Vi inleder med de två "enkla" matcherna:
Ogiltigt spel-ID: 1104107
Rena rama derbyt från forna Jugoslavien där Kroatiens respektive Sloveniens mästare ställs mot varandra. Båda lagen gick in i turneringen i andra kvalomgången och har således båda överlevt två dubbelmöten:
Dinamo Zagreb
Ludogorets (Bulgarien) 4-3 (3-2h, 1-1b)
Sheriff Tiraspol (Moldavien) 5-0 (4-0h, 1-0b)
NK Maribor
Zeljeznicar (Bosnien-Hercegovina) 6-2 (4-1h, 2-1b)
F91 Dudelange (Luxembourg) 5-1 (4-1h, 1-0b)
Resultat
Detta var kanske den "enklaste" matchup på förhand. Visst, slovenska lag känns som om de har förbättrats rejält på de senaste åren men Dinamo Zagrebs rutin (gruppspel förra säsongen) och klass på spelare är skillnaden och jag skulle tro att Dinamo Zagreb tar hem detta relativt enkelt även om siffrorna nog inte blir allt för överlägsna.
Oddshögsta just nu: 1.53 - 2.55
Ogiltigt spel-ID: 1104115
Okej, jag har ju min fantastiska passion för Dynamo Kiev men detta är inte ett spel med hjärtat. Kiev har ett mycket spännande lag i år och nu ska fanimej ligapokalen hem till huvudstaden efter att ha varit utlånad till Shakhtar i tre år.
Dynamo Kiev
Feyenoord (Holland) 3-1 (2-1, 1-0)
Borussia Mönchengladbach
Går in i turneringen nu
Resultat
Jag är fast besluten om att topplagen från Ukraina ligger i klass med de klubbar i Europa som ligger precis under toppskiktet. Dynamo Kiev, Shakhtar Donetsk och Metalist har alla bra facit från Europa de senaste åren och jag ser inte att det ska bli annorlunda i år. Borussia Mönchengladbach må ha haft en bra säsong förra året men bortamatcher i Ukraina är inget att leka med.
Dynamo Kiev kan plocka poäng i Tyskland i den första matchen och sen blir det tre poäng på hemmaplan.
Oddshögsta just nu: 2.00 - 1.80
Övriga matcher kommer efterhand.