Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-20, 20:45   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

V75 26/5 Elitloppshelgen Lördag UPPSNACK!


Äntligen är Elitloppets deltagare klara, spårlottningen är avgjord och de flestas fokus ligger väl just nu på söndagen med alla snackhästar. Vilken nivå vårt största lopp håller i år är en annan femma, och det är inte söndagen jag vill föra på tal i och med denna trådstart utan som rubriken skvallar självklart lördagen.

Själv ska jag till Valla för första gången denna helg, men av olika anledningar och då främst de udda tiderna för själva Elitloppet, kan jag bara närvara under lördagen så min fokus kommer ligga på den speldagen i första hand. Känns som att det finns en hel del spelvärde då denna omgång blir lite överskuggad av nästföljande dag, med stora namn avstängda (Åke, Ludde och Peter U? Fler?) och många bra hästar vilket

Kommer ägna all tid och energi jag har denna vecka åt att lusläsa in mej på denna omgång då det känns lite speciellt för min del att åka ner.. Inte bara första gången på Valla utan även första gången på riktigt trav och jag vädjar nu till alla Sharpare att dela med er av er kunskap så laddar vi upp hela denna helg så mycket som den förtjänar! Fyller trådstarten med massa privat dravel nu, sorry för det, men jag är tokladdad och ser fram emot detta något enormt!!


Någon annan Sharpare som ska dit? Några första tankar? Spikar? Harper Hanovers? Startlistorna finns framme på ATG om man är lika otålig som jag och kollar via kalendern, och jag tänkte börja redan nu med att slipa ut mitt livs första live-system
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:01   #2
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Lopp 1 Lördag:

Här kan ni göra V75-degen! 2 Bitabs Celeber är en kapabel rackare som till och med Kjell Wallin har vunnit med. Sedan en tid hos Timo Nurmos och när den har fått "riktig" tränare på sig och några månaders finslipning på sig så är det dags att visa kapaciteten! Galopperna tar jag inte så allvarligt på. Auto nu och direkt i andraspår! KÖR BARA I TID VIKTOR LYCK SÅ FÅR DU DITT LIVS UPPLEVELSE!!!

PS. Bitabs Celeber var en av dagens bästa värmningar vid vinst på V3 på Solvalla den 21 december! Nurmos fick en häst i toppform till stallet och nu tror jag man har gnuggat vidare på det Kjell Wallin lämnade ifrån sig!

Senast redigerad av doob den 2012-05-20 klockan 21:03.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:21   #3
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Grymma lopp!!!!
Ge oss lördag nu för fasen!
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 21:03   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Min enda spik blir nog Braås i Diamantstoet. I andra stoloppet känns det enkelt och tryggt med Tamla och Prelong (de två bästa stona i riket?).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 21:11   #5
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 278
Sharp$: 1886
Standard

Jag är där redan på fredagen. Vädret ska bli bra, så det kommer verkligen bli en folkfest.
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 22:03   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Min syn på inledningen:

Avdelning 1 - 2140 auto - Bronsdivisionen

Spetsstriden: Även om 1 Burning Line Gral höll upp från innerspår senast han hade det så bör 2 Henke Diablo ta en längd på honom så som han öppnade senast. Utifrån testar säkert Örjan en bit med 4 Inhibited som var snabb i lördags med halvstängt huvudlag. Med Åke och Ludde borta ur loppet känns det som att Örjan kan få överta spets från Johan här då Inhibited var så bra i lördags. Utifrån vill nog Conrad testa med 6 Lets Go On men han kommer inte förbi Örjan utan bör försöka locka fram 8 Parkin till dödens istället. Alltså Örjan i spets med Johan i ryggen och Parkin i dödens med Lugauer i andra utvändigt tror jag på efter 500 meter.

Analys: En mycket öppen bronsfinal inleder omgången. Mycket kul för loppet att de två hästar som sett bäst ut i försöken här belastas med de sämsta lägena. Tänker främst 12 Mr Picolit som ju inte skulle skämma ut sig i gulddivisionen som det känns. Mycket lovande häst som nu får bekänna färg med ny kusk och från svårt läge och tippar emot honom nu på en självspringande bana. Den andre som verkligen imponerat är 8 Parkin som brisade undan i spets senast och visade sin höga klass. Här luktar det dock dödens lång väg och därifrån kan det bli tufft nu. Nej tipsettan tillfaller 4 Inhibited som kommer från Stefan Melanders formstall. Hästen imponerade stort denna dag ifjol och visade förbättrade takter i lördags. Känslan är att Johan kan nöja sig med rygg ledaren på vännen Örjan här och då borde kunna lifta med till mycket fina pengar från vinnarhålet. Örjan lär inte släppa till någon nämligen så som hästen såg ut i lördags. Fångar upp de utvändiga och ska slås därifrån. I enlighet men min spetsteori ovan så är det främst 8 Parkin som han ska stå emot här och han får andrarösten. Vi har vid flera tillfällen sett hur stark han är från dödenspositionen och det är fullt möjligt att han tar ner mitt drag med sin två lopp i kroppen nu. På sista bortre långsidan lär Jorma sända iväg 12 Mr Picolit så som Åke själv skulle ha gjort men det vill alltså till att Parkin har masserat ledaren från dödens innan för blir det befarad Vallalunk så går det inte att ta in på täten denna dag. Framför sig lär Jorma få 6 Lets Go On vilken det lät lie positivt på senast och han höll då rätt bra från dödens på 12.an här.Conrad är min skräll i loppet om han skulle vara lika vass som näst senast. Nöjer mig med denna kvartett även om det finns några till med lite chans.

Min rank: A:4 B:8,12,6 C:5,2,10,11 D:1,3,7,9

Ovanstående är ett utdrag från www.gratistravtips.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
partypilsner (+5)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 13:13   #7
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Oj oj, har kikat och knåpat hele veckan men får fan ingen ordning... Hittar inga såna "wow, den här ska jag spika!"-hästar, utan de flesta lopp håller faktiskt hög (eller iallafall jämn) nivå... Verkligen ingen första feeling på just någon, känns tråkigt men det är ju några dagar kvar!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 20:56   #8
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Tamla tror jag är oslagbar men kommer att gardera en klar som vanligt
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 22:12   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Startfältet i Harper Hanovers måste vara ett av de finaste på många år! Jag landar Juggle Face som förstastreck. Att hästen har 38% segrar säger inte så mycket i ett sånt här fält, det har många, men han har det på så många som 55 starter. Dessutom har 15 av dessa segrar haft ett förstapris på 100k eller mer, vilket är ett än bättre mått. Stenhårt motstånd men jag taxerar honom till 10-15%. Ger 30ggr på b365 nu. Att vänta på kommentarer från Ludde är överflödigt, hästen lär ju vara sjuk om han ska gå så långt som att baissa den och då får jag hoppas att han stryker också.

Andra förhandsspelet jag lägger (blir lite off topic) är Rapide Lebel i H2H mot Sanity till 1,70. Skulle väl stått i 1,30 om det inte vore för de senaste två nollorna och de lär vara löjligt revanschsugna nu efter den försmädliga förlusten ifjol.

Edit: 1,75 på Rapiden hos Expekt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2012-05-22 klockan 22:14.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 12:59   #10
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Den klaraste under hela helgen är HARD CIDER! Jag har inte skrivit något här på ett tag men som alla vet så när jag lämnar så klart så är det bara att ta rygg....lekstuga! SPETS OCH SLUT! mvh FISKPITTEN
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+3)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 15:04   #11
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
Oj oj, har kikat och knåpat hele veckan men får fan ingen ordning... Hittar inga såna "wow, den här ska jag spika!"-hästar, utan de flesta lopp håller faktiskt hög (eller iallafall jämn) nivå... Verkligen ingen första feeling på just någon, känns tråkigt men det är ju några dagar kvar!
Här har du vad Örjan anser om sins schanser.
Lycka till med spelet.

Rank:
1=segerstrider
2=platschans
3=matlapp

26 maj 2012

V75-1

4 Inhibited

Kraftigt förbättrad senast, räknas igen om han gör om den insatsen.

1

V75-2

4 Västerbo Checkpoint

Rejäl häst, en utav flera som räknas i ett öppet lopp.

1

V75-3

2 Tamla Celeber

Mycket fin i årsdebuten, säljer sig dyrt om vi kommer till spets igen.

1

V75-4

4 Keep Well

Nyttig häst i fin form, lite för hårt emot.

3

V75-5

V75-6

4 Tjacke Gold

Fin häst, men lite väl tufft motstånd.

3

V75-7

8 Pitch Command

Visade fin form senast, en av många i öppet lopp.

2

Örjans överraskning

3 Kricken C.D. (V75-2)

Fick tung resa senast och höll bra, dyker upp i striden med lite tur på vägen.

2
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 18:56   #12
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Startfältet i Harper Hanovers måste vara ett av de finaste på många år! Jag landar Juggle Face som förstastreck. Att hästen har 38% segrar säger inte så mycket i ett sånt här fält, det har många, men han har det på så många som 55 starter. Dessutom har 15 av dessa segrar haft ett förstapris på 100k eller mer, vilket är ett än bättre mått. Stenhårt motstånd men jag taxerar honom till 10-15%. Ger 30ggr på b365 nu. Att vänta på kommentarer från Ludde är överflödigt, hästen lär ju vara sjuk om han ska gå så långt som att baissa den och då får jag hoppas att han stryker också.

Andra förhandsspelet jag lägger (blir lite off topic) är Rapide Lebel i H2H mot Sanity till 1,70. Skulle väl stått i 1,30 om det inte vore för de senaste två nollorna och de lär vara löjligt revanschsugna nu efter den försmädliga förlusten ifjol.

Edit: 1,75 på Rapiden hos Expekt.

Ifall du vill spela mer eller någon annan vill spela Rapiden mot Sanity ger jag 1.80 i odds på Rapiden med bet365 H2H regler. (min bet 1k sek max 5k sek).
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 19:13   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ifall du vill spela mer eller någon annan vill spela Rapiden mot Sanity ger jag 1.80 i odds på Rapiden med bet365 H2H regler. (min bet 1k sek max 5k sek).
Jaså, den dealen har jag inte lagt märke till att de har. Redan lagt mitt spel ändå, ihop med Juggle som inte har riktigt det överodds jag tänkte från början. Lyckades missa att det var Adrian som sitter upp, hade inte ens en tanke på att Ludde kunde vara så jävla dum att han låter pojken köra i ett sånt lopp med den hästen...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 19:24   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jaså, den dealen har jag inte lagt märke till att de har. Redan lagt mitt spel ändå, ihop med Juggle som inte har riktigt det överodds jag tänkte från början. Lyckades missa att det var Adrian som sitter upp, hade inte ens en tanke på att Ludde kunde vara så jävla dum att han låter pojken köra i ett sånt lopp med den hästen...
Ludde är avstängd tyvärr.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 13:46   #15
 
oHYRAs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 300
Sharp$: 144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Min enda spik blir nog Braås i Diamantstoet. I andra stoloppet känns det enkelt och tryggt med Tamla och Prelong (de två bästa stona i riket?).
Åke själv tror "hon vinner så länge hon inte strular i volten".
Klara besked det
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td