Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-24, 10:38   #1
Sprite

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8427
Standard

Uppsnack V4 Årjäng

Lite tankar om dagens tävlingar:

V4:1) Megafavorit i nummer 1 som är streckad på 86% i nuläget. Känns som tjänstefel att inte försöka fälla efter senaste insatsen. Höll knappt undan från spets som den kom till väldigt lätt trots 19,9 första varvet. Har bara gjort tre starter i sitt liv och alla på Åby, varav en enda vinst och nu är det dessutom 22 mil resa till Årjäng som gäller! Innerspår och kan fastna, jag försöker fälla.

Nummer 5 är enorm andrahandare med sina 32% då tredjehandaren har 6%! Måste varit ute i ett stentufft lopp senast då den stod i 37 gånger trots två segrar och en tredjeplats. Kom 3a på 16,0 över 2140a. Körspö nu för första gången då den kommer till Sverige och Per Oleg Midfjelt är inget blåbär i sulkyn! Utgång!

Se upp för 2 som visat startsnabbhet och nästan hållt undan från spets på en 17-tid som 57-oddsare! Även 6 som spurtade riktigt bra och gick en låg 15-tid trots andraspår senast. Det var första felfria starten och även den första starten utan framskor så det kan mycket väl ha varit en starkt bidragande orsak. Har fått en hel del rutin av lopp pga alla galopper gentemot de flesta konkurrenterna.

2 5 6 9 10 11

V4:2) Andrahandaren nummer 3 Keep Neo har gått halvsekunden snabbare än de övriga 6 stycken mest streckade i loppet i SAMTLIGA 3 starter detta år! En startsnabb häst med väldigt bra spår och favoriten direkt på utsidan. Detta luktar spets och slut lång väg. Min spik!

3 Keep Neo

V4:3) Klasskillnad i loppet då hästarna 8-11 samtliga tjänat mer än dubbelt som mycket som någon av 2-6. Jag tror man klarar sig riktigt långt på 5 streck här: 7,8,9,10,11. Anledningen att jag vill ha med nummer 7 som tjänat betydligt mer än 2-6 men betydligt mindre än 8-11 är att den visat på riktigt fin startsnabbhet. Hade bland annat nosen först efter 100-150 meter trots 20 meters tillägg när den var på springspår senast. Olle Goop upp nu och eftersom ettan är struken får den extra mycket rum på springspåret.

7 8 9 10 11

V4:4) 2 har gjort allt rätt med två segrar. Gick undan med full spänst i första starten och vann även senast i Norge där man tyvärr inte kan se loppet på atg. Dock är jag inte jättesugen på att spika en häst med två starter och därför spelar jag utgång på denna och tar även med några till på systemet. Nummer 6 med CJ Jepson, nummer 8 som tidigare dummat sig och blivit diskad varenda start pga galopper men nu har 3/4 felfria lopp i år och tagit 2 segrar på dessa 4 lopp. 13 är andrahandare och även om jag tror någon häst i detta lopp får väldigt svårt att runda ett fält så tar jag med denna. Kantbollen nummer 4 tar jag även med då den visade på bra takter senast men inte orkade att gå sista 800m första i tredjespår, streckad på 4%!

2 4 6 8 13

Krav: Utgång på Boggymaker/Asafa

Kostnad: 110 kr
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat