Citat:
Ursprungligen postat av zleeper
Kikat lite på props osv. Fastnade för Robert Lewandowski över 1.5 mål till 2.01. (pinnen)
Tycker Polen har den absolut lättaste gruppen i EM (Ryssland, Grekland, Tjeckien) och min åsikt är att man har en god chans att ta sig vidare till slutspel. En realtivt "lätt" grupp och hemmaplansfördel för Polen tillsammans med Lewandowskis målfarlighet ska slå denna lina
Trots att jag tror på evencemang så kan givetvis Polen floppa och åka ur gruppspelet. Men mål framåt tror jag ändå dem producerar och med stor sannolikhet är det Lewandowski som stänker dit dem. Sen anser jag också att risken för kollaps är liten. Även om man är avhängt innan sista matchen vill jag tro att polackerna vill visa sig fram och spela för sin heder och sin publik.
Vad tror ni?
|
Samtidigt så kommer Lewandowski få väldigt mycket extra uppmärksamhet från försvaret eftersom han är Poles starkaste offensiva spelare. Jag skulle inte ge honom 50% chans att smälla dit 2 mål på gruppspelsmatcherna. I en eventuell kvartsfinal får Polen det ännu tuffare och Lewandowski, med det, svårare att göra mål.