Ämne: ATP-Tennis
Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-22, 12:22   #24
footfault

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-22 19:15ATPDarcis vs Roddick +3.5 FT 3 1.810

Belgaren Darcis har gjort två riktigt bra matcher i turneringen. Serven har fungerat riktigt bra mot Malisse och Istomin, och jag tror att den blir nyckeln i det här spelet också.
Mot Malisse hade han 89% utdelning på förstaserven, mot Istomin var den på 91%. Han har inte tappat serven en enda gång under de här två matcherna, och bara gett bort tre breakchanser (Alla mot Malisse). Igår släppte han bara åtta poäng i egen serve, nog för Istomin inte är den bästa returneraren på touren, men det är imponerande siffror ändå.

Roddick är som alla vet på nedgång. Han kan fortfarande blixtra till, som han gjorde i Atlanta där han vann turneringen, men nu tror jag att han lägger all sin kraft på US Open nästa vecka. Han klev in i turneringen i förrgår mot James Blake, en match han vann efter två raka tie-break. Serven är det inget fel på, men returspelet lämnar mycket att önska. Blake är visserligen en bra servare, men att Roddick bara vinner 28% av bollarna när Blake inte når över 56% i förstaservar som går in, visar att det är något som inte stämmer.

Om Darcis håller samma höga nivå i egen serve som i de två första matcherna så är jag säker på att han kommer att pressa Roddick långt in i varje set. Och antagligen ta minst ett set själv, eller åtminstone ta ett av dem till tie-break.
Skulle inte förvåna mig om han vinner matchen, men Roddick är en bättre spelare i grunden, och trivs bättre på underlaget så hcp-spelet får räcka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), zimzelen (+2), Akabodil (+1), Lazlo (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat