Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-20, 21:19   #31
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Yarrah boko ger 30x vad jag kan se. Att bedömma Yarrah ned till 4x är otroligt lågt så ditt exempel faller enligt mig iaf. Men allt handlar om subjektiva oddsbedömningar.
Jag personligen tror inte han kommer hamna under 14x om hans ens kommer till finalen. Av den anledningen att han startar från spår 8 i heatet = 3a till 4e plats som bäst. Med så kass position kommer han även att få antingen 7 eller spår 8 i finalen. Dessa hästar kommer knappast stå nere i 4x.
Förra året stod Yarrah boko i 20x i heatet med spår 1. Samt 18x i finalen (spår 4).
Förvånar mig om han går under 14x i finalen. Får du sedan 2.50 på plats i heat 1 (vilket är ett guldodds med det fältet) så har du 35 i odds. Dock avstår du om hästen kommer på fjärdeplats i heatet. Däremot har du en mycket större fördel. Du spelar inte på något som eventuellt inte har en chans att starta.

Jag tänker rent oddsmässigt. Det är endast 8 utav 16 hästar som kommer att starta i finalen, dvs 50% faller bort. Kan tyvärr inte se någon fördel alls att spela så i förväg. Det är bättre att spela ett platsspel samt återinvestera allt i ett vinnarspel om man vill det senare.
Han ger 50 på nordicbet.
Men visst som jag sa direkt efter alla dom bästa hamna i samma heat, så jag tar tillbaka att den kommer ge max 7ggr, även fast hela Norge kommer spela.
Platsspel ger aldrig mer än 2ggr på ett 8 hästarfält

Senast redigerad av Robban den 2012-05-20 klockan 21:21.
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 21:35   #32
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Han ger 50 på nordicbet.
Men visst som jag sa direkt efter alla dom bästa hamna i samma heat, så jag tar tillbaka att den kommer ge max 7ggr, även fast hela Norge kommer spela.
Platsspel ger aldrig mer än 2ggr på ett 8 hästarfält
De måste ha plockat bort marknaden isåfall för jag kan inte hitta den på nordicbet heller. Om den stod i 50x kan jag inte argumentera emot det men 30 kan jag.

Det fetstilta stämmer absolut inte. De kan ge lika bra som 12hästars fält även.
Unibet erbjuder atm 2.60 på yarrah boko på plats i heatet.
Brioni gav hos atg 3.60 förra året i platsodds och 27 i vinnarodds.
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=6 där har du tom 5,66x i odds på en platsare i försöket.

Du får 1.85 för Yarrah att ta sig till final hos Unibet (då inkluderas även plats 4) (orkar inte jämföra andra bolag). För att slå elitloppsvinnaroddset på 30x behöver du 16x i vinnarodds i finalen för Yarrah boko. Det tror jag du nästan kan uppnå faktiskt även på dagen och hos staten iaf väldigt nära det. Fördelen med det upplägget är att du besitter med mycket mer information då och det är inte mycket i slutoddset som förändras.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 06:55   #33
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Nu har Nordicbet lagt upp oddsen igen och de har Sanity som favorit?
Herregud vilken klump till oddssättare... Bör vara 3e - 4e handare enligt mig åtmistone.

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 13:57   #34
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

60 ggr nu på Yarrah Boko på nordicbet. De andra 3 bolagen har han till 30 ggr. Bet365 har Sanity vs Rapide Lebel i H2H. 2 ggr pengarna på Sanity känns ju klart spelbart. Till att börja med skall Rapiden lyckas sluta upp bakom bilen, klarar han det skall han lyckas gå iväg i trav och skulle han otroligt nog även klara de så skall han fortfarande lyckas komma före i mål. Skall forska vidare lite men denna H2Hen var den jag fastnade för först.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 15:16   #35
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Orecchietti till final ger just nu 100% återbetalning då Unibet har 1,60 på att den tar sig vidare medan Expekt ger 2,70 på att den inte gör det.
Hultman var riktigt nöjd med jobbet på Solvalla och han brukar kunna sätta hästarna i form till den här helgen. Minns t.ex. Jaded som var fullkomligt värdelös våren 2009 men ändå blev inbjuden till mångas stora förvåning. Hästen travade då 09,7 i försöket och höll sedan strålande från dödens i finalen.
Orecchietti från spår två i det klenare heatet med Örjan i sulkyn känns positivt då det bäddar för en smart styrning utan hjärnsläpp med onödiga tempoväxlingar mitt i loppet. I mina ögon är 1,60 på att ekipaget tar sig vidare till finalen tillräckligt för spel.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 15:30   #36
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Yarrah Boko missar finalen @1,85
Jag rankar Yarrah Boko som sjunde häst i det här heatet. Mycket beroende på att han drog spår 8. Av de två heaten tycker jag det här är betydligt tuffare och då blir spåren av större vikt. Yarrah lär troligtvis hamna sist och att avancera upp till dödens på första rakan tror jag inte är aktuellt då det troligtvis är upptaget där av en häst som ogärna släpper. Caballion, Sanity och framförallt Rapide Lebel lär väl vara aspiranter på denna position beroende på vem som tar sig till spets och väljer att köra där/släpper.
Risken att Yarrah Boko sitter längst bak ihop med Brioni när de går in i slutkurvan ser jag som ganska hög och då är det inte lätt att ta sig förbi majoriteten av de hästarna som sitter framför då dessa besitter både styrka och fartresurser. 1,85 är således tillräckligt imo.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 17:20   #37
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2633
Standard

Tycker elitloppet känns totalt urvattnat i år, har nog aldrig sett ett sämre och mera ointressant startfält på dom senaste 25 åren i alla fall. Ungefär som ett halvhyggligt Gulddivisionslopp, låt vara med ett par utländska hästar med tveksam form på vissa av dom. Men struntar i vem som vinner, bara det inte blir Sanity, pallar inte att se Malin Lövgren gråta floder i otaliga repriser i TV de kommande veckorna.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 18:39   #38
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu har Nordicbet lagt upp oddsen igen och de har Sanity som favorit?
Herregud vilken klump till oddssättare... Bör vara 3e - 4e handare enligt mig åtmistone.

Vill du snacka om klump till oddssättare så kan jag hänvisa till Centrebet. De har Raja Mirchi till 13 ggr. Fortfarande inte fattat att Oracle startar istället.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 18:44   #39
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2081
Standard

Troligen har väl nån lirat hårt på sanity till högre odds på nordicbet så dom måste balansera upp det, oddssättningen är ju inte baserad på chansvärderingen.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 19:21   #40
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Det går inte att lira hårt på Elitloppet hos Nordicbet...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
werygod (+1)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 20:02   #41
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 83
Sharp$: 65

Trav, insats minst 1000 kr
Stats: 5 - 7 - 0
ROI: 118.64%
Vinstprocent: 41.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
60 ggr nu på Yarrah Boko på nordicbet. De andra 3 bolagen har han till 30 ggr. Bet365 har Sanity vs Rapide Lebel i H2H. 2 ggr pengarna på Sanity känns ju klart spelbart. Till att börja med skall Rapiden lyckas sluta upp bakom bilen, klarar han det skall han lyckas gå iväg i trav och skulle han otroligt nog även klara de så skall han fortfarande lyckas komma före i mål. Skall forska vidare lite men denna H2Hen var den jag fastnade för först.
Tycker din analys om Rapiden vs Sanity är klockren, fastnade själv för detta H2H när oddsen hade kommit upp och lirade direkt. Tryckte även in ett lir på Orecchietti till 1.80 ggr på plats i försöket på unibet. Klart spelbart!
polarn1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 16:35   #42
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Har funderat lite på Elitloppet och jag undrar om inte "Gamen" vinner! Vem är "Gamen"? Brioni förstås!
Hästjäveln som vinner och vinner och ALDRIG är förtjänt av det och som hela tiden profiterar på andras olycka och grovjobb!

Tänk efter... Brioni är den enda häst som det har gått som på räls för! Inget strul whatsoever i uppladdning! Har matchas perfekt och fått lopp på lopp där han bara har smugit med och egentligen aldrig tömts men ändå vunnit på bra tider!
Inte ett bakslag och det lopp skithästen måste ha för att vinna lär han få i Elitloppet. När mindre begåvade franska kuskar har sprängt ljudvallen i tredjespår, när svenska hopp som inte är riktigt på topp har tömt allt ja då kommer Lövgren loss från tredje in och gör som vanligt, glider förbi och gör lång näsa!

Formen pekar spikrakt uppåt, Lövgren har gjort allt som han ska i träning och hästjäveln har gått från klarhet till klarhet och bevisade igår att tiderna finns i kroppen!

Nästan 10 ggr fläsket på titelförsvararen hos exempelvis Unibet är riktigt bra! Hur mycket jag än hatar hästjäveln!

BRIONI! Glöm inte var ni läste det först!
NU KÖR VI BRIONI!!! Det har gått som på räls hittills och som grädde på moset bricka 1 i finalen! Kan inte bli bättre! Har fina nätspel på Brioni både vinnare och plats och so far so good! JOBBA!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 17:23   #43
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1811
Standard

Stod i torsdagskväll och skulle lämna in V65, när jag träffade en gammal veterankusk (77år) från Malmö. Vem vinner Elitloppet, frågade jag? Det kvittar hur många dokumentärer de gör om Sanity, han slår aldrig Commander Crowne häst mot häst...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 22:32   #44
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Lysande info så här i efterhand! Idiot...

Vad är det för larv att komma med massa snack när allt är avgjort?

Meeeeeen, det var väl inte som info det var menat?!
Jag tolkar det som att vi fick ett bevis på att "gammal är äldst". Inte som att han delar med sig av det som information till oss andra, bara som en kul och häftig händelse.
Jag tvivlar på att du hade spelat på Commander Crowe utav den anledningen att en gammal man sa att han tror den vinner om du hade läst detta innan dagens tävling..
Onödigt personangrepp, hur som helst.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 22:43   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Meeeeeen, det var väl inte som info det var menat?!
Jag tolkar det som att vi fick ett bevis på att "gammal är äldst". Inte som att han delar med sig av det som information till oss andra, bara som en kul och häftig händelse.
Jag tvivlar på att du hade spelat på Commander Crowe utav den anledningen att en gammal man sa att han tror den vinner om du hade läst detta innan dagens tävling..
Onödigt personangrepp, hur som helst.
Nej det hade jag inte gjort och ja jag tog i lite. Men det är inte första gången personen i fråga kommer med liknande kommentarer och / eller hån emot andra personers spel etc.
Allmänt svårt för sådan attityd och vad jag läst av personens poster verkar det finnas en hel del attityd..
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td