V4 Skellefteå 2/7
Sitter och kollar igenom måndagens lunchlopp. Första tanken...
Avd 1: Detta torskar inte Moe Linda(4) om den inte hoppar bort sig fullständigt. Flera hästar kommer säkert ta sig någon galopp då det orutinerade nordisar. Men Norberg är grym på såna här kusar och jag är inte direkt orolig. Spik!
Avd 2: Spårtrappa och enbart ston borde betyda gardera hårt... Klar 1a-häst för mig är 8 Ivory Lovely. Ruskigt fin ifjol, haft lite problem i år, fick en liten vila inför förra starten och borde gå framåt med detta. Tror den kommer laddas iväg trots spåret. Men här får man nog som sagt gardera på.
Avd 3: Usch, vad är detta. Blunda och peka? Kan M.T. Gogogirl öppna så han spetsar kan den ha bra chans att vinna. Björn Karlssons Finding Nemo GL gjorde ett par kanonlopp i vinter. Har haft uppehåll efter en misslyckad start, skada? 8 Lyric Broline verkar hyfsad, likaså 4 Lightning Face. Chansa på dessa 4?
Avd 4: Avslutningen innehåller några fina hästar, 13 Jethro Tull hålls mycket högt av stallet och kan mycket väl vara vinnaren här. Men det finns några fler fina jag vill ha med här. Klarar 7 MT Hello Dolly spåret så kan hon utmana, likaså 15 Razzo Rosso Doc. Även 6 Hövding Raven Z kam vara streckvärd. 9 Quite Charming är det kraftigt kuskminus på, den kan man kanske plocka bort
Jaha, detta skulle ju bli en kort tidig anteckning.... Nu sova och imorgon fortsätta fundera. Väldigt lågklassiga lopp imorgon men det kan ju va kul att få något att bita i...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|