Ämne: ATP-Tennis
Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-25, 11:02   #39
footfault

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-25 18:30ATPIsner vs Berdych 1 FT 2 2.200

Jag håller fast vid Isner.
Nu gjorde Berdych visserligen en riktigt bra match igår mot Querrey, och även om Isner är en liknande spelartyp så är han ett snäpp bättre än Querrey på det mesta.
Berdych returnerade otroligt bra igår, hade smått osannolik statistik i Querryes serve.
18 breakchanser på 9 servegame.
Men det ska också sägas att Querrey är svag i sin andraserve, vilket han inte minst visade igår. Endast 28% vunnet i sin andraserve.

Där är Isner givetvis bättre, och det finns inte en chans att han ger Berdych de möjligheterna. Isner har släppt två break på hela turneringen, och sammanlagt har han haft sex breakbollar emot sig på fyra matcher.

Han hade en liten svacka igår mot Tsonga i andra set, och jag tror absolut att det kan krävas tre set här. Men Isner verkar vara så mentalt stark just nu att han inte störs av utsatta lägen. Han vet att serven funkar så bra att han kan rädda sig ur vilken situation som helst. Dessutom har han ett starkt publikstöd på hemmaplan, vilket inte minst hördes igår mot Tsonga.
Hans returspel har varit bra under turneringen, vilket tio breakchanser mot Tsonga igår visar på.

Berdych är påväg ur sin formsvacka, men han visar fortfarande tendenser på att kunna gräva ner sig under matcherna och tappa i sin serve, framförallt.
Jag håller Isner som liten favorit då jag tycker att han har sett bättre ut under turneringen, och även om Berdych är tre platser över på rankingen så tycker jag inte att det skiljer mycket mellan de här två i grunden, även om Isner är mer beroende av sin serve än Berdych.
Jämn match att vänta, men precis som mot Tsonga så är oddset på Isner för högt för att inte spelas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Philjay (+20)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat