Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-20, 22:19   #31
Robban

Robbans avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Yarrah boko ger 30x vad jag kan se. Att bedömma Yarrah ned till 4x är otroligt lågt så ditt exempel faller enligt mig iaf. Men allt handlar om subjektiva oddsbedömningar.
Jag personligen tror inte han kommer hamna under 14x om hans ens kommer till finalen. Av den anledningen att han startar från spår 8 i heatet = 3a till 4e plats som bäst. Med så kass position kommer han även att få antingen 7 eller spår 8 i finalen. Dessa hästar kommer knappast stå nere i 4x.
Förra året stod Yarrah boko i 20x i heatet med spår 1. Samt 18x i finalen (spår 4).
Förvånar mig om han går under 14x i finalen. Får du sedan 2.50 på plats i heat 1 (vilket är ett guldodds med det fältet) så har du 35 i odds. Dock avstår du om hästen kommer på fjärdeplats i heatet. Däremot har du en mycket större fördel. Du spelar inte på något som eventuellt inte har en chans att starta.

Jag tänker rent oddsmässigt. Det är endast 8 utav 16 hästar som kommer att starta i finalen, dvs 50% faller bort. Kan tyvärr inte se någon fördel alls att spela så i förväg. Det är bättre att spela ett platsspel samt återinvestera allt i ett vinnarspel om man vill det senare.
Han ger 50 på nordicbet.
Men visst som jag sa direkt efter alla dom bästa hamna i samma heat, så jag tar tillbaka att den kommer ge max 7ggr, även fast hela Norge kommer spela.
Platsspel ger aldrig mer än 2ggr på ett 8 hästarfält

Senast redigerad av Robban den 2012-05-20 klockan 22:21.
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat