Vet inte om jag kommer vara hemma så lämnar in ett mindre system. Mina tankar:
1) Kan inte fälla
Opitergium (71%). 7 vinster på 8 lopp i år och det ser ut som han kommer till spets relativt lätt här.
2) Behöver ju inte betyda ett skit men
Love n Hate (67%) har 6 starter över kortdistans och 0 segrar på dessa. Är dessutom yngst i fältet med sina 4 år och jag vill se honom upp till bevis innan jag vågar spika. Tar med de flesta.
3)
Tamla Celeber (42%) har perfekt smygläge, trivs med kusk, distans och på Solvalla. Har galopperat i 1 av 32 starter. Bästa spiken i omgången sett till vinstchans gentemot streckprocent!
4) Antagligen vinner favoriten men jag tar med alla fyra som jag ser med chans. Nr 2 såg kanon ut i värmningen senast. Nr 5 behövde säkert loppet i kroppen och nr 8 är Kolgjini och alla vet vad han kan med unghästar och är det någon som kan vinna från spår 8 över kortdistans så är det han.
5) Blir någon förvånad om spår
1-5 vinner i ett lågklasslopp för att vara V75. Förvånande höga % på
6,9,10.
6)
Caballion (56%) har vunnit 1 gång och platsat ytterligare 1 gång på 15 Solvallastarter. Jag väljer
Oracle (31%) som i princip aldrig galopperar och har vunnit mest per start av alla i loppet! Tar dessutom ledningen om kusken vill.
7) Adielsson upp på
Wishing Stone (24%) som har ett bra spår! När två krigar (1 & 2) så vinner den tredje?