Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-02, 15:50   #61
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ägaren till Krukan som vann 60.000.000 kr i början av året sa att han endast spelar på kuskar.
Och inte ifrågasätter ni han va?
Och Ulla 75 år spelar på sitt telefonnummer och vinner miljoner. Inte ifrågasätter du henne eller hur?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 16:07   #62
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Skillnaden mellan din telefonnummerUlla och en inbiten travfamiljsspelare är väl ändå inte så stor kunskapsmässigt va?

Det jag menar är att när det skräller i dem större klasserna så är det oftast toppkuskarna som skräller!

Folk verkar ha svårt för att förstå vad jag menar!

Hade du spelat en tusing på Åke som vinnare & plats det här året hade du med all sannolikhet legat plus.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 17:09   #63
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Skillnaden mellan din telefonnummerUlla och en inbiten travfamiljsspelare är väl ändå inte så stor kunskapsmässigt va?

Hade du spelat en tusing på Åke som vinnare & plats det här året hade du med all sannolikhet legat plus.
Så du menar att den som vet mest om trav vinner mest? Rent generellt? Dessutom mottalar du dig själv för kunskaper om trav är ju ganska orelevant när den ene bara går på telefonnummer och den andre bara på kuskar. Citerar bara dig att han 60-miljonerssnubben bara gick/går på kuskar.

Kan du visa mig något slags bevis på att ditt sista påstående stämmer för jag tror nämligen du inte har en aning och personligen att Åke väldigt ofta är överbetrodd pga sitt namn och inte generar vinst i långa loppet.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 17:10   #64
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Skillnaden mellan din telefonnummerUlla och en inbiten travfamiljsspelare är väl ändå inte så stor kunskapsmässigt va?

Hade du spelat en tusing på Åke som vinnare & plats det här året hade du med all sannolikhet legat plus.
Så du menar att den som vet mest om trav vinner mest? Rent generellt? Dessutom mottalar du dig själv för kunskaper om trav är ju ganska orelevant när den ene bara går på telefonnummer och den andre bara på kuskar.

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ägaren till Krukan som vann 60.000.000 kr i början av året sa att han endast spelar på kuskar.
Och inte ifrågasätter ni han va?
Citerar bara dig att han 60-miljonerssnubben endast gick/går på kuskar:


Kan du visa mig något slags bevis på att ditt sista påstående stämmer för jag tror nämligen du inte har en aning. Personligen tror jag istället att Åke väldigt ofta är överbetrodd pga sitt namn och inte generar vinst i långa loppet.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-08-02 klockan 17:12.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 18:05   #65
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Skillnaden mellan din telefonnummerUlla och en inbiten travfamiljsspelare är väl ändå inte så stor kunskapsmässigt va?

Det jag menar är att när det skräller i dem större klasserna så är det oftast toppkuskarna som skräller!

Folk verkar ha svårt för att förstå vad jag menar!

Hade du spelat en tusing på Åke som vinnare & plats det här året hade du med all sannolikhet legat plus.
Problemet är att du bara tänker i ett steg. Ja det är ofta toppkuskarna som skräller, men det beror på att det mest är toppkuskar med på rikstoton.

En tusing på Åke i år hade kostat 1,5 miljoner. Mellan tummen och pekfingret knappt en miljon tillbaka på det skulle jag tippa på (tänker inte lägga tid på att ta reda på exakta siffror på sånt jag redan vet), du kan ju försöka påvisa en vinst med den strategin...hade man spelat honom bara igår däremot så ja, det hade blivit ett okej plus, men som sagt väldigt sällsynt. Spela under de 25 lopp han körde under sprintermästarhelgen t ex så har du en förlust på 35-40k.

Men grundtanken, att kusken spelar stor roll när man tar hänsyn till ett ekipage chanser är rätt och att även hårt betrodda kuskar ibland blir underspelade. Som Jorma i två lopp igår och Åke i ett (på strecken iallafall, 11ggr i vinnarodds på Nelli Cobell tycker jag nog var underodds).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 20:57   #66
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ok det e lugnt!
Ni vinner!
Spela på Ralf Karlstedt och ring mig när ni vinner?

Vet att det är många faktorer som spelar roll när man streckar men jag börjar strecka dem bästa .... men varsågoda och strecka dem sämsta ni om ni vill:P
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 20:58   #67
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Problemet är att du bara tänker i ett steg. Ja det är ofta toppkuskarna som skräller, men det beror på att det mest är toppkuskar med på rikstoton.

En tusing på Åke i år hade kostat 1,5 miljoner. Mellan tummen och pekfingret knappt en miljon tillbaka på det skulle jag tippa på (tänker inte lägga tid på att ta reda på exakta siffror på sånt jag redan vet), du kan ju försöka påvisa en vinst med den strategin...hade man spelat honom bara igår däremot så ja, det hade blivit ett okej plus, men som sagt väldigt sällsynt. Spela under de 25 lopp han körde under sprintermästarhelgen t ex så har du en förlust på 35-40k.

Men grundtanken, att kusken spelar stor roll när man tar hänsyn till ett ekipage chanser är rätt och att även hårt betrodda kuskar ibland blir underspelade. Som Jorma i två lopp igår och Åke i ett (på strecken iallafall, 11ggr i vinnarodds på Nelli Cobell tycker jag nog var underodds).
Ta reda på det då! Om du ska kommentera att man förlorar?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 23:06   #68
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nej Karlstedt är nog ett ännu sämre spel, ROI 63% på vinnarspel på honom i år får jag det till.

När det är du som kommer med ett påstående som talar emot allt vad sunt förnuft heter så får du nog plocka fram underlag för det. Svanstedt kör massa favoriter och blir hyllad och uppsnackad överallt, behöver du verkligen fler argument? Okej, kan kasta några siffror på dig också då. Han står i 2-3ggr pengarna i de allra flesta lopp men vinner inte mer än var fjärde lopp. Gör matten...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 00:30   #69
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ok det e lugnt!
Ni vinner!
Spela på Ralf Karlstedt och ring mig när ni vinner?

Vet att det är många faktorer som spelar roll när man streckar men jag börjar strecka dem bästa .... men varsågoda och strecka dem sämsta ni om ni vill:P

Lägg gärna ut dina vinstgivande system här på Sharps framöver så får vi se hur mycket profit du gör under en längre tidsperiod - men det vågar du säkerligen inte...?!

Tomma tunnor skramla mest...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 07:31   #70
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Min teori är att man spelar på dom hästar/Kuskar som vinner.
lämna ute dom som inte vinner utan spela bara pådom som kommer först i mål.
alla andra vinnarspel är bortkastade oavsett vad kusken heter
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 08:05   #71
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Att tjäna pengar i loppet på vinnarspel gör man det bäst på outsiders. Dvs icke betrodda hästar.

Johan från storavinster har en bra och läsvärd PDF på sin hemsida där han drar upp lite relevant fakta. http://www.storavinster.se/artiklar/...tsiders-611038 klicka på länken på sidan för att ladda hem PDF filen.
Han nämner även hur olika man ska bedömma olika klasser/distanser m.m.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 09:23   #72
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Att tjäna pengar i loppet på vinnarspel gör man det bäst på outsiders. Dvs icke betrodda hästar.

Johan från storavinster har en bra och läsvärd PDF på sin hemsida där han drar upp lite relevant fakta. http://www.storavinster.se/artiklar/...tsiders-611038 klicka på länken på sidan för att ladda hem PDF filen.
Han nämner även hur olika man ska bedömma olika klasser/distanser m.m.
Det jag sa från början var detta:

När du kommponerar ett system i större sammanhang som v75 så bör man (när man garderar ett lopp gardera med dem bästakuskarna/tränarna)
Och när man spikar, spika en toppkusk.

Visst vinner Johan Untersteiner och Jennifer Tillman något lopp i större sammanhan då och då och självklart bör man ta med dem om man nu öppenbarligen ser att dem har goda möjligheter att kunna vinna. (Oftast är det dock i lärlingslopp på v75 och sen på v65 samt v86 dem vinner mest, men det händer att dem slår till mot bättre mer etablerade kuskar även på v75.

Det är mycket sant att man inte vet hur ett lopp blir kört men jag säger att även hur loppet än blir kört så blir nog skrällen åkt av en toppkuskare.

Som Ralf Karlstedt tex, så har jag märkt att han har även svårt att vinna på sin egen hemmbana Mantorp. Han kom ut med sin underbara Prince Tagg och det va ett jävl... liv och favoritspelad o allt flera gånger nu under året, men har han vunnit med honom? Vad hände med den så bra hästen? Carl Erik Lindblom kan däremot vinna på sin egen hemmbana på v5 i v65 och v4 sammanhang men när dem kommer ut på v75 ser det inte lika ljust ut även om dem kör ok hästar därför ska jag tala om att det är bara att gå in på ATG.se och kolla Kuskligan på V75 så får ni se vad jag har menat hela hela tiden. Spel på kuskar i streckspelet på v75!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 09:27   #73
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ett streck på bongen kostar!
och VEM betalar man för?

Jorma Kontio eller Hans Owe Sundberg?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 09:32   #74
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag ska säga en sak om pengar jag har förlorat pga felstyrningar som man bara står och gapar efter.

Hans G Strömberg med On Track Piraten (Låt nån annan köra va fa..)


Erik Lindegren styrde Francis du Gull och lyckades förlora pga helt hopplös styrning sista 500m på v75 och där sprack min dagens dubbel till hundra ggr pengarna.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 09:36   #75
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Hans G Strömberg styrde exakt likadant som Erik Lindegren och förlorade mot Disco A.E med Stefan M och där sprack min dd till 50ggr. Ni vet säkert vad jag menar för lopp om ni följer trav dagligen 24 timmar om dygnet?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td