| 2012-08-20 21:00 | ATP | Haase vs Davydenko |
1 |
FT |
2 |
2.000 |
I vanliga fall är jag inte så jätteförtjust i att spela på 250 turneringar, men den här är speciell då det är den sista tävlingen inför U.S Open. Dessutom så gör arrangören allt för att tävlingen ska vara så lik årets sista GS som möjligt.
Banorna är snabba här, och det tror jag gynnar Haase som har en bra serve. Holländaren kommer visserligen från förluster i första omgången både i Cincinnati och i OS, men innan dess så vann han turneringen i Kitzbühl. (Grus)
Nu möter han Davydenko som är långt från den spelaren som han var för några år sedan. Han har fortfarande en hög högstanivå, men det är inte ofta vi ser den längre. Hittar han toppformen så vinner han det här, men jag ser inte riktigt varför han helt plötsligt skulle göra det? Speciellt inte då han bara för tre dagar sedan bröt mot Djokovic med smärtor i axeln. Tveksamt om den är 100% nu?
Davydenko imponerade dock i de två första omgångarna i Cincinnati då han slog ut Dolgopolov och Mayer i två raka set.
Anledningen till att jag spelar Haase är att jag inte tror att Davydenko är helt återställd, och är han inte det kommer han inte rå på Haases serve som passar bra på de här banorna där bollen inte studsar lika högt som på andra hardcourtbanor. Insatsen hålls ner lite just för Davydenkos oberäknlighet, men eftersom att jag ser Haase som liten favorit så tycker jag att dubbla pengarna på seger är klart spelbart.