Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-22, 21:43   #8
zimzelen

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag kollar först på form och vad deras föredragna underlag är. Sedan kollar jag på senaste 3 månaders statistik vad det gäller servande och returnerande. Där ifrån är det en bra utgångspunkt för att trada en match.

En intressant sak att titta på är hur de har presterat i samma turnering tidigare. Kolla Hercog i Båstad bara. Är det 6-7 raka förluster och så kommer hon till Båstad som hon vann förra året. Ja då vinner hon skiten igen från ingenstans.

Men i slutändan är det bara genom att titta på väldigt mycket matcher man har en hum om matcherna. Man får försöka se vad vilka spelare är bra på och vad de har svårt för. så får man väga dem mot varandra. Omöjligt att hålla koll på samtliga spelare men försök att se så många lågrankade matcher som möjligt. De stora favoriterna får du se i slutändan av turneringarna ändå och de är inte svåra att skaffa sig kunskap om. Det gäller att frossa i början av turneringarna för att kunna hitta guldklimpar som kan skrälla i nästa match.

Sen har man det hela med rankingsystemet. Vad har spelaren att vinna i vissa matcher. Ibland kan det vara värt för spelaren att "lägga" sig för att kunna förbereda för en annan turnering som är viktigare och kanske mer gynnsam underlagsmässigt för honom/henne.

Och det sista som är det roligaste av allt. Vad gjorde han dagen/natten innan matchen! http://www.youtube.com/watch?v=YIrNt...FDC205F984EADE (jag såg detta idag. detta är 2a gången JR är ute i svängen i Umag, haha!!)

Man kan tro att det borde vara enkelt att förutse vinnare när det är 1v1 istället för 11v11 men det är en vetenskap som förändras konstant under en match, oftast inom bara några enstaka 2-3 bollar så har du oddsrörelser som är helt galna. Därför är tennistradingen dimentioner ifrån den vanliga bettingen på fasta odds.

Det är skönt att kunna lägga spel på förhand inom tennis och bara googla resultat och det har jag försökt med vid sidan om tradingen men det har inte varit gynnsamt i längden jämnfört med tradingen.
arfert (+50)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat