| 2012-08-23 17:00 | ATP | Darcis vs Berdych |
+4.5 |
FT |
3 |
1.722 |
Oddset har sjunkit under dagen, men hos Betfair finns det i skrivande stund till 1.76.
Darcis, ni kan läsa vad jag tycker om honom från gårdagens rek. Jag konstaterar bara nu att han spelar oerhört stabilt i egen serve, och har bara släppt fyra breakchanser på sex set mot Malisse, Istomin och Roddick.
Berdych är i en formsvacka, men verkar vara på väg ur den med små steg. Vann igår behagligt mot Jarko Nieminen, men känslan var ändå att han kom billigt undan. Man ska inte vinna så enkelt när man bara drar in 47% av sina förstaservar. Å andra sidan returnerade han bättre än på länge igår.
Jag tycker Berdych är lite väl stor favorit här. Jag tror visserligen att han har goda chanser att vinna, men jag ser inte varför han av alla helt plötsligt skulle få hål på Darcis stabila spel i egen serve. Inte med den form som tjecken visat under sommaren.
Jag litar på att Darcis vinner minst fyra game per set här. Det finns inga tendenser i hans spel under turneringen som talar för något annat. En liten insats på Darcis som vinnare kan spelas, men jag fegar och håller mig till +4.5 som jag tycker är spelbart över 1.75.