Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-30, 10:31   #9
van_bommel

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Se där! under på raiders känns ju given. Världens mest dysfunktionella organisation?
Öhh, låt mig gissa, du tror fortfarande att Al Davis sitter och håller i trådarna? Isåfall kan jag informera dig om att Davis gick bort 8:e Oktober förra året och inför årets säsong så skaffade sig Raiders en ny GM { Reggie McKenzie } från Green Bay. Han har i princip gjort en "clean sweep" med hela organisationen, nästan alla coacher fick gå, och även folk med administrativa sysslor fick se sig om efter nytt jobb. Med andra ord är det ett nytt Raiders vi ser i år.

Problemet är att McKenzie fick ärva ett av dom värsta salary cap laget i hela NFL. Al Davis visste att tiden var knapp för att han skulle hinna vinna något mer och styrde laget med att "Nu eller aldrig" principen, vilket innebär många på tok dåliga kontrakt samt få draft picks { och då tänker jag inte bara på Palmer traden med Bengals }.

Så det kommer nog ta något år innan Raiders kan börja utmana dom bästa lagen, men trots allt har Raiders ett av dom mest talangfyllda lagen i ligan, men det krävs verkligen att laget håller sig friskt och att många spelare överpresterar, då kan det bli slutspel men annars lutar det nog åt ett 7-9, 6-10 år iår.

Men kort och gott, Raiders är INTE världens mest dysfunktionella organsation!
van_bommel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat