Då så kör vi dom sista matcherna i playoffen till Champions League. 6 matcher som jag tror kommer att vara jämna och det har varit svårt att plocka ut vinnare. Jag ska också förtydliga en sak att bland just TQ-spelen så letar jag inte spelvärde utan enbart försöker förutse vilket lag som går vidare.
Ogiltigt spel-ID: 1104113
Fenerbahce
Vaslui (Rumänien) 5-2 (1-1h, 4-1b)
Spartak Moskva
Går in i turneringen nu
Oddshögsta just nu: 2.00 - 1.75
Resultat
Troligen en jämn matchserie där jag väljer att gå emot bookmakernas favorit. Turkarna imponerade i bortamötet mot rumänerna även om hemmaspelet inte var lika starkt rent resultatmässigt. Fenerbahce väljs mest på magkänsla - något som man ska lita på.
Ogiltigt spel-ID: 1104111
Helsingborgs IF
The New Saints (Wales) 3-0 (3-0h, 0-0b)
Slask Wroclaw (Polen) 6-1 (3-1h, 3-0b)
Celtic
HJK (Finland) 4-1 (2-1h, 2-0b)
Oddshögsta just nu: 2.55 - 1.53
Resultat
Återigen går jag emot bookiesen. Precis som Hareide sa så tror jag nog att Celtic kan passa Helsingborg bra. Ligaspelet har precis inletts, det saknas motstånd i SPL och kvalet mot finnarna var nog inte helt det resultat som önskades. Heslingborg har goda möjligheter att ta sig till gruppspelet i mina ögon.
Ogiltigt spel-ID: 1104110
FC Basel
Flora Tallinn (Estland) 5-0 (3-0h, 2-0b)
Molde (Norge) 2-1 (1-1h, 1-0b)
CFR Cluj
Slovan Liberec (Tjeckien) 3-1 (1-0h, 2-1b)
Oddshögsta just nu: 1.50 - 2.50
Resultat
Jag trodde Cluj skulle slå Slovan Liberec betydligt enklare än vad man gjorde men de rumänska lagen är inte alltid att lita på precis som den inhemska ligan. Troligen kommer detta också att bli en väldigt jämn matchserie men Basel har den där extra lilla styrkan som kommer ta dom vidare.
Ogiltigt spel-ID: 1104109
Malaga
Går in i turneringen nu
Panathinaikos
Motherwell (Skotttland) 5-0 (3-0h, 2-0b)
Oddshögsta just nu: 1.70 - 2.10
Resultat
Malaga, med Shejk Al Thani, hade en bra säsong i fjol med sin fjärdeplats i spanska ligan. Det finns något orosmoln över mig i och med mötet med Panathinaikos. Det kommer nog inte att gå helt klanderfritt utan avancemanget klaras nog av med nöd och näppe.
Ogiltigt spel-ID: 1104108
Udinese
Går in i turneringen nu
Braga
Går in i turneringen nu
Oddshögsta just nu: 1.65 - 2.25
Resultat
Omgångens rena coinflip. Myntet föll på samma sida om bookiesen har valt och jag kan personligen inte välja det ena eller det andra. Oavsett vilket lag som går vidare så är det andra laget en kandidat till segern i Europa League.
Ogiltigt spel-ID: 1104103
Hapoel Kiryat Shmona
Zilina (Slovakien) 2-1 (2-0h, 0-1b)
Neftchi Baku (Azerbajdzjan) 6-2 (4-0h, 2-2b)
BATE Borisov
Vardar Skopje (Makedonien) 3-2 (3-2h, 0-0b)
Debrecen (Ungern) 3-1 (1-1h, 2-0b)
Oddshögsta just nu: 2.50 - 1.50
Resultat
Sista matchupen i playoffen. Jag trodde att Neftchi Baku skulle slå ut israelerna i förra omgången men hade tvärfel. Jag tycker att Shmona visade en enorm styrka i den omgången och bortamatcher i Israel brukar inte vara att leka med. Problemet är att det är samma sak med bortamatcher i Vitryssland. Det som avgör till israelernas fördel här är att BATE inte imponerat än så länge. Bara 3-2 mot Vardar är verkligen inget bra. Nej, jag avslutar med att gå emot bookmakersen igen.