota runt om igen.

V75-3 Nr 10. Clear Sign - Åke Svanstedt:

Han gör det bra varje gång. Senast hamnade han lite snett på det var väl ursäktad efter en tuff öppning. Han känns fin i träningsjobben efter det och han kan nog slita till sig en hygglig slant med lite klaff.

V75-4 Nr 2. Sweeping Candy - Åke Svanstedt:

Hon har gjort en start efter vila och var bra då. Hon har bra kapacitet för klassen och jag tror hon gör ett bra lopp igen. Det här är en skaplig häst som nog kommer tjäna en del slantar framöver. Från bra läge tror jag hon är med där framme.

V75-6 Nr 3. Nestor Gel - Ulf Stenströmer (Åke Svanstedt):

Jag fick stryka honom i en tilltänkt start på V75 i Eskilstuna i slutet på mars. Men han mår bra nu och tränar på fint. För en dryg vecka sedan var han inne på banan och gick ett 16-jobb över 1600 meter och det kändes jättebra. Här fick han ett fint läge och han är startsnabb. Jag kan tänka mig att Åke försöker ta ledningen och sedan hoppas jag de ska ha en god chans. Det blir hans första övernattning men jag tror det ska gå bra.

V75-7 Nr 2. Staro Dynamite - Åke Svanstedt:

Han vann debuten för oss. Det var i och för sig i en ganska klen omgivning men han gjorde det bra. Känslan är att distansen är hans bästa. Från bra läge tycker jag han skall ha goda möjligheter att vara med om striden. Han går barfota runt om igen.

Möjligen något stavfel.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+10)
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 18:55   #9
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Det som kan vara intressant att beakta är skillnaden mellan Guiden och Åkes krönika:

Den enda som får 4plus i krönikan: ++++
Sweeping Candy (V75-4) tävlade rätt så bra förra året men blev sedan sjuk i vintras. Han vann på ett bra sätt i årsdebuten där han fick rygg på ledaren och kom ut sexhundra meter kvar. Hästen lär säkert gå framåt ytterligare med det loppet i kroppen och formen är kraftigt på väg uppåt. Han har varit väldigt snabb ut i tidigare starter och från det här fina läget provar jag för ledningen. Blir det ingen tokkörning kan det räcka hela vägen om nu inte den långa resan ställer till det eftersom det är en orutinerad häst. Jag tycker att det är min bästa chans i omgången .


Guiden enl Andy 90 här ovan:
V75-4 Nr 2. Sweeping Candy - Åke Svanstedt:
Hon har gjort en start efter vila och var bra då. Hon har bra kapacitet för klassen och jag tror hon gör ett bra lopp igen. Det här är en skaplig häst som nog kommer tjäna en del slantar framöver. Från bra läge tror jag hon är med där framme.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 18:57   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Notera att Svanstedt spikar sig själv med Sweeping candy i "Fem tippar V75" som finns i guiden. Resterande garderar han. Vad det än ska betyda

hos spelarservice intervjuer säger han att Sweeping candy och flowstarter är hans bästa chans i omgången.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 19:11   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 2243
Standard

fi faann... jag ska på elitloppet....
leifan32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 19:15   #12
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Notera att Svanstedt spikar sig själv med Sweeping candy i "Fem tippar V75" som finns i guiden. Resterande garderar han. Vad det än ska betyda

hos spelarservice intervjuer säger han att Sweeping candy och flowstarter är hans bästa chans i omgången.
Han ger ju tre hästar +++ i krönikan, de är bra, men möter ju några som är svåra emot, tycker han... bara Clear Sign får ++.

Detta säger han om Flowstarter:
Flowstarter G. (V75-2) hade tränat fint inför debuten för mig och hon var verkligen stark och rejäl i loppet. Hon vann på ett bra sätt och det var inte slutsålt i mål.Hon verkar oöm för positioner och känns faktiskt ännu finare i träningen efteråt. Hon tål offensiva upplägg och trots tillägget så tycker jag att hon ska räknas. Men det kanske blir svårt att ta in 20 meter på Ulf Ohlssons häst som har varit bra på slutet. Min kommer i alla fall att göra ett bra lopp så får vi se hur långt det räcker.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 19:25   #13
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Sista avd... är det bara att köra 1-2-3 rakt av? Vad tror ni... kan inte dela på dessa, PARKIN, blir inte han fast? BELGRADO blandar o ger, var har man honom imorgon??? Svanens STARO DYNAMITE e ju ett måste.... nån mer?

Staro Dynamite (V75-7) var fin i debuten för oss och vann ett ganska billigt lopp. Det var enkelt motstånd men man kan inte mer än vinna. Han går säkert framåt med det loppet i sig men nu är det betydligt tuffare emot. Parkin är exempelvis en jättebra häst som jag har kört emot med bättre hästar än Staro Dynamite. Minns i fjol när Parkin var nära att slå en så pass bra häst som Mellby Sambuca. Men min har fått ett bra läge och han var snabb ut i voltstart senast och jag tror att han även är det bakom bilen. Får han en fin löpning kan det vara en bra platschans.

Parkin: - Han är ju inte jättesnabb ut. Jag vet inte hur konkurrenterna är riktigt men jag har kört 2 Staro Dynamite och jag tror inte att Parkin kan hålla ut honom. Men vi gör ett försök och om vi inte lyckas håller ledningen får vi göra vad vi kan för att ta oss ut. Jag har en bra häst som är på väg uppåt i form och duger bra i klassen.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 20:16   #14
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Tomas Uhrberg om Dannero..

V75-1: Calvados Crane har svarat för fem helgjutna insatser och blir hårt streckad tillsammans med Hard Cider. Normalt står segerstriden mellan dessa två men jag plockar också med Rano och Muskelmann G.T. Rano har ju överraskat förr och bland annat vunnit i Silverdivisionen över kort distans trots spår 12 före hårt betrodde Conrads Garland. Repris nu?!
V75-2: Drillbit Ås känns som ett riktigt ämne och hon är min vinnare men jag garderar flitigt. Donna Star leder länge, Flowstarter G tål grovjobbet och trots att de som står med 40 meters tillägg känns hopplöst borta streckar jag alla tre. Grabben Oscar kör ju Highland Strikes och de har ju varit fyra och tvåa i V75 på slutet.
V75-3: Rakas var klart till sin fördel senast i Finland och nu är det inte alls lika tufft motstånd. Över medeldistans går det inte att köra hur som helst, så en hypersnabb och lång spetsstrid kostar kraft till slut. Oracle och Yellow Eden är därför intressanta garderingar
V75-4: Sweeping Candy får min röst i ett lopp där det egentligen krävs många streck för att känna sig säker. Nu chansar jag och spikar.
V75-5: Lix Molyn har en tuff uppgift men Torbjörn Jansson är mycket rutinerad så visst kan det bli tredje raka. Turboson har blivit en snackhäst som många lyfter fram trots en usel resultatrad. Jag hänger på. Totalt fem streck.
V75-6: Nestor Gel har härdats i V75, får Åke Svanstedt som kusk för andra gången och mycket talar för att Åke kör till spets.
V75-7: Staro Dynamite vann direkt för Åke Svanstedt och nu är möjligheterna goda till andra raka segern. Jag tycker att Parkin är en bättre häst men spår ett var nog sämsta tänkbara. Henrik Svensson lär knappast få en lucka omgiven som han är av taktiskt drivna kuskar. Strecka också Belgrado och Ritano Freight.

Thomas system
V75-1: 1, 2, 6, 8. Res: 12-7.
V75-2: 1, 4, 5, 6, 11, 13, 14, 15. Res: 3-9.
V75-3: 2, 6, 8. Res: 10-1.
V75-4: 2 Sweeping Candy. Res: 9-3.
V75-5: 2, 10, 11, 14, 15. Res: 9-7.
V75-6: 3 Nestor Gel. Res: 11-7.
V75-7: 1, 2, 3, 7. Res: 6-4.
Systemet är på 1920 rader och det kostar 960 kronor. Om man också singelstreckar nummer 15 Lix Mollyn i avdeling 5 blir det systemet på 384 rader och det kostar 192 kronor
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 21:44   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Wahlman säger jättejobb med Talmla. I grund och botten 100m bättre än Merger...

Fan så underbart. Tamla till elitloppet hoppas jag på. För hon vinner väl om hon springer 1.08 eller bättre? Brukar räcka långt. Har alltid tyckt Tamla varit bra men så här bra det hade jag ingen aning om.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td