Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-20, 19:45   #16
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Tror det är fullt möjligt att Unibet kan släppa högre än 20 ggr på Sebastian K. som totalvinnare med tanke på sina 14 ggr i försöket. Oddssläppet kommer nog när som helst. Ingenting från Expekt ännu. De brukar ju liksom Unibet (om jag minns rätt) släppa elitloppsoddsen på söndag kväll så bara att invänta.

Edit:
30 ggr på Sebastian K. hos Unibet. Tycker oddset i försöket känns vassare.

Senast redigerad av the_mirage den 2012-05-20 klockan 19:57.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 20:13   #17
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Är inte det rätt uselt att spela så när ni inte ens vet om hästen kommer delta i finalen?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travid (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 20:29   #18
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Är inte det rätt uselt att spela så när ni inte ens vet om hästen kommer delta i finalen?
+1 på den, det är ju som att spela en dubbel med grymt underodds?

För att använda the_mirage antaganden som exempel; Commander Crowe som vinnare av Elitloppet till 4 gånger pengarna = ett platsspel plus ett vinnarspel till 2 ggr degen vardera? Är det inte bättre att spela loppen var för sej då? Betydligt mindre risk i förhållande till oddset, eller är jag helt off nu?

Kanske blir voidat ifall hästen man lirar inte platsar i heatet, fast det har jag svårt att tro...

Borde väl rimligen vara smartast att spela en vanlig dubbel med platsspel (vet inte om det finns på vanliga spelbolag, lirar bara trav på ATG själv) i heatet mot Vinnare av Elitloppet (alltså ovanstående spel) om man nu tror hårt på hästen man spelar... Allt annat vore ju Mediamarkt eller har jag missat något nu?
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 20:42   #19
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Är inte det rätt uselt att spela så när ni inte ens vet om hästen kommer delta i finalen?
Nej, för om tex sebastian k vinner försöket som man tror så kommer man endast få 4 ggr i finalen
Men visst att spela på tex Sanity till 3 ggr pengarna är ju rena skämtet
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 20:47   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
+1 på den, det är ju som att spela en dubbel med grymt underodds?

För att använda the_mirage antaganden som exempel; Commander Crowe som vinnare av Elitloppet till 4 gånger pengarna = ett platsspel plus ett vinnarspel till 2 ggr degen vardera? Är det inte bättre att spela loppen var för sej då? Betydligt mindre risk i förhållande till oddset, eller är jag helt off nu?

Kanske blir voidat ifall hästen man lirar inte platsar i heatet, fast det har jag svårt att tro...

Borde väl rimligen vara smartast att spela en vanlig dubbel med platsspel (vet inte om det finns på vanliga spelbolag, lirar bara trav på ATG själv) i heatet mot Vinnare av Elitloppet (alltså ovanstående spel) om man nu tror hårt på hästen man spelar... Allt annat vore ju Mediamarkt eller har jag missat något nu?

Du kan ju bryta ut din dubbel och spela de som 2 separata lopp med.
En dubbel med starttider som börjar vid två olika tider är egentligen två spel men där du i andra spelet har återinvesterat hela vinsten+insatsen från spel1.

Tex dubbel 2 x 3 i odds = 6 i odds. x 100kr = 600 tillbaka på 100 investerat.
Singel med odds 2x med 100kr = 200kr tillbaka på 100 investerat, du tar nu dessa 200kr och lägger de på din 3oddsare. = 600kr tillbaka fortfarande på din första 100lapp investerad.
Skillnaden i att bryta upp den såhär är att du kan se hur hästen har tagit stryk men även vilket startspår den får i finalen och därmed kan du göra en ny bedömning att spela då. Du tjänar så mycket mer fakta med detta upplägg än att placera spel på vinnare utav elitloppet när ni varken vet om hästen kommer delta i finalen men även om den kanske skadats i heatet och därmed backas eller om den fått ett uruselt startspår som hämmar dens vinstchanser.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 20:51   #21
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

Men KP, Tex Yarrah boko ger 50grr pengarna just nu.
han kommer stå i max 7 grr i försöket, satsa din hundring och få 700 tillbaka.
vad ger han i finalen 4ggr? satsa nu dina 700 och få 2800..

Eller satsa din 100kr nu och få 5000 + att Hästen behöver inte ens vinna försöket, räcker med att vinna finalen
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 20:54   #22
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Min känsla för Brioni står fast! Spåret i försöket borgar bara för en vilsam resa och komma in som typ trea...

Sen blir det backa ner och söka sarg och när krutröken har lagt sig så kommer den häst som dom senaste tre månaderna har bränt minst krut först med hjälp av torrt krut!

PS. Tiden i Gävle på erkänt snabb bana motsvarar väl en vinnartid i Elitloppet på lika snabb bana! Vad är konstigt?

Senast redigerad av doob den 2012-05-20 klockan 20:55.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 20:54   #23
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Du kan ju bryta ut din dubbel och spela de som 2 separata lopp med.
En dubbel med starttider som börjar vid två olika tider är egentligen två spel men där du i andra spelet har återinvesterat hela vinsten+insatsen från spel1.

Tex dubbel 2 x 3 i odds = 6 i odds. x 100kr = 600 tillbaka på 100 investerat.
Singel med odds 2x med 100kr = 200kr tillbaka på 100 investerat, du tar nu dessa 200kr och lägger de på din 3oddsare. = 600kr tillbaka fortfarande på din första 100lapp investerad.
Skillnaden i att bryta upp den såhär är att du kan se hur hästen har tagit stryk men även vilket startspår den får i finalen och därmed kan du göra en ny bedömning att spela då. Du tjänar så mycket mer fakta med detta upplägg än att placera spel på vinnare utav elitloppet när ni varken vet om hästen kommer delta i finalen men även om den kanske skadats i heatet och därmed backas eller om den fått ett uruselt startspår som hämmar dens vinstchanser.
Precis vad jag tänkte, men jag ser nu att jag förklarade bort det och svävade iväg i helt andra banor och kom ifrån min grundanledning till varför jag började skriva inlägget från första början haha... Tack KP, du förklarade vad jag menade ungefär!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:01   #24
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

Nu när jag kollar närmare på startlistan, vad är detta, alla dom bästa i första försöket
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:01   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Du tjänar så mycket mer fakta med detta upplägg än att placera spel på vinnare utav elitloppet när ni varken vet om hästen kommer delta i finalen men även om den kanske skadats i heatet och därmed backas eller om den fått ett uruselt startspår som hämmar dens vinstchanser.
I vanliga fall en bra poäng när man spelar parlays. I det här fallet mångfalt större med tanke på allt vad två heat per dag i stenhårt tempo och konkurrens gör med hästarna och all taktik som är inblandat!

Angående Sebbe så skulle jag säga jämna pengar eller kanske något lägre för att ta sig till final och ungefär 15-20ggr där så 30-40 låter inte som något med värde i som jag ser det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:03   #26
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7868
Standard

Rapide struken el?. Kommer med smygform tror jag. Vinner med "100". Kommer dock inte svika Caballion och förlorar några hundra på den igen. Sanity tror jag blir sämst 3a
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:08   #27
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

lol stekel.
för 6 månader sedan fanns det bara en häst som kunde slå rapid på förhand och det var Sebbe enligt svenska folket. 2 kanonlopp efter vila och du ger han 20ggr på att ens ta sig till final?
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:15   #28
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Är inte det rätt uselt att spela så när ni inte ens vet om hästen kommer delta i finalen?
För det första har jag varken spelat på eller kommer spela Sebastian K. till 30 ggr som totalvinnare och för det andra förstår jag inte riktigt vad du menar med din frågeställning.
Det är väl ganska simpelt - är det värde eller inte? Om jag rent hypotetiskt skulle erbjuda dig 25 ggr på Commander Crowe som totalvinnare är jag ganska säker på att du skulle ta vadet trots att du inte vet om hästen tar sig till final eller inte. Extremt exempel, jag vet. Men poängen når väl fram.
Med det sagt så handlar det ju om spekulationer om värdet. Går hästen bra i försöket, vinner på ett imponerande sätt som Rapide Lebel i fjol eller korsar mållinjen på spänstiga ben som Iceland gjorde året innan, så kommer totooddset i finalen vara ljusår ifrån det du har på totaloutrighten (7 ggr respektive 35 ggr att jämföra med 2,10 samt 8,92).
Ska man ta Iceland som exempel med ATGs odds så gav platsoddset 2,69 och vinnaroddset 8,92 = 24 ggr. Då är det ändå plats 1-3 som oddset gäller och inte plats 1-4 som ger en finalbiljett.
Finns det ett värde i oddset här och nu så är det det intressanta. Vad som sker sedan är en annan femma, det kan ju slå åt båda håll. Med ditt resonemang skulle man ju t.ex. inte kunna spela på en fotbollsmatch eftersom man inte kan veta hur lagen presterar för dagen utan behöva invänta en bit in i matchen, analysera hur det ser ut och därefter lägga ett livespel.
Men visst, tror man att man tjänar mer på att först spela i försöket och sedan finalen så är ju det en bedömningsfråga och alla spel är unika i sig. Jag säger inte att det är fel, bara att det automatiskt inte behöver vara dåligt att spela på outrightmarknaden.

För mig handlade resonemanget f.ö. om att jag tyckte 14 ggr i försöket är högt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+3)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:17   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1773


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
lol stekel.
för 6 månader sedan fanns det bara en häst som kunde slå rapid på förhand och det var Sebbe enligt svenska folket. 2 kanonlopp efter vila och du ger han 20ggr på att ens ta sig till final?
Läs hans post igen
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:18   #30
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Men KP, Tex Yarrah boko ger 50grr pengarna just nu.
han kommer stå i max 7 grr i försöket, satsa din hundring och få 700 tillbaka.
vad ger han i finalen 4ggr? satsa nu dina 700 och få 2800..

Eller satsa din 100kr nu och få 5000 + att Hästen behöver inte ens vinna försöket, räcker med att vinna finalen
Yarrah boko ger 30x vad jag kan se. Att bedömma Yarrah ned till 4x är otroligt lågt så ditt exempel faller enligt mig iaf. Men allt handlar om subjektiva oddsbedömningar.
Jag personligen tror inte han kommer hamna under 14x om hans ens kommer till finalen. Av den anledningen att han startar från spår 8 i heatet = 3a till 4e plats som bäst. Med så kass position kommer han även att få antingen 7 eller spår 8 i finalen. Dessa hästar kommer knappast stå nere i 4x.
Förra året stod Yarrah boko i 20x i heatet med spår 1. Samt 18x i finalen (spår 4).
Förvånar mig om han går under 14x i finalen. Får du sedan 2.50 på plats i heat 1 (vilket är ett guldodds med det fältet) så har du 35 i odds. Dock avstår du om hästen kommer på fjärdeplats i heatet. Däremot har du en mycket större fördel. Du spelar inte på något som eventuellt inte har en chans att starta.

Jag tänker rent oddsmässigt. Det är endast 8 utav 16 hästar som kommer att starta i finalen, dvs 50% faller bort. Kan tyvärr inte se någon fördel alls att spela så i förväg. Det är bättre att spela ett platsspel samt återinvestera allt i ett vinnarspel om man vill det senare.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td