Ämne: uppsnack v86
Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-03, 10:23   #72
HuBBaBuBBa

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Att tjäna pengar i loppet på vinnarspel gör man det bäst på outsiders. Dvs icke betrodda hästar.

Johan från storavinster har en bra och läsvärd PDF på sin hemsida där han drar upp lite relevant fakta. http://www.storavinster.se/artiklar/...tsiders-611038 klicka på länken på sidan för att ladda hem PDF filen.
Han nämner även hur olika man ska bedömma olika klasser/distanser m.m.
Det jag sa från början var detta:

När du kommponerar ett system i större sammanhang som v75 så bör man (när man garderar ett lopp gardera med dem bästakuskarna/tränarna)
Och när man spikar, spika en toppkusk.

Visst vinner Johan Untersteiner och Jennifer Tillman något lopp i större sammanhan då och då och självklart bör man ta med dem om man nu öppenbarligen ser att dem har goda möjligheter att kunna vinna. (Oftast är det dock i lärlingslopp på v75 och sen på v65 samt v86 dem vinner mest, men det händer att dem slår till mot bättre mer etablerade kuskar även på v75.

Det är mycket sant att man inte vet hur ett lopp blir kört men jag säger att även hur loppet än blir kört så blir nog skrällen åkt av en toppkuskare.

Som Ralf Karlstedt tex, så har jag märkt att han har även svårt att vinna på sin egen hemmbana Mantorp. Han kom ut med sin underbara Prince Tagg och det va ett jävl... liv och favoritspelad o allt flera gånger nu under året, men har han vunnit med honom? Vad hände med den så bra hästen? Carl Erik Lindblom kan däremot vinna på sin egen hemmbana på v5 i v65 och v4 sammanhang men när dem kommer ut på v75 ser det inte lika ljust ut även om dem kör ok hästar därför ska jag tala om att det är bara att gå in på ATG.se och kolla Kuskligan på V75 så får ni se vad jag har menat hela hela tiden. Spel på kuskar i streckspelet på v75!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat