Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast
Varför Oppoppopp, KP?
Hästen är ju hyfsat bra, men bör ju vara 20 meter bättre, minst, än de andra för att vara en rejäl chans då läget ju är väldigt dåligt - särskilt på Gävle med en hypersnabb bana och kort upplopp...
Nja, känns väldigt långsökt, särskilt som spik! Men du kanske har annan insiderinformation som kan vara intressant, eller?
Lycka till, i alla fall!
|
Älskar Gävle (3 av 4), Olsen kör själv, älskar distansen (trots bakspår), vunnit var tredje lopp, förbannat travsäker häst. Har dessutom startat i flest V75 lopp utav alla (hela 4st

) plus hela 6 vinster senaste 10 starterna (tom start nr11 var vinst) och har tjänat mest $ utav alla. Allt detta till 14%? Letar man värde så har man det här.
Jag räknar med att han springer fram till dödens direkt och knäcker ledaren (nr5) från den positionen med. Dessutom är det lite utrustningsändring på hästen (norskt bl.a.)
Vilka är utmanarna?
1 sågar jag direkt. Hade den haft spår 2 visst men aldrig 1. Dessutom saknar den Åke bakom sig. Och till dom strecken? 78% i ett klass1 lopp. Nej tack! BORT! Hade plockat bort den på 4 hästar med faktiskt pga den streckprocenten.
Nästa utmanare då, 5? Den spikar spelarservice och haussas lite överallt, nej tack!, den gör sitt livs första långresa och har dessutom 2 raka galopper i bagaget. För denna ska man betala 37% visst jag tror det är den emot men tyvärr tänker jag inte dubbla detta lopp. Inte som det ser ut nu iaf.
Nästa utmanare nr 10. Säger bara en sak, kolla denna start
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=3 den gick dessutom på Gävle med bara 2 veckor sedan. Star brodde hade inget att säga till om och slutade oplacerad spelad till 4x med 3 strukna hästar dessutom =mindre trafik.
Så har vi nr 7 kvar. Tyvärr spåret emot. Spår 7 och 8 är inget att höja ögonbrynen för när det handlar om kort distans. Tror inte på den enbart pga spåren.
Citat:
|
11 Oppoppopp (Jan Ove Olsen) ser bra ut. Läget tycker jag inte är det sämsta ändå. Han verkar inte vara så spårberoende. Det blir nog bra. Barfota fram igen är det tänkt. Det är klart att vi är besvikna om han inte kommer topp tre, säger Märta Alkerud.
|