Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-21, 10:35   #16
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 47
Sharp$: 228


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Imponerande start på dagboken. Du verkar veta vad du grejar med.
Fortsätt på samma sätt.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
footfault (+2), simonsanken (+1)
tavus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 12:15   #17
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Bara hålla med. Gillar dessutom att du lägger spelen i god tid innan matchstart så man hinner rygga.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 13:36   #18
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Lättare att vara ute i god tid nu när de spelar på andra sidan jorden
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 13:44   #19
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-22 02:30ATPHarrison vs Granollers 1 FT 3 1.850

Harrison är en spelare som jag tror kommer att bli riktigt bra framöver. Han har gjort en del bra resultat i år och på det här underlaget så trivs han som bäst.
Har en bra serve, men kan och lär utvecklas ännu mer. På de här snabba banorna där bollen inte studsar speciellt högt så tror jag att hans motståndare, Granollers, kommer att besegras. Spanjoren är en grusspelare som kan göra bra resultat på Hardcourt när banorna är lite långsammare än vad de är här.
Harrison inledde turneringen med att slå ut Soeda med 2-0 i set, han släppte till två breakchanser (tappade serven en gång) under matchens gång. Han hade ok utdelning på förstaserven (78%) men bra utdelning på sin andraserve (60%).
Granollers gjorde det ok i Toronto där han tog sig till kvartsfinal (svagt motstånd), men var bedrövlig senaste veckan i Cincinnati där han åkte ut mot Nishikori i två raka (1-6, 2-6)

Om Harrison kan öka på sin förstaserv-statistik litegrann så ska den här matchen inte bli några problem. Oddset har droppat rejält under dagen och lär så göra fram tills matchstart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simonsanken (+4), zimzelen (+2)

Senast redigerad av footfault den 2012-08-21 klockan 13:47.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 16:41   #20
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-21 21:30ATPKlizan vs Isner +4 FT 2 2.110


Jag tror inte att det kommer bli särskilt många break i den här matchen. Isner trivs givetvis utmärkt i sin egen serve på det här underlaget, men hans returspel lämnar ofta mycket att önska på de lite snabbare banorna. Jag tvivlar inte en sekund på att han kommer hålla sin serve, men det skulle inte förvåna mig om det blir minst ett tie-break här.

För motståndaren, Martin Klizan, är även han en spelare med en bra serve. 190cm lång, trivs visserligen bäst på grus men kan absolut spela bra tennis även på Hardcourt. Inledde den här turneringen med att slå ut Benoit Paire i två raka, i en match där han vann 87% av bollarna i sin förstaserve.
Klizan är dock svag i sin andraserve, och han är beroende av att förstaservarna sitter. Han hade en procent på 61 i förstaservar in, mot Paire, en siffra som inte får sjunka mot Isner.

21 av Isners 23 senaste matcher har slutat med minst ett tie-break. Det är egentligen en helt sjuk statistik, men den säger också mycket om vilken typ av spelare han är. I egen serve är han otroligt svår att ha att göra med, men han är ingen bra returspelare. Därför tror jag inte att han bryter mer än en gång per set, om ens det. Pengarna tillbaka på +4 Klizan känns bra, även överspelet 21.5 till 1.93 hos Pinnacle tycker jag är spelbart.

7-6, 6-4 Isner, känns rimligt.

Senast redigerad av footfault den 2012-08-21 klockan 16:42.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 16:58   #21
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Vill varna för att det är Klizans blott tredje match på HC detta år och att han hållt till mest på challengertouren på slutet. Men Isner har spelat tiebreaks mot sämre spelare än Klizan så inte alls omöjligt att spelet går in ändå, ville bara nämna det.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 17:32   #22
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Har du givetvis rätt i. Borde jag kollat upp.
Han är som sagt bättre på grus, inget snack om det. Men är ändå rätt trygg i att han kan hålla sin serve långt in i seten.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 07:48   #23
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Harrison höll tyvärr inte alls. Väldigt överraskad att han spelade så pass dåligt som han verkar ha gjort om man ska tro på statistiken.

Klizan gick bättre, trodde inte att han skulle vinna ett set, men matchbilden blev ganska väntad. Tre break på hela matchen, och väldigt få breakchanser över huvudtaget (fem st på tre set).
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 11:22   #24
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-22 19:15ATPDarcis vs Roddick +3.5 FT 3 1.810

Belgaren Darcis har gjort två riktigt bra matcher i turneringen. Serven har fungerat riktigt bra mot Malisse och Istomin, och jag tror att den blir nyckeln i det här spelet också.
Mot Malisse hade han 89% utdelning på förstaserven, mot Istomin var den på 91%. Han har inte tappat serven en enda gång under de här två matcherna, och bara gett bort tre breakchanser (Alla mot Malisse). Igår släppte han bara åtta poäng i egen serve, nog för Istomin inte är den bästa returneraren på touren, men det är imponerande siffror ändå.

Roddick är som alla vet på nedgång. Han kan fortfarande blixtra till, som han gjorde i Atlanta där han vann turneringen, men nu tror jag att han lägger all sin kraft på US Open nästa vecka. Han klev in i turneringen i förrgår mot James Blake, en match han vann efter två raka tie-break. Serven är det inget fel på, men returspelet lämnar mycket att önska. Blake är visserligen en bra servare, men att Roddick bara vinner 28% av bollarna när Blake inte når över 56% i förstaservar som går in, visar att det är något som inte stämmer.

Om Darcis håller samma höga nivå i egen serve som i de två första matcherna så är jag säker på att han kommer att pressa Roddick långt in i varje set. Och antagligen ta minst ett set själv, eller åtminstone ta ett av dem till tie-break.
Skulle inte förvåna mig om han vinner matchen, men Roddick är en bättre spelare i grunden, och trivs bättre på underlaget så hcp-spelet får räcka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), zimzelen (+2), Akabodil (+1), Lazlo (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 20:30   #25
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

En match helt utan break, med endast fyra breakchanser totalt (Tre för Darcis). Han servade bra mot Roddick, om än inte lika effektivt som mot Istomin och Malisse. Håller han i den lär han dock ha möjlighet att gå långt i den här turneringen då en formsvag Berdych eller Jarko Nieminen står för motståndet i nästa runda.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simonsanken (+2), BlackCobra (+2), kungroy (+1)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 13:07   #26
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-23 17:00ATPDarcis vs Berdych +4.5 FT 3 1.722

Oddset har sjunkit under dagen, men hos Betfair finns det i skrivande stund till 1.76.
Darcis, ni kan läsa vad jag tycker om honom från gårdagens rek. Jag konstaterar bara nu att han spelar oerhört stabilt i egen serve, och har bara släppt fyra breakchanser på sex set mot Malisse, Istomin och Roddick.

Berdych är i en formsvacka, men verkar vara på väg ur den med små steg. Vann igår behagligt mot Jarko Nieminen, men känslan var ändå att han kom billigt undan. Man ska inte vinna så enkelt när man bara drar in 47% av sina förstaservar. Å andra sidan returnerade han bättre än på länge igår.
Jag tycker Berdych är lite väl stor favorit här. Jag tror visserligen att han har goda chanser att vinna, men jag ser inte varför han av alla helt plötsligt skulle få hål på Darcis stabila spel i egen serve. Inte med den form som tjecken visat under sommaren.

Jag litar på att Darcis vinner minst fyra game per set här. Det finns inga tendenser i hans spel under turneringen som talar för något annat. En liten insats på Darcis som vinnare kan spelas, men jag fegar och håller mig till +4.5 som jag tycker är spelbart över 1.75.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 14:14   #27
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Räknar du med commision när du lägger spel på betfair eller är detta före comission?

Blir fel i ditt sheet annars.

edit: ser dock att du inte låser spelen så då är det ju bara att ändra i efterhand om du vill ha rätta siffror.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 16:19   #28
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Precis! Spelar så sällan på betfair, men den här gången var oddsskillnaden så stor här att jag får leva med den avgift de tar ut.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:14   #29
 
Troulers avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 68
Sharp$: 364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Väldigt imponerande resultat so far
Keep it up
Trouler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:54   #30
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Darcis kollapsar fullständigt efter en sjukt lovande start. Har tappat sex av de nio senaste servegamen, detta efter att inte ha tappat något i sina tre första matcher.
Sånt som händer, bara trist att det ska drabba en själv
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td