Min syn på inledningen:
Avdelning 1 - 2140 auto - Bronsdivisionen
Spetsstriden: Även om 1 Burning Line Gral höll upp från innerspår senast han hade det så bör 2 Henke Diablo ta en längd på honom så som han öppnade senast. Utifrån testar säkert Örjan en bit med
4 Inhibited som var snabb i lördags med halvstängt huvudlag. Med Åke och Ludde borta ur loppet känns det som att Örjan kan få överta spets från Johan här då Inhibited var så bra i lördags. Utifrån vill nog Conrad testa med 6 Lets Go On men han kommer inte förbi Örjan utan bör försöka locka fram 8 Parkin till dödens istället. Alltså Örjan i spets med Johan i ryggen och Parkin i dödens med Lugauer i andra utvändigt tror jag på efter 500 meter.
Analys: En mycket öppen bronsfinal inleder omgången. Mycket kul för loppet att de två hästar som sett bäst ut i försöken här belastas med de sämsta lägena. Tänker främst 12 Mr Picolit som ju inte skulle skämma ut sig i gulddivisionen som det känns. Mycket lovande häst som nu får bekänna färg med ny kusk och från svårt läge och tippar emot honom nu på en självspringande bana. Den andre som verkligen imponerat är 8 Parkin som brisade undan i spets senast och visade sin höga klass. Här luktar det dock dödens lång väg och därifrån kan det bli tufft nu. Nej tipsettan tillfaller
4 Inhibited som kommer från Stefan Melanders formstall. Hästen imponerade stort denna dag ifjol och visade förbättrade takter i lördags. Känslan är att Johan kan nöja sig med rygg ledaren på vännen Örjan här och då borde kunna lifta med till mycket fina pengar från vinnarhålet. Örjan lär inte släppa till någon nämligen så som hästen såg ut i lördags. Fångar upp de utvändiga och ska slås därifrån. I enlighet men min spetsteori ovan så är det främst 8 Parkin som han ska stå emot här och han får andrarösten. Vi har vid flera tillfällen sett hur stark han är från dödenspositionen och det är fullt möjligt att han tar ner mitt drag med sin två lopp i kroppen nu. På sista bortre långsidan lär Jorma sända iväg 12 Mr Picolit så som Åke själv skulle ha gjort men det vill alltså till att Parkin har masserat ledaren från dödens innan för blir det befarad Vallalunk så går det inte att ta in på täten denna dag. Framför sig lär Jorma få 6 Lets Go On vilken det lät lie positivt på senast och han höll då rätt bra från dödens på 12.an här.Conrad är min skräll i loppet om han skulle vara lika vass som näst senast. Nöjer mig med denna kvartett även om det finns några till med lite chans.
Min rank: A:4 B:8,12,6 C:5,2,10,11 D:1,3,7,9
Ovanstående är ett utdrag från
www.gratistravtips.se