Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-16, 16:26   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

ATP-Tennis


Är en 27 åring från Sthlm som under några års tid med jämna mellanrum tittat in på forumet och letat efter bra rekar. Har alltid uppskattat den mängd seriösa inlägg som finns här, något man inte alltid hittar på andra spelforum. (Ingen nämnd, ingen glömd)
Nu tänkte jag försöka betala tillbaks genom att komma med egna tips. Och jag tänkte hålla till tennis, även om det redan finns duktiga tennisrekare här.

Min tennisbakrund är ganska enkel. Jag spelade mellan 11-17 år, men har aldrig satsat seriöst och numer så spelar jag en eller två gånger i veckan bara för att hålla igång. Jag tittar dock väldigt mycket och är bra uppdaterad på vad som händer på touren. Har sedan 7 år tillbaka lagt många tennisspel, och de senaste två åren har det gått relativt bra. Inget jag kan leva på, men ändå roligare än att gå minus! För det mesta använder jag Pinnacle, men kan även kika in på tex. Betsafe för att ett par gånger per säsong hitta intressanta specialspel.

Den stora förändringen jag gjorde i mitt spel runt 2010 var att endast fokusera på ATP-Touren, och framförallt 500, 1000 och GS-turneringarna. Det är mycket lättare att följa de högre rankade spelarna, och framförallt mycket enklare att se matcherna själv och kunna få egna intryck om dagsform etc.

Nu ska jag för första gången publicera mina spel, jag tänkte börja ganska lugnt och det blir kanske inte full fart här till en början, men ni andra tennisfreaks (andra också givetvis) får gärna komma med kommentarer och synpunkter, för jag tar gärna till mig all möjlig kritik. Åtminstone den man lär sig av. Jag spelar mellan 1-5 Units på varje spel.

Användarnamnet har jag länge burit med mig. P.g.a att jag i yngre år hade ett svårslaget rekord på antal fotfel under en och samma match. (Domarens fel, inte mitt!)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
muskali (+2), BlackCobra (+2), zimzelen (+5), Haltmathe (+1), Akilles (+10)

Senast redigerad av footfault den 2012-08-16 klockan 16:44.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 16:44   #2
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-16 22:00ATPRaonic vs Berdych 1 FT 2 2.080


Passar på att posta första spelet.

Raonic är sannerligen ingen personlig favorit, p.g.a spelstilen. Men den är effektiv, när den fungerar. Igår bombade han in 22 ace mot Baghdatis på tre set. Sett över hela matchen hade han bra utdelning på förstaserven och i andra och tredje set, klart bättre utdelning även på andraserven.
Hans servande är nyckeln till seger, men stämmer det som igår, då tappar han inte många game.

Berdych verkar vara helt ur slag för tillfället, bara två vinster på sex matcher under sommaren. Har en högre högstanivå än Raonic i mitt tycke, men formen och oddset göra att jag lockas av Raonic. Räknar med långa set, och Raonic vinst i två, kanske tre.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 17:27   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Härligt. Är en inbiten tennisälskare med så kommer följa denna!

Angående ditt första spel, jag såg inte matchen Baghdatis - Raonic men du vet att Baghdatis hade 38% förstaservar efter 2 spelade set varav han vann ett av de seten? För mig är det en gåta att han ens lyckades hålla de flesta av sina servegem med den statistiken även om Raonic inte är den bäste returneraren. Tror själv på överspel här eller att spela på att det blir minst ett tiebreak i matchen men lycka till, det är alltid skönt med en bra start
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 17:49   #4
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Absolut, borde jag ha nämnt. Raonic är svag i returspelet, och igår var han sämre än vanligt. Men Berdych är ur form, och jag har full tro på att Raonic serve blir ännu bättre desto längre veckan lider.
Överspel känns naturligt, men jag har missat några sådana den senaste tiden och håller mig till vinnare istället. Åtminstone just nu.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 00:53   #5
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Spelet in, även om matchbilden inte blev som jag förväntat mig. Hade förväntat mig betydligt längre set, egentligen bara det första som gick som jag trott, där Raonic tog vara på enda breakchansen som gavs.
Otroligt svajigt spel från framförallt Berdych, en bättre returnerare än Raonic hade vunnit första set i större siffror.
Raonic gav bort andra set, men fick verkligen fart på serven i det tredje. Vann samtliga bollar där han fick in förstaserven i sista set.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 10:48   #6
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-17 21:00ATPWawrinka vs Raonic 1 FT 2 2.460

Byter spelare här. Tycker att oddset på Wawrinka är för högt för att förbises. Som jag skrev igår, Raonic är en ganska svag returnerare och nu blir det jobbigt för honom då Wawrinkas serve har fungerat utmärkt i de två senaste matcherna. Mot Ferrer hade Wawrinka otrolig utdelning i sin egen serve, han vann 93% av förstaservarna och släppte bara åtta bollar mot Ferrer på två set i egen serve. Visst att Ferrer är bättre på grus, men att bara släppa åtta bollar i egen serve mot honom är riktigt bra.
Igår vann Wawrinka i två raka mot Nishikori, även där fungerade serven bra. 9 Ace på två set och han vann 92% av förstaservarna.

Om serven funkar lika bra mot Raonic så kan jag inte se kanadensaren ta något game av Wawrinka i dennes serve, sett till Raonic returspel under veckan. Det här lär bli en rejäl servefest med få break, det är klart att Wawrinka kommer få minst lika svårt att bryta Raonic serve, men jag tror ändå att hans chanser är lite större. Jag tycker att det är är 50/50 på förhand, och då är oddset på Wawrinka för bra för att motstås.

(+2.5 på Wawrinka finns till c:a 1.75, vilket är spelbart enligt mig. Överspelet likaså, men linan är lite för hög för att jag ska känna mig helt säker)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+1), Pettzon2 (+1), BlackCobra (+2), Altarath (+3), suddenneddus (+1), owster (+1), simonsanken (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 23:30   #7
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Stark vändning utav Wawrinka efter ett svagt första set. Fick en breakchans under hela matchen, men det räckte till seger. Fick bättre utdelning på förstaserven i de två sista seten, men framförallt mer poäng på andraserven, vilket blev avgörande i sista set. (Raonic 17% på sin andraserve i tredje set)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbannat (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 09:42   #8
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-19 18:30ATPFederer vs Djokovic 1 FT 3 2.670

Att motivera för sig själv varför Djokovic inte ska vinna en match är sällan enkelt. Men, here it goes.
Federer har sett riktigt bra ut under veckan. Inte ett enda tappat set, och även om både Fish och Wawrinka tog det till tiebreak så hade de inte en endaste breakchans matchen igenom.
Nu möter han visserligen en av världens bästa returnerare i Djokovic, men på det här snabba underlaget så tror jag att Federer får bra utdelning på sin serve, även mot Djokovic.

Djokovic då? Resultaten imponerar, men han är inte i samma form som under fjolåret. Han vann i Toronto senast, men då ska man komma ihåg att varken Federer eller Nadal var med och Andy Murray drog sig ur p.g.a skada efter en omgång. Djokovic har ett litet mentalt övertag i.o.m att han vunnit de senaste fyra matcherna mot Federer på Hardcourt, men jag tycker att han sett lite slarvig ut den senaste tiden. Det är fler Unforced Errors än vanligt, det är fler dubbelfel än vanligt och även om han nu spelar sin andra final på två veckor så är känslan att han inte kommit undan med det svajiga spel han visade mot Del Potro igår mot en av de bästa spelarna. Argentinaren missade t.e.x sex breakchanser, det gör inte Federer. Så Djokovic måste höja sig från igår om han ska vinna det här.

Med allt detta sagt. Det är alltid otroligt jämnt på förhand när de här två möts. Men oddset på Federer är för högt, sett till dagsformen.
(+2.5 finns till 2.10 på Federer, även det känns fullt spelbart)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simonsanken (+3), owster (+3)

Senast redigerad av footfault den 2012-08-19 klockan 10:00.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 23:28   #9
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

När torskade Djokovic med 6-0 senast? När spelade han ett set på 20 minuter som han inte vann?! Han är sannerligen inte i form, trots att han var i final. Blir intressant att se om han kan kliva upp en nivå till US Open.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 10:15   #10
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Snygg start! Tyckte också värdet låg på Federer men brukar sällan gå bra när man bettar på finalerna så avstod. Keep it up
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 11:42   #11
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

I det här fallet så var dagsformen på spelarna så olika att jag kände mig tvingad att spela Federer.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 11:56   #12
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-20 21:00ATPHaase vs Davydenko 1 FT 2 2.000


I vanliga fall är jag inte så jätteförtjust i att spela på 250 turneringar, men den här är speciell då det är den sista tävlingen inför U.S Open. Dessutom så gör arrangören allt för att tävlingen ska vara så lik årets sista GS som möjligt.
Banorna är snabba här, och det tror jag gynnar Haase som har en bra serve. Holländaren kommer visserligen från förluster i första omgången både i Cincinnati och i OS, men innan dess så vann han turneringen i Kitzbühl. (Grus)

Nu möter han Davydenko som är långt från den spelaren som han var för några år sedan. Han har fortfarande en hög högstanivå, men det är inte ofta vi ser den längre. Hittar han toppformen så vinner han det här, men jag ser inte riktigt varför han helt plötsligt skulle göra det? Speciellt inte då han bara för tre dagar sedan bröt mot Djokovic med smärtor i axeln. Tveksamt om den är 100% nu?
Davydenko imponerade dock i de två första omgångarna i Cincinnati då han slog ut Dolgopolov och Mayer i två raka set.

Anledningen till att jag spelar Haase är att jag inte tror att Davydenko är helt återställd, och är han inte det kommer han inte rå på Haases serve som passar bra på de här banorna där bollen inte studsar lika högt som på andra hardcourtbanor. Insatsen hålls ner lite just för Davydenkos oberäknlighet, men eftersom att jag ser Haase som liten favorit så tycker jag att dubbla pengarna på seger är klart spelbart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tavus (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 12:35   #13
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Varför inte spela på någon bookie som inte voidar om Davydenko bryter matchen? Nu försvinner ju en hel del värde pga hans axel om det du skriver stämmer.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 13:02   #14
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

För min egen del är det att de bolag jag spelar på inte kör med de reglerna. Men det är ju upp till var och en.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 09:56   #15
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Haase släppte en breakchans, men det var snarare Davydenkos svaga spel som gjorde att siffrorna blev så stora än något annat. Lär inte fortsätta spela Haase i turneringen.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td