Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra
Räknade precis lite och jag har 113% ROI på de 77 spel jag lagt själv i sheetet och 68% ROI på de 32 spel jag ryggat.
Kan det rentav vara så att man kan vara väldigt dålig på att rygga (kass intuition vilka spel man ska välja?) för det är bara från användare jag tycker är riktigt bra och som kan visa på gröna sheet som jag har ryggat.
Vill bara höra om någon upplevt samma och helt slutat rygga eller om det bara är som hjärnan säger ren otur? Det känns ju verkligen så men 68% trots ynka 32 spel, kom igen liksom? Man kan ju inte rygga varje spel som kommer upp och jag vill hellre bli visad nu att man kan vara kass på det ena och bra på det andra om andra uppelvt samma sak. Jag jämför det hela med bra på singel i tennis men kass på dubbel i tennis. Hjärnan säger ju att är man bra på det ena så borde man vara bra på det andra men så är ju verkligen inte fallet....
|
Ska man rygga, tycker jag man ska försöka rygga rubbet. Jag upplever lite som du att det annars har en tendens att bli så att man alltid väljer "fel" spel.
Kör RSS på sheet du litar på och se till att få in rubbet där. man blir tvungen att begränsa sig till några få sheet eller bloggar, men i gengäld slipper man bli så rövknullad av variansen som man blir då man missar var tredje spel etc.
Jag är lätt anal av mig så jag applicerar dock alltid en massa filter över exakt vilka spel jag ska rygga, så att jag ryggar allt från en användare är inte riktigt sant heller. Bland de betalspel jag köper finns det t.ex en del användare som har brutal ROI överlag, men som också envisas med att betta på ligor de inte behärskar, då cuttar jag helt enkelt de ligor som visar röda siffror och ser till att rygga allt på resten.
Det tänket tycker jag man ska applicera på alla ryggningar, mycket intressant man kan få ut när man börjar jämföra sides och totals etc. Min poäng är därför att även om du ryggar någon med positiv ROI är det inte säkert att du lyckas rygga de spel som denne lägger som faktiskt är +EV.
Och, den riktiga vattendelaren tycker jag är en snabb filtrering på bolag. Dvs. hur står sig den här personen mot pinnen, och asien. Är det plus där över tid =