Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-25, 16:16   #9
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Både kusk och tränare lyfter fram att Lillen Sisu siktar på större uppgifter och även om det är en bra häst som radat upp potenta insatser i två långa säsonger nu så talar mycket för att en av "nykomlingarna" kommer före i mål idag. Enda favoriten jag inte betalar ett öre för idag.

Lillen ska ha ett lopp inför en E3-final och jag kan aldrig tänka mig att de vill att jag ska gå offensivt på Lillen och ladda för ledningen. Vi får ligga lite lågt på förhand. Det blir lite svårt, jag tycker inte att man ska spika Lillen Sisu. Man kan ta med honom som garderingsbud, det är dumt att ta bort en häst som var trea i en E3-final men det finns hästar med bättre lägen. Jag var imponerad av El Mago Pellini i försöket till E3. /Goop

- 7 Lillen Sisu (V86-8) är härdad mot de bästa treåringarna och jag tycker att han har gjort starka lopp hela året. Senast i E3-finalen slutade han på tredje plats bakom Chelsea Boko och Global Offshore. Det här loppet blir ett genrep inför E3 som körs över kort distans och kvällens uppgift är absolut inte hans viktigaste lopp i år. Han har fått det lite lugnare i jobben, men jag tror ändå inte att det påverkar dagsformen. Trots att spåret inte är det bästa borde han dyka upp i striden. Han kommer att tävla barfota bak med skor fram som vanligt och kvällens motstånd känns lämpligt. /Salmela

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat