Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-03, 01:05   #1
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

dellgrens fritidsgård


Som en gammal avdankad fritidsledare tänkte jag starta upp min egna virtuella fritidsgård här på Sharps. Efter att ha haft några månaders frånvaro från spelandet (mest på grund av övergången till nytt jobb och en längre resa i USA) så kände jag att jag saknade att hänga på denna eminenta hemsida.

Men eftersom jag är helt jävla värdelös på "vardagsbettingen" så ryggar jag enbart andras spel så detta kommer då inte att bli en "normal" speldagbok här. Fokus kommer troligen mest att ligga på min spretiga aktivitet här på Sharps och där alla "mina" lösa trådar kommer sammanfogas till en enda tråd.

https://www.sharps.se/forums/speldagb...ch-eurovision/ och https://www.sharps.se/forums/offtopic...ortens-vaerld/ är några trådar som jag tänkte sammanfoga här och som ni märker så är det mer snack än verkstad, för att använda en vanlig klyscha. Därav valet av namn på speldagboken.

Men naturligtvis - det kommer att komma sporadiska spel här också (måste ju leva upp till namnet Speldagbok). Dock så kommer fokus att ligga på "specialspel" när dessa kommer. Melodifestivalen & Eurovision är såklart en del av dessa men det är ju inte direkt dagsaktuellt. Däremot har jag en årlig tradition av att försöka lista ut vilka lag som går vidare från kvalen i Europa League och Champions League och som ni vet så är det i full gång.

Så ni ska kanske inte titta in hit för att få dagliga spel med ROI på 110%. Vill ni däremot köpa en chokladboll i caféet så är det öppet mellan 09.00 och 14.00.


Spreadsheet:
Melodifestivalen och Eurovision Song Contest
Avancemang i Champions League och Europa League
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+3), Shell Peppe (+2), Soap (+3), Wagner (+10), Boone (+3)

Senast redigerad av dellgren den 2012-08-18 klockan 14:13.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 01:27   #2
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Nice! Ta med alla mina spel och rygga är du snäll!
Lycka till dellgren!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 23:54   #3
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Det är dags att börja titta till lottningen för playoff-omgången i Champions League. Vinnande lag går alltså in i den mest prestigefyllda tävlingens gruppspel. 10 lag ska utses att göra de 22 redan klara klubbarna sällskap.

Det är många jämna dubbelmöten som väntar (i alla fall i mitt huvud) och en hel del av matcherna är svåra att se vilket lag som vinner. I skrivande stund har jag lyckats plocka ut tre vinnare. Jag gillar upplägget som UEFA gjort sedan en tid tillbaka vilket möjliggör mindre fotbollsnationers deltagande även i gruppspelet, även om det gör det fan så svårare att betta på.

Än så länge har bara ett fåtal bookies kommit ut med odds och jag väntar några dagar till innan jag börjar kolla oddsen "på riktigt" (Bet365 har visserligen legat oddshögst på de flesta matcherna och är redan ute med odds). Detta är mer menat att visa hur jag tänker när jag väljer lag.

Matchups
Följande tio matchups spelas i dubbelmöten 21-22/8 och 28-29/8

Champions Route
FC Basel (Schweiz) - CFR Cluj (Rumänien)
Helsingborgs IF (Sverige) - Celtic FC (Skottland)
BATE Borisov (Vitryssland) - Hapoel Ironi Kiryat Shmona (Israel)
AEL Limassol (Cypern) - RSC Anderlecht (Belgien)
GNK Dinamo Zagreb (Kroatien) - NK Maribor (Slovenien)

League Route
SC Braga (Portugal) - Udinese Calcio (Italien)
FC Spartak Moskva (Ryssland) - Fenerbahce SK (Turkiet)
Malaga CF (Spanien) - Panathinaikos FC (Grekland)
Borussia Mönchengladbach (Tyskland) - FC Dynamo Kiev (Ukraina)
Lille OSC (Frankrike) - FC Köpenhamn (Danmark)

Senast redigerad av dellgren den 2012-08-13 klockan 00:17.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 00:20   #4
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Avancemang i Champions League, del I


Vi inleder med de två "enkla" matcherna:

Ogiltigt spel-ID: 1104107


Rena rama derbyt från forna Jugoslavien där Kroatiens respektive Sloveniens mästare ställs mot varandra. Båda lagen gick in i turneringen i andra kvalomgången och har således båda överlevt två dubbelmöten:

Dinamo Zagreb
Ludogorets (Bulgarien) 4-3 (3-2h, 1-1b)
Sheriff Tiraspol (Moldavien) 5-0 (4-0h, 1-0b)


NK Maribor
Zeljeznicar (Bosnien-Hercegovina) 6-2 (4-1h, 2-1b)
F91 Dudelange (Luxembourg) 5-1 (4-1h, 1-0b)


Resultat
Detta var kanske den "enklaste" matchup på förhand. Visst, slovenska lag känns som om de har förbättrats rejält på de senaste åren men Dinamo Zagrebs rutin (gruppspel förra säsongen) och klass på spelare är skillnaden och jag skulle tro att Dinamo Zagreb tar hem detta relativt enkelt även om siffrorna nog inte blir allt för överlägsna.

Oddshögsta just nu: 1.53 - 2.55

Ogiltigt spel-ID: 1104115


Okej, jag har ju min fantastiska passion för Dynamo Kiev men detta är inte ett spel med hjärtat. Kiev har ett mycket spännande lag i år och nu ska fanimej ligapokalen hem till huvudstaden efter att ha varit utlånad till Shakhtar i tre år.

Dynamo Kiev
Feyenoord (Holland) 3-1 (2-1, 1-0)

Borussia Mönchengladbach
Går in i turneringen nu

Resultat
Jag är fast besluten om att topplagen från Ukraina ligger i klass med de klubbar i Europa som ligger precis under toppskiktet. Dynamo Kiev, Shakhtar Donetsk och Metalist har alla bra facit från Europa de senaste åren och jag ser inte att det ska bli annorlunda i år. Borussia Mönchengladbach må ha haft en bra säsong förra året men bortamatcher i Ukraina är inget att leka med.
Dynamo Kiev kan plocka poäng i Tyskland i den första matchen och sen blir det tre poäng på hemmaplan.

Oddshögsta just nu: 2.00 - 1.80

Övriga matcher kommer efterhand.

Senast redigerad av dellgren den 2012-08-13 klockan 16:07.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 16:02   #5
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Avancemang i Champions League, del II


Ogiltigt spel-ID: 1104104


En ganska så knepig matchup här då de cypriotiska lagen har en liten tendens till att skrälla ute i Europa. AEL Limassols trupp innehåller en hel drös med utländska spelare och har bland annat tolv spelare från de portugistalande länderna (Brasilien, Angola och Portugal). Det man dock saknar är rutin från Europaspelen och bara en gång sedan 1990 har man deltagit i någon av cuperna. Anderlecht å andra sidan har spelat ute i Europa varje år sedan säsongen 1964/1965 och har ett lag med en hel del talang kombinerat med rutin.

Anderlecht
Ekranas (Litauen) 11-0 (5-0h, 6-0b)

AEL Limassol
Linfield (Nordirland) 3-0 (3-0h, 0-0b)
Partizan (Serbien) 2-0 (1-0h, 1-0b)


Resultat
Här kommer vi nog att få två jämna matcher lagen emellan och det är just det faktum som gör att jag är villig att ge AEL en liten chans att "skrälla" mot Anderlecht. Matchen på Cypern kommer att bli den tuffaste och målsnålaste (möjligen 0-0) men sedan tar belgarna det på hemmaplan och Sverige får åtminstone två spelare i gruppspelet i Champions League (Molins och Safari).

Oddshögsta just nu: 1.33 - 3.55

Ogiltigt spel-ID: 1104116


Ytterligare ett dubbelmöte där vi har chans att få svenskar till gruppspelet men danskarna möter på ett tufft motstånd. Trots att man hade en bra CL-säsong för två år sedan får man i år sikta in sig på spel i Europa League istället.

FC Köpenhamn
Club Brügge (Belgien) 3-2 (0-0h, 3-2b)

Lille
Går in i turneringen nu

Resultat
FCK hamnade som bekant bara tvåa i Superligaen förra säsongen och det känns lite som att man tappat den dominans som man haft under det senaste årtiondet. Fördelen som FCK har är att danska ligan redan är igång och man har fått ett par "riktiga" matcher i benen.
Franska ligan körde igång i helgen och när det är kvaldags om drygt en vecka så har man fått till en match ytterligare. Men även om man får klara sig utan stjärnan Hazard nu så tror jag att FCK kan avfärdas i denna omgång. Risk för två målsnåla matcher.

Oddshögsta just nu: 1.40 - 3.25

Senast redigerad av dellgren den 2012-08-13 klockan 16:07.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 16:15   #6
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Dinamo Zagreb gjorde ett trevligt intryck på mig förra året, släppte väl in rekordmycket mål i CL-gruppspelet Känns inte så självklart att de går vidare. Kan tänka mig att Maribor kan skrälla! Maribor går vidare, tilltalar mig.
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 17:33   #7
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hardballs Visa inlägg
Dinamo Zagreb gjorde ett trevligt intryck på mig förra året, släppte väl in rekordmycket mål i CL-gruppspelet Känns inte så självklart att de går vidare. Kan tänka mig att Maribor kan skrälla! Maribor går vidare, tilltalar mig.
Det var en hel del mål i baken ja, bland annat den där misstänkta läggmatchen i sista omgången. Men Real Madrid, Lyon och Ajax i gruppen var för tufft.
Däremot tycker jag Maribor är snäppet sämre i detta fall.
Men lycka till!
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 11:05   #8
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Avancemang i Champions League, del III


Då så kör vi dom sista matcherna i playoffen till Champions League. 6 matcher som jag tror kommer att vara jämna och det har varit svårt att plocka ut vinnare. Jag ska också förtydliga en sak att bland just TQ-spelen så letar jag inte spelvärde utan enbart försöker förutse vilket lag som går vidare.

Ogiltigt spel-ID: 1104113


Fenerbahce
Vaslui (Rumänien) 5-2 (1-1h, 4-1b)

Spartak Moskva
Går in i turneringen nu

Oddshögsta just nu: 2.00 - 1.75

Resultat
Troligen en jämn matchserie där jag väljer att gå emot bookmakernas favorit. Turkarna imponerade i bortamötet mot rumänerna även om hemmaspelet inte var lika starkt rent resultatmässigt. Fenerbahce väljs mest på magkänsla - något som man ska lita på.

Ogiltigt spel-ID: 1104111


Helsingborgs IF
The New Saints (Wales) 3-0 (3-0h, 0-0b)
Slask Wroclaw (Polen) 6-1 (3-1h, 3-0b)

Celtic
HJK (Finland) 4-1 (2-1h, 2-0b)

Oddshögsta just nu: 2.55 - 1.53

Resultat
Återigen går jag emot bookiesen. Precis som Hareide sa så tror jag nog att Celtic kan passa Helsingborg bra. Ligaspelet har precis inletts, det saknas motstånd i SPL och kvalet mot finnarna var nog inte helt det resultat som önskades. Heslingborg har goda möjligheter att ta sig till gruppspelet i mina ögon.

Ogiltigt spel-ID: 1104110


FC Basel
Flora Tallinn (Estland) 5-0 (3-0h, 2-0b)
Molde (Norge) 2-1 (1-1h, 1-0b)

CFR Cluj
Slovan Liberec (Tjeckien) 3-1 (1-0h, 2-1b)

Oddshögsta just nu: 1.50 - 2.50

Resultat
Jag trodde Cluj skulle slå Slovan Liberec betydligt enklare än vad man gjorde men de rumänska lagen är inte alltid att lita på precis som den inhemska ligan. Troligen kommer detta också att bli en väldigt jämn matchserie men Basel har den där extra lilla styrkan som kommer ta dom vidare.

Ogiltigt spel-ID: 1104109


Malaga
Går in i turneringen nu

Panathinaikos
Motherwell (Skotttland) 5-0 (3-0h, 2-0b)

Oddshögsta just nu: 1.70 - 2.10

Resultat
Malaga, med Shejk Al Thani, hade en bra säsong i fjol med sin fjärdeplats i spanska ligan. Det finns något orosmoln över mig i och med mötet med Panathinaikos. Det kommer nog inte att gå helt klanderfritt utan avancemanget klaras nog av med nöd och näppe.

Ogiltigt spel-ID: 1104108


Udinese
Går in i turneringen nu

Braga
Går in i turneringen nu

Oddshögsta just nu: 1.65 - 2.25

Resultat
Omgångens rena coinflip. Myntet föll på samma sida om bookiesen har valt och jag kan personligen inte välja det ena eller det andra. Oavsett vilket lag som går vidare så är det andra laget en kandidat till segern i Europa League.

Ogiltigt spel-ID: 1104103


Hapoel Kiryat Shmona
Zilina (Slovakien) 2-1 (2-0h, 0-1b)
Neftchi Baku (Azerbajdzjan) 6-2 (4-0h, 2-2b)

BATE Borisov
Vardar Skopje (Makedonien) 3-2 (3-2h, 0-0b)
Debrecen (Ungern) 3-1 (1-1h, 2-0b)

Oddshögsta just nu: 2.50 - 1.50

Resultat
Sista matchupen i playoffen. Jag trodde att Neftchi Baku skulle slå ut israelerna i förra omgången men hade tvärfel. Jag tycker att Shmona visade en enorm styrka i den omgången och bortamatcher i Israel brukar inte vara att leka med. Problemet är att det är samma sak med bortamatcher i Vitryssland. Det som avgör till israelernas fördel här är att BATE inte imponerat än så länge. Bara 3-2 mot Vardar är verkligen inget bra. Nej, jag avslutar med att gå emot bookmakersen igen.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 11:15   #9
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Avancemang i Champions League - Komplett med odds


Summering av de 10 matcherna i kvalet till Champions League:

Ogiltigt spel-ID: 1104104


Ogiltigt spel-ID: 1104116


Ogiltigt spel-ID: 1104107


Ogiltigt spel-ID: 1104110


Ogiltigt spel-ID: 1104108


Ogiltigt spel-ID: 1104109


Ogiltigt spel-ID: 1104113


Ogiltigt spel-ID: 1104115


Ogiltigt spel-ID: 1104111


Ogiltigt spel-ID: 1104103

dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 13:55   #10
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Avancemang i Europa League, del I


Ingen rast och ingen ro - vi kör vidare med TQ-spel på Europa League. Följande matcher känner jag inte behöver någon motivering och eftersom det är en herrans massa matcher så blir det såhär:

Ogiltigt spel-ID: 1104132


Ogiltigt spel-ID: 1104134


Ogiltigt spel-ID: 1104135


Ogiltigt spel-ID: 1104136


Ogiltigt spel-ID: 1104138


Ogiltigt spel-ID: 1104140


Ogiltigt spel-ID: 1104141


Ogiltigt spel-ID: 1104143


Ogiltigt spel-ID: 1104145


Ogiltigt spel-ID: 1104149


Ogiltigt spel-ID: 1104150


Ogiltigt spel-ID: 1104152


Ogiltigt spel-ID: 1104155


Ogiltigt spel-ID: 1104157


Ogiltigt spel-ID: 1104158


Ogiltigt spel-ID: 1104161


Ogiltigt spel-ID: 1104162


Ogiltigt spel-ID: 1104166



Oddsen kommer när fler bolag släppt.

Senast redigerad av dellgren den 2012-08-18 klockan 13:59.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 21:34   #11
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Avancemang i Europa League, del II


Då kör vi de sista matcherna i playoffen till Europa League. En del odds har ändrats men de flesta ligger kvar på samma nivå. Här är det betydligt jämnare matcher i mina ögon och i några matcher tycker jag att bookiesen har fel favorit.

Ogiltigt spel-ID: 1104129


Guus Hiddinks Anzhi från delrepubliken Dagestan i Ryssland slog visserligen ut holländska Vitesse ganska enkelt i förra omgången (4-0 totalt) men jag tror att AZ kan bli en svårare nöt att knäcka. Första matchen spelas i Ryssland och blir helt avgörande - håller holländarna emot bra och har ett bra resultat till returen kan saken bli biff. Den första matchen kommer troligen att bli målsnål.

Ogiltigt spel-ID: 1104130


Neftchi har jag trott på inför detta årets Europaspel men jag har fått revidera min åsikt en aning. Plattmatchen mot Shmona i CL-kvalet motbevisade allt jag trodde på och slår man inte israelerna rår man inte heller på cyprioterna. Vid närmare eftertanke är denna matchen inte så svår att utse vinnaren i.

Ogiltigt spel-ID: 1104133


Tufft och tajt här. Partizan kommer från CL-kvalet efter respass mot AEL från Cypern och även om man vann med totalt 7-2 i kvalomgången innan dess så är det inget jätteimponerande resultat mot seriesegrarna på Malta. Tromsö däremoot imponerade i förra omgången i EL när man slog ut Metalurg Donetsk och här lutar jag åt norskt avancemang. Bortamatchen i Belgrad blir dock ingen rolig historia.

Ogiltigt spel-ID: 1104139


Ytterliggare norskt här alltså och även denna är knepig att hitta ett vinnande lag i. Molde åkte mot Basel i CL-kvalet och ställs nu mot ett ganska så likvärdigt motstånd. Herenveen hamnade femma i holländska ligan förra säsongen och slog ut Rapid Bukarest på vägen till detta playoff. Nej, Molde blir inte Norges andra lag till gruppspelet av Europa League.

Ogiltigt spel-ID: 1104144


Med risk för att återupprepa mig - Oerhört jämna matchserier att vänta och denna är inte något undantag. Midtjylland går in i tävlingen i denna omgång och ställs mot Young Boys från Schweiz. Schweizarna hade visserligen lite problem mot Zimbru från Moldavien i första omgången men utmanövrerade sedan Kalmar FF i andra omgången. Summan är enkel: klarar man av Kalmar FF så klarar man av Midtjylland. Avancemang för schweizarna.

Ogiltigt spel-ID: 1104153


Feyenoord hade maximal otur i lottningen i CL när man fick möta Dynamo Kiev. Holländarna hade nog avancerat om man lottats mot något av de övriga lagen - därför klarar man nog av tjeckerna här och får i alla fall spela gruppspelet i Europa League.

Ogiltigt spel-ID: 1104154


Här behövs egentligen inte så mycket till kommentar. Hearts studsade till för några år sedan man skotsk fotboll är inte mer än Celtic och Rangers. Och nu är också Rangers borta för en tid vilket lämnar Celtic kvar som enda lag i Skottland med något att göra ute i Europa. "Tursam" lottning för spanjorerna.

Ogiltigt spel-ID: 1104156


Också en knepig match. Min förkärlek för lag från östeuropa gör att Viktoria Plzen har en chans i mitt hjärta. Men när hjärnan får styra så tror jag att det blir för tufft mot belgarna. Att det belgiska landslaget har en spännande framtid kan väl ingen tvivla på och det känns lite som att den belgiska ligan också förbättrats de senaste åren. Det är inte längre bara Anderlecht som kan tala ute i Europa. Lokeren till gruppspel.

Ogiltigt spel-ID: 1104159


Jag tror att Norge får sina två lag till gruppspelet trots allt. Rosenborgs dominans inom norsk fotboll är sedan länge borta men det beror på att de övriga lagen i Norge blivit bättre. Polska lag har tappat i kvalitet och Trondheim och Tromsö får försvara Norges färger i Europaspelet.

Ogiltigt spel-ID: 1104160


Förra säsongen hade detta möte garanterat en svensk spelare i Europa League men nu har ju Gustav Svensson lämnat Bursaspor för Tavria i Ukraina. Rasmus Bengtsson är dock i Twente och denna matchup kommer mest troligt att avgöras på bortamål eller straffar. En oerhört jämn match i mina ögon men jag tror på att holländarna har lite mer rutin och tar sig vidare.

Ogiltigt spel-ID: 1104163


Omgångens klart tuffaste match på pappret. I mina ögon i stort sett omöjligt att plocka ut någon vinnare. Två riktigt bra lag som båda har chansen att ta sig långt i turneringen. Det kan kännas rättvist att en av klubbarna inte ens får ta sig till gruppspelet men idrotten är inte alltid rättvis.
En av mina personliga favoritet, Balasz Dzsudzsak, spelar i Dynamo Moskva och det gör även den gamle tyske landslagsspelaren Kevin Kuranyi. Ett spännande dubbelmöte där dessvärre ryssarna får stämpla ut.

Ogiltigt spel-ID: 1104164


Också svårtippat, naturligtvis. Österrikiska lag i Europa League (/UEFA-cupen) känns ruskigt stabila men här lutar det över åt grekerna eftersom Rapid Wien inte tillhör de riktigt stora i Österrike.

Ogiltigt spel-ID: 1104165


Jag kan egentligen bara repetera det jag skrev ovan om Lokeren. Belgiska lag känns på gång och mot ett schweiziskt lag som inte tillhör den absoluta toppen blir det ett ganska enkelt avancemang för Genk.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 21:46   #12
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Om vi tittar till kvällen resultat i Champions League kan vi konstatera att det var lite blandad kompott.

Spartak Moskva-Fenerbahce 2-1
Helsingborg-Celtic 0-2
Basel-Cluj 1-2
FCK-Lille 1-0
Mönchengladbach-Dynamo Kiev 1-3

Med utgångsläge av mina TQ-tippningar ser det lovande ut i fyra av matcherna, bara Helsingborg som nu får det tufft. Jag såg inte matchen men lyssnade lite på Radiosporten och det verkade som att HIF var oförmögna att få in bolluslingen - chanser fattades tydligen inte.

Mest glädjande är ju dock Dynamo Kiev. De vita eleganterna från huvudstaden visade tyskarna var skåpet ska stå och jag tror att Europa League mycket väl kan bli en ytterst intressant turnering i år i mina ögon

Basels förlust var också en missräkning förresten. Men inte omöjligt att vända på bortaplan i Rumänien. Fast det blir tufft, det ska sägas.

Både Lille och Fenerbahce har ettmålsunderläge att ta igen på hemmaplan och jag står fast vid att båda klubbarna klarar avancemanget.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 00:41   #13
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Gårdagens Champions League:

Ogiltigt spel-ID: 1104103


Ogiltigt spel-ID: 1104104


Ogiltigt spel-ID: 1104107


Ogiltigt spel-ID: 1104108


Ogiltigt spel-ID: 1104109



3-2-0
-0.48u

Den tänkta coinflippen mellan Udinese och Braga föll dessvärre inte på rätt sida och var skillnaden på plus och minus idag. Stuttgart i Europa League gör att dagen trots allt hamnar på plus.

Champions League 2012-2013 totalt:
33-6-0
+7.69u
119,72%
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td