Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-22, 13:58   #11
the24seven

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 302
Standard

2012-07-22 Haas - Monaco (ATP)

Datum: 2012-07-22
Tid: 14:10
Sport: Tennis
Land: Tyskland
Liga: ATP
Match: Haas - Monaco
Period: ft

Spel: Haas
Insats: 4.00
Odds: 2.260
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Intressant pris på Haas och dessutom att det stiger. Det gjorde det dock tidigare under veckan också i mötena mot Mayer och Cilic. Eftersom jag kommer trada Hercog-Johansson och dessa båda matcher går samtidigt kommer jag att lägga spel på Haas då jag inte vill involvera mig i flera matcher samtidigt.

Monacos serve har inte alls övertygat mig och han har haft problem i alla sina matcher. Tog dock en väldigt meriterande seger över Almagro i SF. I sista set så var det nog fem eller sex breaks så han har inte fått ordning på serven ännu. Monaco brukar inte göra så bra resultat i finaler heller till skillnad från hans tyske motståndare.

Haas är en spelare med väldigt högpotential och han har slagit fyra top 20 spelare på kort tid (Cilic, Simon, Federer och Berdych). Än mer imponerande är att han vunnit 9 raka finaler (fyra på hemmaplan). Att han trivs att spela hemma i Tyskland på gruset märks då han vunnit 8/10 matcher här.

Tight match som mest troligt avgörs i tre set. Att Monaco ska vara favorit håller jag dock inte med om. 2-1 Haas.

Haas får det första breaket i båda seten men kan inte hålla ihop det. Synd. Den som tradade matchen tyckte nog att det var väldigt trevlig match.

Senast redigerad av the24seven den 2012-07-22 klockan 16:33. Anledning: Efter matchen
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat