Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-20, 19:19   #1
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 31
Standard

Grundläggande tennisanalys


Hej!

Jag är grön (i betydelsen nybörjare!) vad gäller tennis i allmänhet och tennisbetting i synnerhet. Jag har dock blivit biten och gör mitt bästa för att skapa mig en uppfattning om sporten och vem som har bäst chans att vinna i varje matchning.

Vad är de viktigaste parametrarna när man ska analysera en kommande match?

Jag gissar att en utgångspunkt är ATP/WTA-rankingen. Efter denna utgångspunkt kan man kolla H2H, form i senaste matcher, relativ skicklighet på aktuellt underlag. Några tankar kring dessa?

Är det några särskilda stats som man bör lägga särskild vikt vid?

All form av input uppskattas varmt!!

mvh

Alec
Leamas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 20:48   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

Skippa rankingen.

Kolla mycket tennis. Lär dig de olika spelarna. Sen kan du använda dig av www.tennisinsight.com

1) Kolla formen senaste tiden och även vilka spelare det är de har mött
2) Hur har de presterat på underlaget
3) Skador
4) Motivation

Det är väl det jag mest går på.
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 11:52   #3
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 24
Sharp$: 1141


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra val! Blir man en gång biten av sporten, så går ränderna aldrig ur.