Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-13, 22:54   #68
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Jag vet att herr Wagner kommer fnysa åt det här, men jag gillar verkligen Lidl's eget "lyxmärke".

Spoiler:


De godaste sorterna är choklad och (jordgubb, ej med på bild). Kila till närmsta nazze-bod och prova, grymt gott.
Jag fnyser inte osmakat.

Finns billigare glass som är helt okey. En del Kina-krogar kan ha hygglig glass och dom har garanterat inte spenderat hela budgetöverskottet på den biten.

Det är den där lösfrysta sörjan som skummar i käften som är vidrigast.

Nu när Donald nämnde vatten så måste jag spinna vidare på Yoghurten jag plussa för. https://www.sharps.se/forums/193803-post49.html

Den vätskar sig något otroligt, förmodligen ett sätt att hålla nere priset, andra kör ju med luft. Men det går att lösa. Man öppnar burken ett dygn innan man behöver och gräver ett par hål med en sked. Sen är det bara att hälla av ett par gånger per dygn. Det som är kvar blir fast och fint ungefär som creme fresh. Den grekiska, innan dom förstörde den, vätska också till sig lite grann. Men det rörde man bara ihop med resten så blev det perfekt. Funkar alltså inte med den här sorten. Men så kostar den bara en tredjedel så mycket.

Skulle tippa på att det blir uppåt 2 dl vätska att slå bort och det är ju rätt mycket på ett kilo. För skojs skull håller jag på att spar överflödet från en hink, återkommer i slutet på veckan med mer exakta siffror. Men nu äter vi.

Mät upp 200 gram, typ, från den väl avrunna Yoghurten. Till det frysta hallon och blåbär, jordgubbe slinker också med. Häll upp bara ett par minuter innan så dom inte tinar för mycket. Jordgubben får delas ett par gånger. En matsked krossat linfrö strör man över det vita. Till slut ett gäng russin. Inget man bara tar ur asken utan dom hälls ut på en tallrik så att dom får torka och bli lite hårda och småsega. Minst en vecka behöver dom ligga och torka till sig så man får ha lite framförhållning.

Lite av Icas kärnfria minivattenmelon gifter sig bra med det hela. Kaffe/te och mackor efter tycke och smak.

Om ni gjort allting rätt så ska ni efter avslutat värv le lyckligt för er själv vid köksbordet och allvarligt överväga frukost 3 ggr om dan.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat