Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-23, 19:07   #31
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Ja det såg riktigt bra ut där efter första set men sen började Darcis att grina samtidigt som Berdych höjde sig och visade hur mycket det skiljer mellan dessa, främst mentalt. Berdych blir giftig till turneringsvinst nu om han fortsätter visa upp detta spel. Jag trodde som flera andra att Darcis skulle ha bra chans till en jämn match här pga Berdychs form
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-08-23 klockan 19:09.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 19:15   #32
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Det som verkligen överraskade mig var att Darcis tappade efter en så fin start. Men som du säger, Berdych är klart bättre i grunden, men en sån där kollaps ser man inte ofta.
Nåja, är en rätt intressant match kl 21, men Dolgopolov vågar jag inte spela på.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 19:39   #33
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Nej det är egentligen inte min favoritspelare att spela på men 2-1 till Dolgopolov är väl typ det sista jag tror på och Querrey efter gårdagens match... nja. Fortfarande känns underspele klart bäst. Det blir 2 raka, jag tror till Dolgopolov
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 21:34   #34
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Omöjligt att bli klok på honom. Jag menar, han ryker mot Stepanek och Davydenko i två raka turneringar. Vinner inte mer än 6 game(?) på de två matcherna. Följer upp det med att serva perfekt och spela stundtals bländande i den här turneringen. Men underhållande är han, helt klart!
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 22:07   #35
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footfault Visa inlägg
Det som verkligen överraskade mig var att Darcis tappade efter en så fin start. Men som du säger, Berdych är klart bättre i grunden, men en sån där kollaps ser man inte ofta.
Nåja, är en rätt intressant match kl 21, men Dolgopolov vågar jag inte spela på.
Ryggade och följde matchen på stream, helt galet vad han bryter ner sig själv i andra set för att sedan vara total kaos i sista.
Bra spel och lycka till i fortsättningen, jag följer dig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
footfault (+2)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 10:08   #36
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-24 21:00ATPIsner vs Tsonga 1 FT 2 2.270

Blir ett tidigt spel idag. Möjligtvis att det blir ett på den sena matchen också.

Jag ser Isner vs. Tsonga som 50/50 på det här underlaget. Tsonga är minst en klass bättre än de spelarna som Isner mött tidigare i turneringen, men Isners serve har varit magnifik de två senaste matcherna. 14 ace, 85% utdelning på förstaserven mot Melzer. En match där han bara släppte 12 poäng i egen serve, inte en enda breakchans emot sig.
Mot Goffin igår var den ännu värre, 21 ace, 87% utdelning på förstaserve och han släppte endast 9/55 poäng i egen serve.

Nu vet alla att Tsonga är en annan typ av motståndare, och Tsonga spelade riktigt bra igår mot Granollers. Men fransmannen hade tidigare under turneringen lite problem med både Bellucci och Stakhovskij, där han tvingades till ett tie-break i båda matcherna.

Jag litar på att Isner fortsätter att serva lika bra. Han kommer givetvis tappa fler poäng i egen serve än i de två tidigare matcherna då Tsonga är en helt annan motståndare, men jag tvivlar på att Tsonga lyckas bryta mer än någon enstaka gång.
Fransmannen är fantastisk i sina bästa stunder, men han har förmågan att tappa allt under perioder, och min känsla är att han kan bli extra frustrerad när det kommer perioder där han bara får gå mellan serverutorna medans Isner bombar in sina servar. Jag ser det här som 50/50, det lär bli långa set, antagligen tre stycken. Men det är ett överodds på Isner, och jag tror att han har minst lika god chans som Tsonga att ta sig till final.

Isner har 2-1 i inbördes möten. Alla på hardcourt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), Philjay (+2), simonsanken (+1)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 10:11   #37
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Och som det framgår utav min rek så är överspelet ett alternativ. Men jag personligen gillar inte att spela den varianten när det krävs tre set för att få ett hyfsat odds. Men det bygger jag mest på dåliga erfarenheter.

Senast redigerad av footfault den 2012-08-24 klockan 19:11.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 22:23   #38
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Blev en väntad matchbild, men kanske borde Isner avgjort tidigare i tredje set. Hade tre breakchanser vid 2-3 i sista set. Saksamma, han vann och jag kan inte se att Berdych eller Querry ska utmana honom i finalen.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 10:02   #39
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-25 18:30ATPIsner vs Berdych 1 FT 2 2.200


Jag håller fast vid Isner.
Nu gjorde Berdych visserligen en riktigt bra match igår mot Querrey, och även om Isner är en liknande spelartyp så är han ett snäpp bättre än Querrey på det mesta.
Berdych returnerade otroligt bra igår, hade smått osannolik statistik i Querryes serve.
18 breakchanser på 9 servegame.
Men det ska också sägas att Querrey är svag i sin andraserve, vilket han inte minst visade igår. Endast 28% vunnet i sin andraserve.

Där är Isner givetvis bättre, och det finns inte en chans att han ger Berdych de möjligheterna. Isner har släppt två break på hela turneringen, och sammanlagt har han haft sex breakbollar emot sig på fyra matcher.

Han hade en liten svacka igår mot Tsonga i andra set, och jag tror absolut att det kan krävas tre set här. Men Isner verkar vara så mentalt stark just nu att han inte störs av utsatta lägen. Han vet att serven funkar så bra att han kan rädda sig ur vilken situation som helst. Dessutom har han ett starkt publikstöd på hemmaplan, vilket inte minst hördes igår mot Tsonga.
Hans returspel har varit bra under turneringen, vilket tio breakchanser mot Tsonga igår visar på.

Berdych är påväg ur sin formsvacka, men han visar fortfarande tendenser på att kunna gräva ner sig under matcherna och tappa i sin serve, framförallt.
Jag håller Isner som liten favorit då jag tycker att han har sett bättre ut under turneringen, och även om Berdych är tre platser över på rankingen så tycker jag inte att det skiljer mycket mellan de här två i grunden, även om Isner är mer beroende av sin serve än Berdych.
Jämn match att vänta, men precis som mot Tsonga så är oddset på Isner för högt för att inte spelas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Philjay (+20)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 10:16   #40
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kollade aldrig på Berdychs semifinal men genom att läsa av siffrorna så såg han ju tämligen överlägsen ut. Men som sagt, Isner är klassen över Querry, har hemmaplan och är i en rejält bra form så jag hakar på Isner spelet.
Vill även passa på att tacka för höstens första ATP turnering med gott resultat!

BoL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
footfault (+2)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 20:30   #41
 
muskalis avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 115
Sharp$: 295

NFL 2021
Stats: 89 - 94 - 2
ROI: 92.47%
Vinstprocent: 48.63%

Standard

Tackar för Isner reken! fortsätt med vad du gör för det går riktigt bra
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
footfault (+2)
muskali är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 23:22   #42
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Det var tur att han spelade upp sig efter första set, där han antagligen spelade sin sämsta tennis under hela turneringen. Berdych servade 38% förstaservar och vann ändå utan att släppa en enda breakchans i första set.

Spännande värre i sista set. Tror faktiskt Isner har en bra chans att nå långt i US Open nu. Börjar i morgon kväll, ska bli kul!
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 21:08   #43
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Letar några specialspel inför US-Open och har fastnat för det här.

2012-08-27 17:00ATPIsner vs TO WIN 3RD QUARTER FT 1 3.380

Isner är i grym form, vilket vi såg nu i veckan. Har en ganska gynsam lottning där de farligaste motståndarna heter Ferrer, Tipsarevic och Gasquet. Tror dock att Isner, på de här banorna och med hemmapubliken i ryggen kommer att ta sig en bra bit i US Open. Känns som ett kul spel, sett till oddset. Spelet finns hos Pinnacle.

http://www.usopen.org/en_US/scores/draws/ms/r1s3.html
Där kan man se vilka som är med i "3rd quarter"
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 21:12   #44
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-27 17:00ATPMurray vs Rest of field 1 FT 1 5.390

Min magkänsla säger att det är dags för Murray nu. Han blev av med några spöken när han vann OS. Han har varit i bra form hela året i princip, och håller han sig bara frisk så tror jag att det är hans tur nu. Federer lär vänta i semin, tror att utklassningen i OS stärker Murray rejält. I final lär det väl bli Djokovic, trots att denne inte är på samma nivå som 2011.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 22:46   #45
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Själv bokar jag Murray @ 5.4. Svår lottning - Raonic, Tsonga, Federer innan finalen. Njae. Blir nog tufft.

Har även Ferrer + Tipseravic TO WIN 3RD QUARTER.
Vi får se!
Kommer bli jävligt kul iallafall!
Lycka till!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td