Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-13, 02:11   #1
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bonushora på annan identitet.


Hej!

Nu har jag raidat en jävla massa bolag och gjort en rejäl hacka på det, närmare 10k under bara 2 veckors tid. Men nu blir bolagen färre och bonusarna sämre men jag vill inte sluta för det utan hade tänkt börja hora runt på mina polares identiteter. Jag har redan snackat med 3 st som är villiga att hjälpa mig för en liten provision.

Så nu till själva processen då. Till att börja med skapar jag ett MB-konto i kompisens namn, han får verifikationsbrevet och koden hemskickad som han sedan ger till mig så jag kan sätta upp kontot. Jag får all information som kan tänkas behövas, allt från personnummer till hans mammas namn. Efter det slänger jag över runt 15k från mitt MB-konto till polarens och nu borde jag var all-set. Jag köper ett kontatkort, sätter in det i en gammal lur som jag kan svara i om ev. ett bolag skulle få för sig att ringa.

Gällande IP-adress så använder jag min vanliga för att tradea på Betfair och sedan kör jag internetdelning från luren när jag ska lägga spelet på bolaget. Om jag inte har helt fel så är den dynamisk och det borde innebära att jag får en ny vid varje tillfälle. Här är det förstårligt om något bolag hör av sig men då är det som sagt jag som kommer svara och inga problem borde kunna uppstå.

Jag bonushorar runt bland alla bolag tills jag är klar för att sedan överföra vinsten till mitt MB-konto igen. Polaren får sin provision och vi båda gör en hacka.

Hur skulle detta kunna gå fel? Värsta scenariot jag kan komma på är om något bolag får för sig att spärra mitt konto när jag tvingas göra ett ev. uttag om jag lyckas omsätta bonusen. Men på vilka grunder då?

Jag är medveten om att vissa sidor vill ha ID-verifikation osv och det kommer jag också få av mina polare OM det krävs. Dem litar på mig och vad kan jag egentligen göra med en bild på ett ID? Inget.

Tack för mig!
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 09:37   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Och kom ihåg detta. Vissa sidor godkänner ej MB/Neteller som överförings metod ifall du vill bli berättigad till en insättnings bonus utan tar accepterar bara banköverföring och betal/kreditkort.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 13:32   #3
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Och kom ihåg detta. Vissa sidor godkänner ej MB/Neteller som överförings metod ifall du vill bli berättigad till en insättnings bonus utan tar accepterar bara banköverföring och betal/kreditkort.
Yes, det är jag fullt medveten om. Kollar alltid bonusvillkoren på avsedd sida innan jag gör en insättning oavsett om jag spelat på den innan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+7)
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 14:19   #4
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Andra senariot som kan inträffa väl att det dynamiska ip:t redan använts av nån annan för just bonusen så då kan dom ju spärra kontot pga av det, har för mig att dom flesta just har det på sina erbjudanden.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:05   #5
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Detta har diskuterats förut här på forumet och det finns trådar på SBR om just detta. Moneybookers har i vissa fall informerat spelsajter om att det kan vara bonushoreri på gång. Sajterna har sedan låst kontona och Moneybookers likaså. Detta har hänt mig en gång och MB ville då att det låsta kontot skulle verifieras genom att min polare fick gå till ditt läns publicus notarius som veriferade dennes pass. Av förståeliga själ ställde min polare inte upp på detta och pengarna på det mb-kontot (och alla spelkonton kopplade till detta) var förlorade. Även mitt eget blev låst men det kunde jag senare låsa upp. MB låser också emellanåt konton och skickar ut ett formulär att fylla i med ett antal standardfrågor om de ser att man skickar pengar till en rad olika personer. "1. Känner du denne person? 2. Varför har du skickat pengar till denne? mm." Nyss nämnda gäller speciellt om de ser att en rad konton "bara" verifierats genom utskickat brev. Det är IP och MB som är de svåra delarna, resten är enkelt. Men som vanligt har de flesta problemen en lösning. Den får du dock lista ut själv.

Det du ska komma ihång när det gäller de flesta europeiska spelsajter (ej brittiska) är att du spelar helt på deras villkor. Vill de låsa ditt konto och konfiskera vinster kan de i princip göra det utan att ge någon som helst förklaring. Och du har ingenstans att vända dig. Räkna med att med jämna mellanrum förlora pengar pga låsta konton.

Senast redigerad av HL333982 den 2012-05-13 klockan 15:13.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:20   #6
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Andra senariot som kan inträffa väl att det dynamiska ip:t redan använts av nån annan för just bonusen så då kan dom ju spärra kontot pga av det, har för mig att dom flesta just har det på sina erbjudanden.
Jag har kontaktat de flesta bolagen via deras live-chat (Bet365, Betsson, Unibet, Betsafe osv) och frågat angående detta. Det har varit grönt ljus hos alla förutom Bet365 som troligen skulle kunna komma att kontakta mig, enligt supporten.

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Detta har diskuterats förut här på forumet och det finns trådar på SBR om just detta. Moneybookers har i vissa fall informerat spelsajter om att det kan vara bonushoreri på gång. Sajterna har sedan låst kontona och Moneybookers likaså. Detta har hänt mig en gång och MB ville då att det låsta kontot skulle verifieras genom att min polare fick gå till ditt läns publicus notarius som veriferade dennes pass. Av förståeliga själ ställde min polare inte upp på detta och pengarna på det mb-kontot (och alla spelkonton kopplade till detta) var förlorade. MB låser också emellanåt konton och skickar ut ett formulär att fylla med ett antal frågor om de ser att man skickar pengar till en rad olika personer. "1. Känner du denne person? 2. Varför har du skickat pengar till denne? mm." Nyss nämnda gäller speciellt om de ser att en rad konton "bara" verifierats genom utskickat brev. Det är IP och MB som är de svåra delarna, resten är enkelt. Men som vanligt har de flesta problemen en lösning. Den får du dock lista ut själv.
Ok. Jag har gjort lite research angående det här med MB och att dem samarbetar med spelbolagen och det stämmer säkert till fullo men chansen att det skulle hända känns så liten att jag är villig att ta den risken. Jag kommer använda mig av en VPN när jag loggar in på kompisens MB-konto och kommer därmed inte dela IP med mitt vanliga konto.

Jag har bara tänkt göra en överföring mellan MB dvs allt i en stor klumpsumma per identitet. Kommer notera överföringen som "Lån" för att åtminstonde försöka vilseleda dem lite haha. Men om nu MB låser polarens konto när jag har alla pengar där är jag helt säker på att denne kommer göra allt i sin makt för att hjälpa mig.

Tack för input!
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:23   #7
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982
Det du ska komma ihång när det gäller de flesta europeiska spelsajter (ej brittiska) är att du spelar helt på deras villkor. Vill de låsa ditt konto och konfiskera vinster kan de i princip göra det utan att ge någon som helst förklaring. Och du har ingenstans att vända dig. Räkna med att med jämna mellanrum förlora pengar pga låsta konton.
Låst konto - självklart, det förstår jag. Men jag har all verifikation som kan tänkas behövas för att styrka att det är min polares identitet.
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:27   #8
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
Jag har kontaktat de flesta bolagen via deras live-chat (Bet365, Betsson, Unibet, Betsafe osv) och frågat angående detta. Det har varit grönt ljus hos alla förutom Bet365 som troligen skulle kunna komma att kontakta mig, enligt supporten.



Ok. Jag har gjort lite research angående det här med MB och att dem samarbetar med spelbolagen och det stämmer säkert till fullo men chansen att det skulle hända känns så liten att jag är villig att ta den risken. Jag kommer använda mig av en VPN när jag loggar in på kompisens MB-konto och kommer därmed inte dela IP med mitt vanliga konto.

Jag har bara tänkt göra en överföring mellan MB dvs allt i en stor klumpsumma per identitet. Kommer notera överföringen som "Lån" för att åtminstonde försöka vilseleda dem lite haha. Men om nu MB låser polarens konto när jag har alla pengar där är jag helt säker på att denne kommer göra allt i sin makt för att hjälpa mig.

Tack för input!
Jag menar inte att det skulle se konstigt ut att du har gjort flera små överföringar till en och samma person. Det som kommer se skumt ut är när du har överfört en liknande summa till flera olika personer. Det har inget med IP att göra. Notera även att det är bara hos MB som du får möjlighet att låsa upp kontot igen. När väl en spelsajt har stängt ditt konto pga bonushoreri kommer de inte låsa upp det igen. Dock får du tillbaka din insättning i 9 fall av 10
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:28   #9
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
Låst konto - självklart, det förstår jag. Men jag har all verifikation som kan tänkas behövas för att styrka att det är min polares identitet.
Spelsajterna kommer inte bry sig. De gör som de vill. Misstänker de att du har bonushorat spelar det ingen roll om du kan styrka polarens identitet. De tar alla ev. vinster ändå.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:34   #10
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Jag menar inte att det skulle se konstigt ut att du har gjort flera små överföringar till en och samma person. Det som kommer se skumt ut är när du har överfört en liknande summa till flera olika personer. Det har inget med IP att göra. Notera även att det är bara hos MB som du får möjlighet att låsa upp kontot igen. När väl en spelsajt har stängt ditt konto pga bonushoreri kommer de inte låsa upp det igen. Dock får du tillbaka din insättning i 9 fall av 10
Japp, lär stöta på patrull där men jag kan inte i min vildaste fantasi se att det kommer gå så långt att MB låser mitt konto och tar mina pengar, det finns bara inte.

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Spelsajterna kommer inte bry sig. De gör som de vill. Misstänker de att du har bonushorat spelar det ingen roll om du kan styrka polarens identitet. De tar alla ev. vinster ändå.
Yupp, dem har ju den edgen. Men jag har en rätt saftig kassa på Betfair så kommer bara tradea högoddsare för att förlora så fort som möjligt. Siktar på att spela 1-2 match per bolag och inte behöva göra något uttag.
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:39   #11
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
Japp, lär stöta på patrull där men jag kan inte i min vildaste fantasi se att det kommer gå så långt att MB låser mitt konto och tar mina pengar, det finns bara inte.



Yupp, dem har ju den edgen. Men jag har en rätt saftig kassa på Betfair så kommer bara tradea högoddsare för att förlora så fort som möjligt. Siktar på att spela 1-2 match per bolag och inte behöva göra något uttag.
Jag skulle göra tvärtom. Det är oftare som spelbolagen kör sina ID-kontroller när någon försöker ta ut mycket pengar. Om du torskar på Betfair flera ggr i rad och har spelat högoddsare så innebär ju det att när du väl måste ta ut på en spelsajt så kommer det vara mycket pengar. Men fan, det är bara jag. Lycka till nu
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:42   #12
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
jag kan inte i min vildaste fantasi se att det kommer gå så långt att MB låser mitt konto och tar mina pengar, det finns bara inte.
Välkommen till spelbranschen MB kommer dock aldrig ta dina pengar. Bara låsa ditt konto. Men har de låst ditt MB-konto innebär det att du inte kan göra uttag från alla de sajter som du gjorde insättningar från det låsta kontot med.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:54   #13
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Jag skulle göra tvärtom. Det är oftare som spelbolagen kör sina ID-kontroller när någon försöker ta ut mycket pengar. Om du torskar på Betfair flera ggr i rad och har spelat högoddsare så innebär ju det att när du väl måste ta ut på en spelsajt så kommer det vara mycket pengar. Men fan, det är bara jag. Lycka till nu
Det krävs typ bara 2 högoddsare så har man omsatt hela bonusen och kan göra ett uttag. Men nu när jag tänker efter så hur ska dem kunna misstänka att jag bonushorar öht? Av vad jag har läst så samarbetar inte spelbolagen och Betfair. Vad ska få dem att misstänka att jag bonushorar på säg, 2 spel? Jag spekulerar bara nu, fyll gärna i!

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Välkommen till spelbranschen MB kommer dock aldrig ta dina pengar. Bara låsa ditt konto. Men har de låst ditt MB-konto innebär det att du inte kan göra uttag från alla de sajter som du gjorde insättningar från det låsta kontot med.
Fast om det blir låst och sedan upplåst igen då borde det vara grönt att ta ut, eller hur?

Senast redigerad av Maxie den 2012-05-13 klockan 15:55.
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 00:09   #14
 
Mightys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 3055
Standard

Ett sätt att minska risken att MB låser kontot är ju att be din bulvan göra insättningen via sin bank/visakort efter fått stålarna från dig först. Blir ju lite mera jobb för din bulvan men du verkar ju ha hjälpsamma samarbetspartners.

Jag har två MB-konton, ett i tjejens namn, som blev låst i början, troligen pga jag via mitt MB skickat över stålar till hennes, fick då några frågor vad vi hade för relation till varandra, svarade och det låste upp efter någon dag. Det var några år sedan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maxie (+10)
Mighty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 14:18   #15
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Detta har diskuterats förut här på forumet och det finns trådar på SBR om just detta. Moneybookers har i vissa fall informerat spelsajter om att det kan vara bonushoreri på gång. Sajterna har sedan låst kontona och Moneybookers likaså. Detta har hänt mig en gång och MB ville då att det låsta kontot skulle verifieras genom att min polare fick gå till ditt läns publicus notarius som veriferade dennes pass. Av förståeliga själ ställde min polare inte upp på detta och pengarna på det mb-kontot (och alla spelkonton kopplade till detta) var förlorade. Även mitt eget blev låst men det kunde jag senare låsa upp. MB låser också emellanåt konton och skickar ut ett formulär att fylla i med ett antal standardfrågor om de ser att man skickar pengar till en rad olika personer. "1. Känner du denne person? 2. Varför har du skickat pengar till denne? mm." Nyss nämnda gäller speciellt om de ser att en rad konton "bara" verifierats genom utskickat brev. Det är IP och MB som är de svåra delarna, resten är enkelt. Men som vanligt har de flesta problemen en lösning. Den får du dock lista ut själv.

Det du ska komma ihång när det gäller de flesta europeiska spelsajter (ej brittiska) är att du spelar helt på deras villkor. Vill de låsa ditt konto och konfiskera vinster kan de i princip göra det utan att ge någon som helst förklaring. Och du har ingenstans att vända dig. Räkna med att med jämna mellanrum förlora pengar pga låsta konton.
Kan du ge något exempel på någon som råkat ut för låsta konton på MB med motiveringen bonushoreri? Länk till någon som beklagat sig på forum, eller något uttalande från MB att "det här får ni minsan inte göra!" ?

Jag har svårt att se vilka som missgynnas av bonushoreri öht då syftet är att förlora på spelbolaget, eller åtminstone gå med minimal vinst medan man omsätter bonuskraven för att minska risken för att skicka verifikationer på identitet vid uttag. I vissa fall kan spelbolag förlora på det visserligen, men mest troligt är att dem varken förlorar eller vinner på det. Deras överlevnad består ju från nöjesspelare, oavsett om bonushoreri pågår eller inte.

MB tjänar på att pengar flödar runt med tanke på avgifter osv, så jag förstår inte varför det ligger i deras intresse att meddela spelbolag då det medför mer administrativt jobb osv - såvida inte spelbolagen betalat MB för just detta syfte.

Sedan om MB nu skulle få för sig att spärra konton pga detta behöver de ju bevis, om deras spärrning ska hålla i längden genom rättegångar osv. Och då behöver de beställa ett hästjobb från Betfair personalen, och jag finner det otrovärdigt att Betfair skulle göra detta gratis.

Jag avfärdar inte det du skriver, men såvitt vi kan veta kan du lika gärna vara någon representant från något spelbolag (som fått för sig att det här systemet är skadligt) eller liknande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maxie (+20)

Senast redigerad av neonguy den 2012-05-19 klockan 14:19.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td