Ämne: ATP-Tennis
Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-24, 10:08   #36
footfault
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-24 21:00ATPIsner vs Tsonga 1 FT 2 2.270

Blir ett tidigt spel idag. Möjligtvis att det blir ett på den sena matchen också.

Jag ser Isner vs. Tsonga som 50/50 på det här underlaget. Tsonga är minst en klass bättre än de spelarna som Isner mött tidigare i turneringen, men Isners serve har varit magnifik de två senaste matcherna. 14 ace, 85% utdelning på förstaserven mot Melzer. En match där han bara släppte 12 poäng i egen serve, inte en enda breakchans emot sig.
Mot Goffin igår var den ännu värre, 21 ace, 87% utdelning på förstaserve och han släppte endast 9/55 poäng i egen serve.

Nu vet alla att Tsonga är en annan typ av motståndare, och Tsonga spelade riktigt bra igår mot Granollers. Men fransmannen hade tidigare under turneringen lite problem med både Bellucci och Stakhovskij, där han tvingades till ett tie-break i båda matcherna.

Jag litar på att Isner fortsätter att serva lika bra. Han kommer givetvis tappa fler poäng i egen serve än i de två tidigare matcherna då Tsonga är en helt annan motståndare, men jag tvivlar på att Tsonga lyckas bryta mer än någon enstaka gång.
Fransmannen är fantastisk i sina bästa stunder, men han har förmågan att tappa allt under perioder, och min känsla är att han kan bli extra frustrerad när det kommer perioder där han bara får gå mellan serverutorna medans Isner bombar in sina servar. Jag ser det här som 50/50, det lär bli långa set, antagligen tre stycken. Men det är ett överodds på Isner, och jag tror att han har minst lika god chans som Tsonga att ta sig till final.

Isner har 2-1 i inbördes möten. Alla på hardcourt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), Philjay (+2), simonsanken (+1)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat