Har oxå börjat kika igenom lunchloppen.
I avdelning 1 så spikar jag nog Lex Lotus. Möter ju som sagt "inget". Tidsmässigt så går han ett par sekunder snabbare än övriga. Peter Eriksson brukar vara bra på att värdera sina chanser och köra därefter. Spets bör han sitta i tidigt även om han inte spetsar i förstaläget. Detta vinner han nog plättlätt.
I andra så är 11 Pasco Frontline förstahäst som du skriver Alanya. Har ju gjort riktigt fina insatser på slutet. Tyvärr så tycker jag Tomas Pettersson brukar ha problem att köra hästar "bakifrån". Klart bäst när han är med därframme direkt. Men med en favorit som hamnar invändigt så kanske han är offensiv och kör fram direkt. Kanske chansspika Pasco för att kunna måla på ordentligt i sista 2... Vid gardering bör man nog även strecka 4 Barbeman och 10 Merrimac och.
Avd 3: Öppet med låg klass. Av någon anledning(kuskkapacitet) så brukar Uffe alltid vara med därframme. Vann från bakspår på tillägg senast, Global Nature alltså, då körde Uffe. Även 13 Pride Up med Daniel Berglund är ett givet streck. Klarar nog inte av att göra en rank av detta lopp då jag kan många av hästarna för dåligt.
Avd 4: Öppet även i avslutningen. Började med att leta hästar som jag anser är för dåliga/formlösa för att vinna travlopp. Kom fram till dessa SJU ekipage: 2,3,5,8,10,11,15. Gör det nog enkelt för mig och streckar övriga åtta. Har dock någon känsla av att Redén vinner detta med Latitud efter att han bränt med favoriten i andra. Kan bli en triospik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|