Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-20, 22:15   #28
the_mirage

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Är inte det rätt uselt att spela så när ni inte ens vet om hästen kommer delta i finalen?
För det första har jag varken spelat på eller kommer spela Sebastian K. till 30 ggr som totalvinnare och för det andra förstår jag inte riktigt vad du menar med din frågeställning.
Det är väl ganska simpelt - är det värde eller inte? Om jag rent hypotetiskt skulle erbjuda dig 25 ggr på Commander Crowe som totalvinnare är jag ganska säker på att du skulle ta vadet trots att du inte vet om hästen tar sig till final eller inte. Extremt exempel, jag vet. Men poängen når väl fram.
Med det sagt så handlar det ju om spekulationer om värdet. Går hästen bra i försöket, vinner på ett imponerande sätt som Rapide Lebel i fjol eller korsar mållinjen på spänstiga ben som Iceland gjorde året innan, så kommer totooddset i finalen vara ljusår ifrån det du har på totaloutrighten (7 ggr respektive 35 ggr att jämföra med 2,10 samt 8,92).
Ska man ta Iceland som exempel med ATGs odds så gav platsoddset 2,69 och vinnaroddset 8,92 = 24 ggr. Då är det ändå plats 1-3 som oddset gäller och inte plats 1-4 som ger en finalbiljett.
Finns det ett värde i oddset här och nu så är det det intressanta. Vad som sker sedan är en annan femma, det kan ju slå åt båda håll. Med ditt resonemang skulle man ju t.ex. inte kunna spela på en fotbollsmatch eftersom man inte kan veta hur lagen presterar för dagen utan behöva invänta en bit in i matchen, analysera hur det ser ut och därefter lägga ett livespel.
Men visst, tror man att man tjänar mer på att först spela i försöket och sedan finalen så är ju det en bedömningsfråga och alla spel är unika i sig. Jag säger inte att det är fel, bara att det automatiskt inte behöver vara dåligt att spela på outrightmarknaden.

För mig handlade resonemanget f.ö. om att jag tyckte 14 ggr i försöket är högt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+3)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat