Jag kollar lite på morgondagens utbud och tycker mig ha hittat ett par spelvärda matcher. Jag har ingen info om skador eller trupper, utan går bara på statistik:
Charleroi - St. Liege 1u @4.45 (pinnacle)
Charleroi - St. Liege 1X 2u @1.9 (nordicbet)
Jag kan inte förstå hur Charleroi kan vara så uträknade i den här matchen. Visst, det är tidigt på säsongen (3 matcher in) och inte mycket slutsatser går att dra, men hemmalaget har öppnat i princip likvärdigt som bortalaget så jag tycker det är ett stort överodds på hemmasegern.
Lindsdals IF - Tenhults IF 4u @1,91 (bwin)
Lindsdals IF - Tenhults IF (hcp 0-1) 2u @2.72 (nordicbet)
Lindsdals IF är ett av de fyra superlagen i den här serien. De har på 13 matcher vunnit 7, spelat 5 oavgjorda och bara förlorat 1. De har spelat 10 matcher sedan den där förlusten. På de senaste fem matcherna är resultatet 3-2-0, och målskillnaden så mycket som 16-7.
Tenhult å andra sidan är ett medellag med resultaten 4-3-6 på 13 matcher. De har 1-2-2 de senaste fem, och målskillnaden 8-13.
Senaste mötet vann Lindsdal borta med 1-2, och jag tror inte att den här slutar på något annat sätt. Jo troligen med mål för Lindsdal.
EDIT: Ska jag säga något negativt om Lindsdal så läste jag just att de förlorade semifinalen i Smålandscupen nu i veckan. Inte en seriematch, men det var likväl mot en motståndare i serien (Vimmerby IF). Hm...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: KP (+5)
|