Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-21, 01:24   #3
Anonym

Anonyms avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 28334
Standard

En annan sak att tänka på är att vara kritisk. Många försöker tjäna reklampengar genom att driva bloggar/twitterflöden/hemsidor som utlovar vinnande spel, bettingstrategier som egentligen är skit (martingale) och annat gott. I länkarna du själv postade ovan rekommenderar dom "professionella spelarna" att spela på Lotto, och det är inte särskilt seriöst eftersom alla över 5 år borde veta att man i längden tjänar mer på att sätta in dom pengarna på ett sparkonto på banken.. Andra exempel är RoK och twittrare såsom Amrish, där det antingen handlar om att blåsa sina egna "kunder" eller att vägra se verkligheten.

Spelforum är oftast bra ställen att hänga på. Sharps är enligt mig det bästa svenska.

Annars har användaren ovan redan givit bra tips. Läs spelskolan, för statistik och återkoppla till dina lagda spel efter matcherna. Vad gick rätt/fel? (ibland är det såklart tur inblandat också, men efter runt 100-200 lagda spel borde du kunna se ett mönster). När du har blivit lite mer inkörd i ditt spelande så blir du också bättre på att värdera odds.

Du kan även testa att rygga (vinnande!) spelare - men inte utan att själv kolla upp statistiken och få en inblick i hur man kan tänka när man letar spel/överodds.

Det var så jag började, och efter några fallgropar ligger jag nu i det gröna - inte mycket, men ändå. Jag ser själva rekandet efter matcher som halva nöjet med spelandet, inte pengarna i sig.

Och, glöm Svenska Spel. Oddsen där är sällan fördelaktiga, även om jag har fått uppfattningen att dom blivit bättre på senaste tiden (kan ha fel här). Kolla vilka bolag som passar dig bäst och använd din tusenlapp där. Då kan du även få "gratispengar" i form av bonus att börja spela med.

-Nu blev det lite långt inlägg-

Lycka till!
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat