V4 Mantorp 5/7
God morgon. Sitter med V4an framför mig...
Avd 1: Bra chans til spets och slut på 1 Loulou Bob. Wallin ska ladda för ledning och loppet känns inte speciellt tufft. 6 Ador Le Soleil favorit, har inte visat något på slutet. Målsättningen där borde vara att ta sig en placering annars, måste det nog snart till ett kval/P21 lopp. Jorma upp på 5 Regina One kan nog vara värsta motbudet till Loulou bob, men där känns det som att formen inte är på topp. Om man streckar på kan även 8 Mahogony vara ett streck, men jag spikar.
Avd 2: Första tannken, USCH! Favorit, rixhästen 6 Shibur Night. Ruskigt överstreckad låter det i mina öron. Schas. Förstastrecket på 9 Blixten Tånga. satt fast i debuten, nu sitter Jorma upp på Åkes pålle, det kan funka. Men med så många orutinerade hästar får man nog strecka på.
Avd 3:Fint lopp, 10 Nimbus Hackstable motiverad favorit med tanke på tidigare lopp. Här måste man dock lyssna på vad Jocke säger. Kan vara dax att ge hästen ett lugnt lopp. Har på 13 senaste starterna gjort 12 på V75. Kan vara helt klart läge att gardera om det aviseras ett snällt lopp då motstånd finns. Har inte hunit se vilka som ska med på lappen, men 15 Brian key är en personlig favorit. Känns som vinnaren finns på tillägg då de står relativt billigt inne.
Avd 4: Potentiell spik i 12 Cinzano Akema. Sett lysande ut på slutet och Classe brukar köra bra när han har chans. Finns väl bara 4 andra som kan vinna, 4 Trust Launcher där det är kraftigt kuskplus, 8 Cojack TT(form), 10 Peabeery(vinnargnista?) samt 15 Sing Song, (bra spurt senast).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|