Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-21, 12:52   #3
Hegu

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1141

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra val! Blir man en gång biten av sporten, så går ränderna aldrig ur.

Mitt råd är att börja från grunden. Jag upplever ibland att många inte riktigt vet hur touren och rankingsystemet fungerar. Utan dessa kunskaper är det svårt att värdera en spelares klass och motivation.

Ett rankingsystem kan aldrig bli helt rättvist och det kan man dra nytta av. Det finns topp 100-spelare som i sin karriär aldrig besegrat topp 25- eller topp 50-spelare. Samtidigt finns det de med dålig ranking, som har kapacitet till att besegra topp 20-spelare med jämna mellanrum.

Scouta så många spelare du bara orkar. Ett bra program för det är Oncourt. Skapa dig en bild av deras maxkapacitet, var de befinner sig just nu i karriären, vilket underlag som passar bäst och i vilken typ av konkurrens de skaffat sig sina rankingpoäng.

Nästa steg är att se så många spelare i aktion som möjligt. Men det här är den svåra delen och för ett otränat öga kan det snudd på att vara omöjligt att dra några växlar av spelstil, styrkor och svagheter. Mitt favoritcitat står Fidde Rosengren för: "På den här nivån kan alla slå en forehand eller en backhand". Mycket handlar istället om huvudet på spelaren: självförtroende, form och motivation.

Efter det här är det bara att bygga på kunskapsbanken.
Hegu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat