Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-17, 10:25   #2
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Jo Mr Arkansas rose hade vunnit tidigare om kusken hade vridit ut hästen 800 från mål, men satt för långt bak och menade på att han hade fått svar och fått springa i 3e spår hela sista varvet. Hade han haft ett bättre spår senast så hade han nog vunnit loppet och varit ganska stor favorit idag. Jag spikar inte i klass2 utan fyller på med en drös.

Ordinarie Reserver
V65-1 2, 3 (1, 6)
V65-2 1, 5, 6, 8 (10, 7)
V65-3 5 (6, 1)
V65-4 2, 7 (14, 12)
V65-5 10 (1, 5)
V65-6 2, 3, 6, 7, 10, 11 (5, 8)
96 rader x 1 x 1,00 kr = 96,00 kr

Lite funderingar:

Prince tagg har inte fått till det på slutet. Dock bör man tänka på att han varit ute mot stentuffa hästar hela tiden och kliver nu ner i klass. Såg formstark ut senast i både lopp som i provstarten innan loppet. Satt tredje invädigt och fick luckan för sent men spurtade positivt och i ett litet gäng som idag så tycker jag han borde vara favorit eftersom Lavec Kronos vann ett relativt billigt lopp senast, gången innan var han sjuk. På läget är han så klart en av de som kanske kan vinna men spelmässigt ointressant eftersom jag tycker han ofta blir överstreckad av kollektivet och harry boy. Raffe kommer inte låte Ludde få fuska bort detta loppet. Persos Seaman trodde jag lite på senast hästen är kvick ut och kanske tar sig förbi invädige som kanske inte visar den allra bästa formen just nu. I ledningen tror jag på toppchans annars tror jag bara på chans.

i avd2. Streckar jag en drös som jag skrev ovan. Pif med Ingves är inte så tokig den heller och från spåret bör den få en fin resa. Emperadur är väldigt kapabel men ojämn i sina prestationer, spåret är kanske inte optimalt men fart som räcker och blir över. Såg ut att ha segern klar senast men föll då ur sitt trav och började galopperade, har varit smällfin annars vid tidigare vinster och formen är lika bra då som idag. Tränar bra men spåret oroar lite enligt stall rapporter.

avd3. Facination var kulldrottning som tvååring med sex segrar på sjustarter. Hon har kanske inte utvecklats som man hade hoppats på men hon är fortfarande kulletta bland stona. Med hjälp av sin startsnabbhet så bör hon sitta i ledningen och väl där får takter bestämma hur han vill. Straffspark och jag spikar!

avd4. CAPPUCHINO M.S gick bra i fjärde spår innan han kom fram mot tätklungan in mot sista sväng, hade då spår 15 och idag har man spår 2. Dagens favorit hade då spår 8 men Cappuchino var ändå nästan lika hårt spelad som dagens favorit. Hästen är hygglig ut och en position bör det bli sedan tycker jag att chansen är riktigt fin och som 16% är han ett roligt fynd. Jag vill också lyfta fram OPAL SVENSTRUP där fredde hade get upp hoppet lite på förhand eftersom spår 11 inte var optimalt på den då snabba banan, såg ändå väldigt pigg ut i skymundan och hade fredde valt ett mer offensivt upplägg hade man kanske fått 2a eller sämst fjärde plats, något som jag tror han ångrade efteråt. Han är hygglig ut och skulle han nå ledningen så lär det bli väldigt spännande för form har han och med klaff vinner han kanske loppet!? Inte lätt för bakspåren att ta in på medel distans så här års.

avd5. Sem Jafet står för klassen och vann förra året trots ett halvårs uppehåll så att han är bästa hästen är inget snack om, har Peter bara i ordningställt honom idag så bör det vara bra segerchans. Betänk att det sällan skräller över längre distanser. Spik!

i avd6. Streckar jag en drös. Den roliga outsidern är JEANS N.OVERHALLS är snabb ut och står med bra förutsättningar. PARIS LAVEC är kapabel men också hopplöst osäker, oöm för positioner och med minsta klaff kan han vinna detta.
---------------------------------------

spelar en liten v4a också för att vara med....

avd1. 3-9
avd2. 1-9
avd3. 2
avd4. 7
8 kr * 5 = 40 kr

----------------------------------

Lycka till / Klanke
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1)

Senast redigerad av Klanke den 2012-07-17 klockan 12:03.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat