Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-19, 14:18   #15
neonguy
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Detta har diskuterats förut här på forumet och det finns trådar på SBR om just detta. Moneybookers har i vissa fall informerat spelsajter om att det kan vara bonushoreri på gång. Sajterna har sedan låst kontona och Moneybookers likaså. Detta har hänt mig en gång och MB ville då att det låsta kontot skulle verifieras genom att min polare fick gå till ditt läns publicus notarius som veriferade dennes pass. Av förståeliga själ ställde min polare inte upp på detta och pengarna på det mb-kontot (och alla spelkonton kopplade till detta) var förlorade. Även mitt eget blev låst men det kunde jag senare låsa upp. MB låser också emellanåt konton och skickar ut ett formulär att fylla i med ett antal standardfrågor om de ser att man skickar pengar till en rad olika personer. "1. Känner du denne person? 2. Varför har du skickat pengar till denne? mm." Nyss nämnda gäller speciellt om de ser att en rad konton "bara" verifierats genom utskickat brev. Det är IP och MB som är de svåra delarna, resten är enkelt. Men som vanligt har de flesta problemen en lösning. Den får du dock lista ut själv.

Det du ska komma ihång när det gäller de flesta europeiska spelsajter (ej brittiska) är att du spelar helt på deras villkor. Vill de låsa ditt konto och konfiskera vinster kan de i princip göra det utan att ge någon som helst förklaring. Och du har ingenstans att vända dig. Räkna med att med jämna mellanrum förlora pengar pga låsta konton.
Kan du ge något exempel på någon som råkat ut för låsta konton på MB med motiveringen bonushoreri? Länk till någon som beklagat sig på forum, eller något uttalande från MB att "det här får ni minsan inte göra!" ?

Jag har svårt att se vilka som missgynnas av bonushoreri öht då syftet är att förlora på spelbolaget, eller åtminstone gå med minimal vinst medan man omsätter bonuskraven för att minska risken för att skicka verifikationer på identitet vid uttag. I vissa fall kan spelbolag förlora på det visserligen, men mest troligt är att dem varken förlorar eller vinner på det. Deras överlevnad består ju från nöjesspelare, oavsett om bonushoreri pågår eller inte.

MB tjänar på att pengar flödar runt med tanke på avgifter osv, så jag förstår inte varför det ligger i deras intresse att meddela spelbolag då det medför mer administrativt jobb osv - såvida inte spelbolagen betalat MB för just detta syfte.

Sedan om MB nu skulle få för sig att spärra konton pga detta behöver de ju bevis, om deras spärrning ska hålla i längden genom rättegångar osv. Och då behöver de beställa ett hästjobb från Betfair personalen, och jag finner det otrovärdigt att Betfair skulle göra detta gratis.

Jag avfärdar inte det du skriver, men såvitt vi kan veta kan du lika gärna vara någon representant från något spelbolag (som fått för sig att det här systemet är skadligt) eller liknande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maxie (+20)

Senast redigerad av neonguy den 2012-05-19 klockan 14:19.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat