Tycker det ser ut som en ganska enkel omgång med många starkas spikalternativ! Tidiga tankar:
Avd1: Helt riktigt blir Mr Picolit mycket svårstoppad och känns som bästa spiken.
Avd2: Onhold känns som huvudet högre än övriga här, bombar till ledningen och sedan är det bara upploppsgalopp mot igen, inte riktigt bestämt mig hur hårt man ska på galoppen senast ännu, minst utgång.
Avd3: Tycker Jämtlands stora pris ser öppet ut! Fungera Alvena Pele kan det mycket väl vara spets och slut tror jag men inget man håller i handen, given på kupongen iaf. Låser nog på hästarna 1-6. Känner noll för formula one i gulddebuten från bakspår, tycker inte hästen tar i på samma sätt bakom hästar och lär bli överspelad.
Avd4: Halsta Lotus! Litet frågetecken kring spåret dock, finns väl en liten risk att han blir instängd, men brukar lösa sig i dessa isbjörnslopp... Annars bör det vara kross som vanligt, bästa distansen!
Avd5: Ser väl ut som det öppnaste loppet även om jag inte tycker det är någon skrällgaranti trots ston+lärlingar. Miss Beniss såg fin ut senast efter enorm passiv styrning, kan inte tänka mig att en lärling gör så när chansen ges att köra en favorit(?) på V75. Åkes duo Roxa Sisu och Please be paitent är också bra, men svårt att ta metrar. Helgardering med A-hästar känns bäst här, även om jag tror att någon av dessa tre plockar hem det, men eftersom det känns "lätt" i andra lopp har man nog råd att måla på här!
Avd6: Perfect Toll. Överlägsen kapacitet här. Hoppas många streckar inhibited, lär bli överstreckad trots den dåliga insatsen på valla senast. Fel distans och fel spår för Perfect Toll men jag tror inte det spelar någon roll. Blir intressant att läsa vad åke tror. Dödens och slut?
Avd7: Dagens svåraste på förhand, kan mycket väl skrälla här. 3 Made at Home given första häst för mig dock.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|