Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-23, 11:33   #14
Sprite

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8439
Standard

1) 8 Friction

Många försöker fälla och kioskernas andelssystem "tvingas" gardera upp för spelarna som absolut inte vill åka i första. Friction har toppchans och jag kommer spika denna häst i denna division så länge han inte visar en sviktande form. Melander kör själv och offrar verkligen Lutfi sin häst över 2140? Ryggen är ju bästa tänkbara istället för att försöka stå emot favoriten.

2) 2 3 4 6 7 8 9 10 12

Favoriten nummer 6 har fått på sig 85 000 av sina 193 000 på sina tre senaste starter av totalt 22 och aldrig varit på V75 tidigare. Jag är dessutom inget fan av Tommy Zachrisson som kusk men han siktar mot derbyt och är en klass bättre än sina kamrater här. 1 av 2 på kravet.

3) 1 I Wont Dance

Spets och slut. Favoriten vinner väldigt ofta i guld där galopper är sällsynta och hästarna känner alla till ut och in. Monster Drive hade varit första hästen om det inte vore för årsdebut och spår 12 över 1640 på en snabb sommarbana. Oracle har många som förstahäst men hästen har vunnit 0 av 9 på kort distans och 1 av 12 i år. Ingen vinnarskalle även om det varit tuffa gäng och överstreckad. Alvena Pele har tappat formen den hade tidigare i vår och jag tror inte han kommer förbi favoriten.

4) 5 Jocke

Visat tidigare att den gått extra bra med täta starter och nu är det 10 dagar sedan senaste loppet. Har vunnit de senaste 5 starterna där just Åke kört själv. Tror många kan gardera här men jag tycker han är helt rätt som storfavorit. Perfekt startspår med över kort distans.

5) 2 3 6 7 9 10 11 12 15

Ingen känsla alls, streckar det mesta och hoppas på skräll.

6) 1 2 3 4 6 11 12

Särklass bästa hästen är Perfect Toll men kan vara knepig. Jag tror han sköter sig och då är det absolut toppchans! Galoppen senast oddshöjande! 1 av 2 på kraven.

7) 8 9 10 12 14

Experterna tror på Saston. Jag tror på någon på tillägg men blir inte överraskad om det blir en lägre procentare som Twigz Tarzan eller Indigo Broline t.ex som det ofta kan bli i dessa långlopp.

Krav: 1 I Wont Dance/1 Perfect Toll

Endast V7. 405 rader + 315 rader