Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-20, 21:47   #20
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
+1 på den, det är ju som att spela en dubbel med grymt underodds?

För att använda the_mirage antaganden som exempel; Commander Crowe som vinnare av Elitloppet till 4 gånger pengarna = ett platsspel plus ett vinnarspel till 2 ggr degen vardera? Är det inte bättre att spela loppen var för sej då? Betydligt mindre risk i förhållande till oddset, eller är jag helt off nu?

Kanske blir voidat ifall hästen man lirar inte platsar i heatet, fast det har jag svårt att tro...

Borde väl rimligen vara smartast att spela en vanlig dubbel med platsspel (vet inte om det finns på vanliga spelbolag, lirar bara trav på ATG själv) i heatet mot Vinnare av Elitloppet (alltså ovanstående spel) om man nu tror hårt på hästen man spelar... Allt annat vore ju Mediamarkt eller har jag missat något nu?

Du kan ju bryta ut din dubbel och spela de som 2 separata lopp med.
En dubbel med starttider som börjar vid två olika tider är egentligen två spel men där du i andra spelet har återinvesterat hela vinsten+insatsen från spel1.

Tex dubbel 2 x 3 i odds = 6 i odds. x 100kr = 600 tillbaka på 100 investerat.
Singel med odds 2x med 100kr = 200kr tillbaka på 100 investerat, du tar nu dessa 200kr och lägger de på din 3oddsare. = 600kr tillbaka fortfarande på din första 100lapp investerad.
Skillnaden i att bryta upp den såhär är att du kan se hur hästen har tagit stryk men även vilket startspår den får i finalen och därmed kan du göra en ny bedömning att spela då. Du tjänar så mycket mer fakta med detta upplägg än att placera spel på vinnare utav elitloppet när ni varken vet om hästen kommer delta i finalen men även om den kanske skadats i heatet och därmed backas eller om den fått ett uruselt startspår som hämmar dens vinstchanser.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat