Ämne: ATP-Tennis
Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-21, 16:41   #20
footfault
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-21 21:30ATPKlizan vs Isner +4 FT 2 2.110


Jag tror inte att det kommer bli särskilt många break i den här matchen. Isner trivs givetvis utmärkt i sin egen serve på det här underlaget, men hans returspel lämnar ofta mycket att önska på de lite snabbare banorna. Jag tvivlar inte en sekund på att han kommer hålla sin serve, men det skulle inte förvåna mig om det blir minst ett tie-break här.

För motståndaren, Martin Klizan, är även han en spelare med en bra serve. 190cm lång, trivs visserligen bäst på grus men kan absolut spela bra tennis även på Hardcourt. Inledde den här turneringen med att slå ut Benoit Paire i två raka, i en match där han vann 87% av bollarna i sin förstaserve.
Klizan är dock svag i sin andraserve, och han är beroende av att förstaservarna sitter. Han hade en procent på 61 i förstaservar in, mot Paire, en siffra som inte får sjunka mot Isner.

21 av Isners 23 senaste matcher har slutat med minst ett tie-break. Det är egentligen en helt sjuk statistik, men den säger också mycket om vilken typ av spelare han är. I egen serve är han otroligt svår att ha att göra med, men han är ingen bra returspelare. Därför tror jag inte att han bryter mer än en gång per set, om ens det. Pengarna tillbaka på +4 Klizan känns bra, även överspelet 21.5 till 1.93 hos Pinnacle tycker jag är spelbart.

7-6, 6-4 Isner, känns rimligt.

Senast redigerad av footfault den 2012-08-21 klockan 16:42.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat