Äntligen är Elitloppets deltagare klara, spårlottningen är avgjord och de flestas fokus ligger väl just nu på söndagen med alla snackhästar. Vilken nivå vårt största lopp håller i år är en annan femma, och det är inte söndagen jag vill föra på tal i och med denna trådstart utan som rubriken skvallar självklart lördagen.
Själv ska jag till Valla för första gången denna helg, men av olika anledningar och då främst de udda tiderna för själva Elitloppet, kan jag bara närvara under lördagen så min fokus kommer ligga på den speldagen i första hand. Känns som att det finns en hel del spelvärde då denna omgång blir lite överskuggad av nästföljande dag, med stora namn avstängda (Åke, Ludde och Peter U? Fler?) och många bra hästar vilket
Kommer ägna all tid och energi jag har denna vecka åt att lusläsa in mej på denna omgång då det känns lite speciellt för min del att åka ner.. Inte bara första gången på Valla utan även första gången på riktigt trav och jag vädjar nu till alla Sharpare att dela med er av er kunskap så laddar vi upp hela denna helg så mycket som den förtjänar! Fyller trådstarten med massa privat dravel nu, sorry för det, men jag är tokladdad och ser fram emot detta något enormt!!
Någon annan Sharpare som ska dit? Några första tankar? Spikar? Harper Hanovers? Startlistorna finns framme på ATG om man är lika otålig som jag och kollar via kalendern, och jag tänkte börja redan nu med att slipa ut mitt livs första live-system