Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-20, 19:26   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ny med läropengar ...


-

Ny med läropengar ...
Vart ska man börja ? om inte här Sharps.se :-)

Hitta även två sidor av ett deltids proffs gertgambell.com/yrkesspelare/ och alltid-vinst.com/
Vet inte om informationen är sanningsenlig !!! men verkar bra läsning !!!

Läser att man spelar inte på vilket lag som ska vinna - utan för högt satta odds.
Alltså spelar man mot sådana som är och varit odds-sättare i 20 till 30 år - HUA låter svårt att lära och bemästra.

Sedan läser man olika inlägg i olika forum att folk spelar på Svenskaspel och odds runt 1.50 1.60 1.70
Så jag förmodar att det finns olika skolor eller spel stilar.

Hur ska man börja och närma sig denna värld?
Hitta två bok tips - Spelhandboken av Jorma Vuoksenmaa, Antti Kuronen och Jan Nåls - samt Hasard av Putte Kock.

Hur börja ni med era läropengar?
Tänkte lägga 1K på sport-betting - testa lite ...

EDIT
Ska väl även nämna att jag tänkte ägna 3 till 4 timmar per dag - 14 dagar i månaden.
Målsättningen är att bli deltids proffs i slutändan ...

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2012-07-20 klockan 20:04.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 23:23   #2
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 45
Sharp$: 580

Elitserien 2012/2013
Stats: 44 - 28 - 0
ROI: 123.13%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Kort sagt, som jag förstår det, handlar det i grund och botten om att räkna ut ditt eget odds på matchen, jämföra det med spelbolagets, är spelbolagets odds högre än ditt så finns det ett "värde" i spelet.

Detaljerna lämnar jag till någon annan att förklara.

Mitt tips till dig som jag önskar att jag hade följt från början är att börja med att spela utan pengar, skapa ett spreadsheet här på sharps, inrikta dig på en liga/sport/whatever och håll dig till det.

Mycket information finns att hämta här på sharps, spelskolan är en mycket bra start.
https://www.sharps.se/spelskolan
WhyNot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 00:24   #3
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

En annan sak att tänka på är att vara kritisk. Många försöker tjäna reklampengar genom att driva bloggar/twitterflöden/hemsidor som utlovar vinnande spel, bettingstrategier som egentligen är skit (martingale) och annat gott. I länkarna du själv postade ovan rekommenderar dom "professionella spelarna" att spela på Lotto, och det är inte särskilt seriöst eftersom alla över 5 år borde veta att man i längden tjänar mer på att sätta in dom pengarna på ett sparkonto på banken.. Andra exempel är RoK och twittrare såsom Amrish, där det antingen handlar om att blåsa sina egna "kunder" eller att vägra se verkligheten.

Spelforum är oftast bra ställen att hänga på. Sharps är enligt mig det bästa svenska.

Annars har användaren ovan redan givit bra tips. Läs spelskolan, för statistik och återkoppla till dina lagda spel efter matcherna. Vad gick rätt/fel? (ibland är det såklart tur inblandat också, men efter runt 100-200 lagda spel borde du kunna se ett mönster). När du har blivit lite mer inkörd i ditt spelande så blir du också bättre på att värdera odds.

Du kan även testa att rygga (vinnande!) spelare - men inte utan att själv kolla upp statistiken och få en inblick i hur man kan tänka när man letar spel/överodds.

Det var så jag började, och efter några fallgropar ligger jag nu i det gröna - inte mycket, men ändå. Jag ser själva rekandet efter matcher som halva nöjet med spelandet, inte pengarna i sig.

Och, glöm Svenska Spel. Oddsen där är sällan fördelaktiga, även om jag har fått uppfattningen att dom blivit bättre på senaste tiden (kan ha fel här). Kolla vilka bolag som passar dig bäst och använd din tusenlapp där. Då kan du även få "gratispengar" i form av bonus att börja spela med.

-Nu blev det lite långt inlägg-

Lycka till!
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 03:36   #4
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

-

Tack för utförligt svar ...

Tycker det där med spreed sheet och testa sig fram låter bra - utan riktiga pengar i början - spara lite läropengar och lära av fallgroparna man lär stötta på i början.
För målet är ju som du uttrycker det att hamna i den gröna zonen.

Jag vet av tidigare erfarenhet och av annat spelande än sportbetting - vad som krävs att ha "edge i" innebär.
Mer nedlagd tid på att snickra och analysera än utdelning.

Jag har oxå läst att man ska bojkota Svenskaspel som limiterar och har för dåliga odds.

Inte säker på vilket sport man ska välja.
Fotboll för att det är roligt att syssla med och hästar för att det verkar mer praktiskt ur spel synvinkel.
Då tänker jag främst på att man slipper mycket av on-line problematiken med limiteringar och avstängda konton som ej önskvärd.

:-)
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 13:10   #5
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

-

Jag hittar inte vart eller hur man skapar ett eget spreedsheet - hur gör man ...
Tänkte börja spela lite smått och prova en egen variant av 2-6 strategin med fotboll på Betfair.

Tack ...
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 14:03   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4133

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
-

Jag hittar inte vart eller hur man skapar ett eget spreedsheet - hur gör man ...
Tänkte börja spela lite smått och prova en egen variant av 2-6 strategin med fotboll på Betfair.

Tack ...
Tryck på SPREADSHEET och sen klickar du på + tecknet i övre högra hörnet
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td